A4 B5 2.5TDi V6

Täällä voit esitellä Diesel -projektisi ja kommentoida muiden projekteja.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Nää suuttimet on vaan semmoisia, että ei varmaan kantse juuri enempi laitella ja onhan mulla vielä tuo _rajumpi_ softa, mis oli muistaakseni 42 tai 43mg/str verran syöttöä. Tolla softalla se ainaki savutteli
suht rajusti ennen, mut toki tilanne vähän eri nyt. Tolla rajummalla softalla ecun mukaan määränsäädin
on tapissa jossain 3800 jälkeen, eli tarkoittaako se että ei enempi tulekaan? Tässä kun ollaan kaverin
2.5tdita laiteltu, niin alkaa tuntumaan että saattaisin vaihtaa itsekin noihin Race683 suuttimiin, kun
vaikuttavat toiminnaltaan ja laadultaan aika paljon näitä cpc mallisia paremmalta.


En ihan usko Jukan +10% tehon-nousuun, mut ehkä joku 10-15 vois olla yläkierroksilla enempi? Pitäs saada
penkissäki toimimaan kuten tiellä...prkle nih! :mrgreen:


Tollaisen nelosella heräämisvideonki otin: https://www.youtube.com/watch?v=cHAQpakTThE" onclick="window.open(this.href);return false;
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

No rohkenin sit kokeilla tota isompaa softaa täs ja totaaa... tuntuis et liikkuu pikkuhiljaa. Jotain 60-120 vetoa kolmosella on ihan turha yrittää nastarenkailla kokeilla, nelonenkin meinaa olla hyvin rajoilla jo. :D

tollai lyhyt rykäisy

:twisted:
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
sorkku85
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2013, 18:46
Paikkakunta: sahalahti

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja sorkku85 »

hyvin näyttää vetävän :shock:
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Kyllä toi on semmoinen että vois tykätäkin. Pienemmillä vaihteilla alkais näin nastarenkailla jo kaipaa taka-akselille vievää voimalinjaa. :D


Ahtimeen sen verran päivitystä, että tuo tullut pakosiipi onkin tarkemmin 90-trimminen 56.5/53.6. Luulin ekaksi et tulis toi 60ottoinen siipi, mut hyvin tuntuis tääkin toimivan.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
muuris
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Marras 2012, 17:23
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja muuris »

Kyllä hyvin vetää jo ennenko ahdin on täysillä mukana edes. Roikkuuko paksu hiilitötterö peräs? :)
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

No peilistä näkyy savua, eli liikaa mun makuun, mutta selkeesti vähemmän. On tää joskus paaljon enempi savutellu kyllä. Semmoi harmaa haiku olis sopiva. :D
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Tulihan tilattua tollainen pakokaasuläppä, jotta saisi matka-ajosta hieman mukavamman. Vaikutus
oli kyl älyttömän iso. Laitoin ton takavaimentajan toiseen ulostuloon, joten virtaukset ei hirveesti kärsi
vaikka olisi kokoajan kiinni. Toistaiseksi vedettiin jarruputkella konehuoneesta vnt-ohjauksen alipaineesta
"ohjaus" tolle. Tuntuis ihan hyvin toimivan nytki. :) Ties vaikka jos Hannusetä jaksaa joskus koodailla egr-ohjauksesta oman kartan tolle. Tois-sijaista!

Muutamat kuvatukset:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
PehmoLelu
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:47
Paikkakunta: Masku

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja PehmoLelu »

Mistäs sie hommasit tuon näppärän pakokaasuläpän ja hintakin että koko kiinnostaisi?

Sellanenkin ohjaus on kätevä että jousella kiinni ja ahdoilla auki. Normi hukkaportti meiningillä.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Toi on ihan Pierburgin tuote, mitä autonvalmistajatkin käyttää. Osanumerohan näkyykin tuolla yhdessä kuvassa hyvin. Noita löytyy myös toiseen suuntaan toimivana, eli ilman painetta kiinni. Tää nyt sattui tulemaan sen verran edukkaasti vastaan, että päätin poistaa. Oisko ollut 136egee posteineen suomeen, muuten on yli tuplat.
Ameerikan ebaysta ite löysin.

Tossapa tollainen pien kataloogi, mitä on tarjolla about.
http://evvk.1g.fi/temp/yhyy/exhaust_flaps.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Olipa viikonloppuna aikaa sitten ajella logeja, niin kyl perstuntuma ei välttis ihan hukassa ollutkaan. Kyllä
tää heräilee selkeesti paremmin. JA hyvin epätieteellinen vertailukin vdynolla tuli tehtyä verroksiksi,
voisha se tossa suhteessa ollakin eroa. Samalla tuli autoa varusteltu lisää kesäkuntoon, eli viihdoin saatiin sähköflekti keulalle, vain sähköt puuttuu. Myös moniuravyöt tuli uusittua samalla, kun jotain alkavaa ääntä oli.
JA ilmastointi ehjäksi, niin ei tartte viime kesää ottaa toisintona. :)

Kuva

Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Eipä tuo kestänyt sit. Ahtimesta laakerit ihan loppu. Oiskohan tasapainoillessa mennyt jotain pieleen tjsp?
Noh mietitäänpä sit mitenkä tästä jatketaan ...

pffft :|
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Antsa
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Heinä 2013, 16:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Antsa »

ootko joutunu polttoainelinjoja / lisä pumppuja viritteleen tuonne? Vai miten?
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Vähän konehuoneen puolella vedetty linjoja uusiksi ja isompi/parempi suodatin vaihdettu. Jotain perus siirtopumppuja kokeiltiin aikanaan, mutta jäivät pieniksi kun toi VP44 oma pumppu siirtää niin paljon litroja jo itsessään. Diffas vois muistaa paljon se litramäärä oli jo pelkästään tyhjäkäynnillä kun mitattiin.
Antsa
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Heinä 2013, 16:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Antsa »

ahaa, minkähän vahvuset linjat sieltä tankilta tulee?

Onko tankissa pumppua vakiona?
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Vakiolijoilla tosiaan mennään. Konehuoneessa vakiosuodatin vaihdettu tollaisen cav-jalkamalliseen ja vähä erikohtaan konehuonetta pois tieltä muun tekniikan edestä. Linjat on vakiona 12/10mm sisämitalla, eli ihan sopivan riittoisat...ainki toistaiseksi. En tiedä kuinka paljon iloa olisi ulkoisesta kunnon siirtopumpusta, esim. Fuelabin pumppua oon katellut - http://fuelab.com/products/diesel/veloc ... lift_pump/" onclick="window.open(this.href);return false;. Toistaiseksi on vielä ostohousut pysynyt pois jaloista, vaikkakin vähän on jo kaapista pihalle nostettu esille. :)

Tyhjäkäynnillä mitattiin paluupuolelta ~95l/h, eli 1.5l/minuutti. Kierroksilla toi määrä toki kasvaa. Tollainen 100gph(380l/h) Fuelabi varmaan piisaisi siihen kyllä.

Ahtimesta ei ole vielä kuulunut mitään, jospa sitten ensi viikolla. Jotain kummaa siinä oli kyllä.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Nii Diffas sullahan oli cav mallin suodatin eka ja nyt perus bosch kierrepatruunajalka.

Tällanen oli eka.
Kuva


Ja nyt on tällanen mut ilman ilmauspumppua
Kuva
^toi tuli laitettua firman sprinteriin kun vakio oli vähän huonossa paikassa, hankalahko vaihtaa ja monine o-renkaineen vähän epäluotettava.
Antsa
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Heinä 2013, 16:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Antsa »

itellä myös tuommonen vastaava ku alemmassa kuvassa.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Joo mä en nyt ihan tienny mikä jalka toi nyt on nimeltään, mut tosiaan tossahan se mulla nykysin on:
Kuva

En tiedä oisko tässäki iloa tollaisesta pumppumallisesta jalasta...noh sitähä ei tarvi jos ja kun tulee joskus ulkionen siirtopumppu. :)
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Juu korkeintaan helpottaa ilmaamista toi pumppujalkamalli jos availee suutinlinjoja.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Nojuh. Laakeripatruuna sitten uusiksi ahtimeen - kivan halpaa. Jospa sit kestäis enempi kuin 3tkm. :roll:

Näyttäis et pääsee dynopäiville. Hoh !
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Tulipa sitten hankittua vaihtoehtoinen ahtamismuoto turbon rinnalle. Fun in da bottle. :)
Kuva

Ajatuksena vaan hieman rimpsauttaa toistaiseksi lisää, että saisi ton savun poltettua tehoksi.
Ahtoahan ei pysty nostaa, kun ei vaan tuota. :) Ohjaukseen olen miettinyt vastaavanlaista painekytkintä mitä käytetään vesiruutassa. Ihan toimivaksi todettu kai toisaalla. :] Täytyy jostain vähä pienempää suutinta ottaa ja lähteä kokeilemaan sopivan kokoista nykyiseen tarpeeseen. Sitähän ei tiedä mitä sitten joskus
tapahtuu, jos vaikka lähtee taas vähä lapasesta...

Pari kyssäriä jäännyt mieleen aiheesta. Tarviiko ennakoihin puuttua ollenkaan kun sumuttelee?
Ainakin näin alkuun varmaan ku mennään niin pienellä syötöllä, että ei pitäisi vaikuttaa. Toisekseen
onkos tuosta mitään haittaa jos sumuttaa koneseen vaihteen vaihdon aikanakin?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Jos laitat painekytkimellä toimimaan, niin eipä tuo vaihdetta vaihtaessa sumuta. Mittaa, minkä lämpöisenä ilma-kaasuseos menee sylinteriin. Jos jäähtyy paljon nykytilanteeseen verrattuna, niin ennakkoa voi olla tarpeen lisätä.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

No vaihdetta vaihtaessa ei paine kerkee niin alas varmaan tippumaan, että samuttais solenoidin. Mut onks tost mitään haittaa vaik meneekin koko ajan? :) Toi jäähtyminen on kyl ihan validi pointti. Tokkopa ihan niin kylmäks kerkiäis meneen että ongelmaksi muodostuu, koska onha varmaan ahtolämmötkin hyvin korkeat.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Mikko.P
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 12:15
Paikkakunta: Porvoo

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Mikko.P »

Pelasi mulla ainakin dewils ownin ohjaimella makeasti, eipä vissii kyttyrää ees tykänny jos motti on vieläkin ajossa... :mrgreen:
p0wer
Viestit: 172
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:08
Paikkakunta: Jyväskylä, Vaajakoski
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja p0wer »

Mulla on Martin noita suuttimia sitten jonkinmoinen kasa jos tarttet. Kokoja en muista ulkoa, mutta saahan niitä pienempiä sitten porailtuakin...
Vastaa Viestiin