Dieselin lisäaineet.

Kaikki yleinen keskustelu.
MRannikko

Dieselin lisäaineet.

Viesti Kirjoittaja MRannikko »

Mitäs mieltä foorumin dieselistit ovat mieltä näistä lisäaineista?

Itse ostin tänään aivan kokeilumielessä moista tököttiä kuin STP Diesel Injector Cleaner. Tiedä sitten onko aivan huuhaata vai miten on. Purnukka kuitenkin katosi tankin syövereihin.

Olisiko omassa mielessä ja tuolla lähes nolla kelillä vaikutusta mutta kiihdyttäessä en huomannut hetken ajon jälkeen kyllä mitään kakomista/nyjintää kiihdytyksessä isommallakaan vaihteella.
ramikoo

Re: Dieselin lisäaineet.

Viesti Kirjoittaja ramikoo »

Itse laitellut joskus tuota samaa STp:tä tankkiin. Myös valvolinen kamaa on tullut testattua tankkiin laitettuna. En ole huomannut mitään vaikutusta käyntiin jne. Toisaalta oma SDI kottero käy välillä pelottavan nätisti tuollaiseksi raktorinkoneeksi. Tehoihinkaan (siis mihin tehoihin ?) ei ole ollut mitään vaikutusta. Eli en ole oikein uskonut näihin. Toissapäivänä hain paikallisesta korjaamosta Forté:n putelin tuota diesel fuel treatmentia. Isot pojat ovat sanoneet että kun vaihtaa polttoainesuodattimen niin täyttää uuden suodattimen pelkällä fortella. Laitoin uuden suodattimen melkein täyteen ja loput sitten miltei tyhjään tankkiin. Auto hyrskytti tyjäkäyntiä puolisen tuntia jotta liemet kiersi tankin ja pumpun välillä kunnolla.

Kun läksin kotiin päin niin auto tuntui vetävän terävämmin. Varsinkin alavääntöä tuli jonnekin 1500- 2500 välille lisää, lisäksi ylärekisterissä jaksoi vetää paremmin. Itse olen vähän skeptinen näihin aineisiin, joten testasin 80-120 vedon, suljetulla alueella. Edellisestä vedosta ja mittauksesta ei ole kuin viikko, joten suuria muutoksia koneessa tuskin tapahtunut. Tuon välin veto parani noin 1-2 sekuntia käsipelillä ja muutamalla vedolla mitattuna eli aiempi 12 sekuntia (huoh) oli nyt noin 10. Eli ehkei ihan pelkkää palceboa.

Kerrotakoon kaikille että tuossa 318 tkm ajetussa SDI nuhapumpussa on arviolta räjähtävät 90 heppaa ja vääntöä jotain 150-180 nm. Eli totaalimopo. Tehon vähyydessä on se hyvä puoli että pienen eron huomaa. Teillä muilla joilla on jo se 200 hp ja 300 nm muutama hepo ja nyyttoni ei juuri tunnu. Eli tuo Forten kama kyllä putsasi suuttimista ja kenties pumpusta jotain ainakin mulla.

Dubsonicin kanssa tuossa tuumittiin että uskaltaakohan näitä laittaa rivipumpullisiin tai pumppareihin saati cr koneisiin, kertokaa ihmeessä jos tiedätte. Nämä kivikautiset jakajapumpulliset kestävät käsittelyn kyllä varmasti.
Vastaa Viestiin