avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
toyota...
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 20:52
Paikkakunta: parkano

avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja toyota... »

olisko kellää kertoo kokemuksia mitä lastuja olette laittanut ja minkämoisella tuloksella?

http://www.racechip.de/chiptuning/toyot ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false; olisko näistä mihkää?
toyota...
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 20:52
Paikkakunta: parkano

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja toyota... »

eikö kellää ole mitää hyviä ideoita tän koneen piristämiseksi?
vakioo vääntökäyrää ku kattoo niin aikapaljo on ohjelmaa rajotettu. ku se on ihan suora 1600-3600r/min :D
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

toyota... kirjoitti:eikö kellää ole mitää hyviä ideoita tän koneen piristämiseksi?
vakioo vääntökäyrää ku kattoo niin aikapaljo on ohjelmaa rajotettu. ku se on ihan suora 1600-3600r/min :D
Isot suuttimet, turbo ja stroker pumppu ja sitten thaimaalaisilta joku tehoboksi. Eiköhän siitä 400 irtoa.
toyota...
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 20:52
Paikkakunta: parkano

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja toyota... »

laittelin tollasen raceship "lastun" aika hyvin se vaikutti 80-120km/h ajasta putos 2 sekuntia pois.
sie poksin sisällä on kaks säätöjuttua ja ne on nyt tehdas asetuksessa, kannattaako niitä vääntää johki päin?
vähän hassusti molemmissa on numerot 1-9 ja kirjaimet a-f. missä on sit max asetus? vai mitä ne meinaa?
toinen piti vääntää 9 ja toinen olikohan c mut siis molemmista potikoissa löytyy kirjaimet ja numerot...
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

toyota... kirjoitti:laittelin tollasen raceship "lastun" aika hyvin se vaikutti 80-120km/h ajasta putos 2 sekuntia pois.
sie poksin sisällä on kaks säätöjuttua ja ne on nyt tehdas asetuksessa, kannattaako niitä vääntää johki päin?
vähän hassusti molemmissa on numerot 1-9 ja kirjaimet a-f. missä on sit max asetus? vai mitä ne meinaa?
toinen piti vääntää 9 ja toinen olikohan c mut siis molemmista potikoissa löytyy kirjaimet ja numerot...
8 on pienin ja siitä myötäpäivään isommalle eli 7 on suurin. Vasemmasta lisääntyy teho, oikeasta kääntää pienemmälle jos tulee jotain vikatiloja tai nykimistä. Tai niin ainakin tässä kerrotaan. https://www.youtube.com/watch?v=r4tyd94imyc" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota...
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 20:52
Paikkakunta: parkano

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja toyota... »

toi on nyt 9 et vissiiinki toiseks pienimmällä. lähinnä aattelin saisko jostain säädettyä et lähtis vähä alempaa mukaan?

mitäs varte tälläses dieselis on kaasuläppä ennen imusarjaa? eihän näis tiemmä muita läppiä ole?
pitäsiköhän irrottaa koko imusarja ja putsata jos on karstaa? egr oli ainaki aika nokinen...
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

toyota... kirjoitti:toi on nyt 9 et vissiiinki toiseks pienimmällä. lähinnä aattelin saisko jostain säädettyä et lähtis vähä alempaa mukaan?

mitäs varte tälläses dieselis on kaasuläppä ennen imusarjaa? eihän näis tiemmä muita läppiä ole?
pitäsiköhän irrottaa koko imusarja ja putsata jos on karstaa? egr oli ainaki aika nokinen...
jotainhan siinä videossa puhuttiin että oikealla säädetään jotain kierrosaluetta mutta ei kerrottu miten vaikuttaa. Voihan sitä kokeilla säätää isommalle ja kattoo mitä tekee, helppo sitten säätää takaisinpäin jos menee vikatilaan.

Kaasuläpällä säädellään typenoksidipäästöjä eli seossuhdetta rikkaammalle osakuormituksella.
toyota...
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 20:52
Paikkakunta: parkano

Re: avensis 2,2 d4d koneeseen teholastu

Viesti Kirjoittaja toyota... »

Voisko kulutus pudota jos tollasen kaasuläpän poistais? Tajuuko ecu sen jos Se moottori säätelis pelkkää irtopalikkaa konehuonees :D
Vastaa Viestiin