Tähän topikkiin voitas kerätä Volkkarin CR moottoreiden EGR ja DPF -ongelmia ja ratkaisuja.
Itsellä noin 90tkm ajettu 1.6TDI CAYB -moottorikoodilla oleva polo. Vikana EGR -coolerin vuotaminen, joka ilmeni jäähdytysnesteen katoamisena. Pienen ohjelmallisen piristyksen jälkeen DPF:n polttovälit alkoi olemaan alle 1000km. Päädyin lopulta vähän radikaalimpaan ratkaisuun näiden päästölaitteiden suhteen.
Mites muilla? Onko EGR venttiili mennyt rikki? DPF tukkoon tai muita vastaavia vikoja?
EGR ja DPF -ongelmat VAG 1.6TDI ja 2.0TDI CR moottoreissa.
Re: EGR ja DPF -ongelmat VAG 1.6TDI ja 2.0TDI CR moottoreiss
Mulla ehti bls koneisessa touranissa tuo egr cooleri vinkumaan varmaan pari vuotta ennenkuin nyt talvella otin sen pois kokonaan. Sieltä akselin välistä oli työntänyt aika paljon nokea pihalle. Dpfn pillit oli jo laidoilta osittain tukossa, nyttemmin eivät pahemmin ahdista.. Hassu homma sinänsä, että oon ajellut jo yli 500km ilman saastelaitteita ja ainoastaan kerran pitkän tyhjäkäynnin jälkeen on herjannut egr vikaa, dpf ei ole ilmoitellut mitään itsestään. Tosin kaikki anturit on paikoillaan pöntössä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.instagram.com/attekillpinen" onclick="window.open(this.href);return false;
Touran "GtD"
Vento tdi (projekti)
BMW 320d e90
Touran "GtD"
Vento tdi (projekti)
BMW 320d e90