Itselle tuli tuossa vuosi takaperin ostettua tommonen golffi jota sittemmin on ohjelmallisesti piristetty. Ohjelman olen tehnyt itse ammattilaisen hienoisella avustuksella. Mieli tekisi opetella tuota enemmänkin mutta tuntuu ettei foorumeiden kahlaaminen tuota haluttua tulosta.
Itse asiaan. Auto siis on Vw Golf 1.9 TDI ATD moottorilla. Tällä hetkellä vakio egr:än tulppausta ja ohjelmaa lukuunottamatta. Toki kytkimeksi on vaihdettu vr6 kytkin g60 kevennetyllä vauhtipyörällä.
Ohjelma on tällä hetkellä tosiaan omaa tekoa. Egr ohjelmallisesti pois käytöstä. Ohjelma on tällä hetkellä tehty niin että torque limiter on lähes vakio n. 2000rpm asti. Tästä haluaisin mielipiteitä että kannattaako se pitää noin vai voiko vääntöä ottaa reilummin pihalle jo aikaisemmin? Jotenkin on tullut ajateltua vaihdelaatikon ja kytkimen kestävyyttä tuolla. Ahtopaineena tällä hetkellä 1.2bar joka lienee vakio ahtimelle siinä kestävyyden rajoilla? Kartta on myös laskettu niin että kaasupohjassa pitäisi olla afr noin 17. Toistaiseksi ei siis savuta yhtään.
Tarkoitus on myöhemmin kun rahaa jostakin ilmaantuu vaihtaa ahdinta ja suutinta isompaan.
Missä menee tuon moottorin raja noin niinkuin muuten ahtopaineessa? Mitä nyt olen ymmärtänyt niin kansipultit on heikoin lenkki tuossa?
Kiitos ja anteeksi. Keksitään lisää kysyttävää jos saadaan näihinkin vastausta
EDIT: Taisipa tulla heti kättelyssä hieman väärälle alueelle. Josko joku vaikka siirtäis oikeammalle.