Siispä potilas on -89vm mk2 golf johon edellinen omistaja on vaihtanu 1.3 bensan tilalle AAZ:an.
Nettiä aikani selailtuani viritysaihioksi olisi 1Z sopivampi.Tuntui vain että semmoisen moottorin löytäminen vaatisi vaivaa,mutta kas kummaa alunperin etsin gtd:n mittaristoa että saisi hehkun pelaamaan virtalukon kautta,niin hyvinkin pian löysin etsimäni ja myyjä olikin harrastanut volkkareita pitemmän aikaa ja tarjosi edullisesti passattia minulle jossa on 1Z moottorina.Pakko oli tarttua tarjoukseen koska samalla saa muitakin osia uitettua golffiin.
Projektiinhan lähdetään nolla tietämyksellä joten apuja tarvitaan,tarkoitus olisi tehdä kaikki itse tai ainakin mekaaniset asiat,softaukset sitten asia erikseen.
Tehotavoitteet pyörisi siinä +200hp tienoilla.Sen tiedän nettiä selailtuani että kytkimeksi tulisi sachs 228mm levyllä
Vauhtipyörä vr6? Sitten suuttimet,sekin kysymysmerkki mitkä riittää mihinkin?
Ahtimeksi en haluaisi hybridiä,tai siis ei tarvitse olla mikään bolt on vaan välilaipan tekokin onnistuu tarvittaessa.
Pakosarjana käy valurautainen vaikka tuubisarja kuulostaa paremmalta hengittävyyden kanssa.
Reilu vuosi sitten teetätin tuubipakosarjan 2 litraiseen bkd moottoriseen audiin vaikka olen lukenut juttuja,että ne ei dieselissä kestä,silti vuosi ja 45 tkm myöhemmin on kestänyt,tietenkin tuettuna.
Paljon on asioita auki liittyen myös perusjuttuihin ja tekemällähän sitä oppii eikä vain luettuna pelkästään?
1z virittämisestä on paljon juttua,mutta silti tuntuu ettei kaikkea saa irti kun näin vähällä tietämyksellä lähdetään.
Hirveästi tajunnanvirtaa näin saunan ja "muutaman" oluen jälkeen