Moro, Tuli sitten hankittua "käyttöautoksi" vag konsernin tekele. Alkujaan 101 heppainen 1.9tdi iv golf. 4-5 tuhatta kilometriä kerkisin ajaa kunnes jakohihna otti ja katkesi. No hommahan lähti sitten lapasesta.
Kannen vaihdon yhteydessä vaihdoin turbon 170hp 2.0 tdi cr moottorista ja tein 2.5" putken. Ahtimeen ei tullut mukana omaa kelloonsa joten sovelsin siihen transportterin ahtimesta kellon. Jätin alkuun tangon lähes niin löysälle kuin sain. No ahto pyynti on 1.1 bar ja ahdin ahtoi noin 1.4-1.5bar. En uskaltanut alkuun täysikaasu kiihdytyksiä juurikaan tehdä. Sitten muutin ohjelmasta n75 karttaa. Kopioin 101heppaiseen 130heppaisen n75 kartan ja tällä muutoksella sain ahtopaineen piikittämään 1.5 bar täysikaasulla mutta tasaantuu sitten 1.3bar. 0.2bar yli pyynnin. Äsken säädin tankoa vähän kireämmälle ajatuksella että kireämmällä se ei jaksaisi liikkua tappiinsa niin helposti. Mutta perhana sehän ahtaa vielä enempi. 2570 menee täysi kaasulla mappi. Vakio map anturi paikallaan vielä joten pohjaa ilmeisesti. Vähän meni ajatus pieleen...
Syöttöä ei tällähetkellä ole kuin 59mg vakio duration kartoilla joten tuolla syötöllä ei pitäisi vielä olla ongelmia ahtopaineen rajaamisessa, vakio ahdin lähtee kyllä ahtamaan vaikka ilman alipaineletkua rajummalla softalla.
Eli pitäisikö minun nyt vielä muuttaa n75 karttaa vai mitähän tälle nyt tekisi, Kellon säätö pitää ilmeisesti palauttaa niin löysälle kuin mahdollista ainakin.
1.9 tdi pd, vnt:n kello ja ahtopaineen säätö.
Re: 1.9 tdi pd, vnt:n kello ja ahtopaineen säätö.
Vetävällä kellolla tankoa pidemmäksi, työntävällä lyhyemmäksi. Ilman alipainetta pitäisi olla siivet auki ja jonkin verran kellon jousessa esijännitystä.