A4 B5 2.5TDi V6
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Nää suuttimet on vaan semmoisia, että ei varmaan kantse juuri enempi laitella ja onhan mulla vielä tuo _rajumpi_ softa, mis oli muistaakseni 42 tai 43mg/str verran syöttöä. Tolla softalla se ainaki savutteli
suht rajusti ennen, mut toki tilanne vähän eri nyt. Tolla rajummalla softalla ecun mukaan määränsäädin
on tapissa jossain 3800 jälkeen, eli tarkoittaako se että ei enempi tulekaan? Tässä kun ollaan kaverin
2.5tdita laiteltu, niin alkaa tuntumaan että saattaisin vaihtaa itsekin noihin Race683 suuttimiin, kun
vaikuttavat toiminnaltaan ja laadultaan aika paljon näitä cpc mallisia paremmalta.
En ihan usko Jukan +10% tehon-nousuun, mut ehkä joku 10-15 vois olla yläkierroksilla enempi? Pitäs saada
penkissäki toimimaan kuten tiellä...prkle nih!
Tollaisen nelosella heräämisvideonki otin: https://www.youtube.com/watch?v=cHAQpakTThE" onclick="window.open(this.href);return false;
suht rajusti ennen, mut toki tilanne vähän eri nyt. Tolla rajummalla softalla ecun mukaan määränsäädin
on tapissa jossain 3800 jälkeen, eli tarkoittaako se että ei enempi tulekaan? Tässä kun ollaan kaverin
2.5tdita laiteltu, niin alkaa tuntumaan että saattaisin vaihtaa itsekin noihin Race683 suuttimiin, kun
vaikuttavat toiminnaltaan ja laadultaan aika paljon näitä cpc mallisia paremmalta.
En ihan usko Jukan +10% tehon-nousuun, mut ehkä joku 10-15 vois olla yläkierroksilla enempi? Pitäs saada
penkissäki toimimaan kuten tiellä...prkle nih!
Tollaisen nelosella heräämisvideonki otin: https://www.youtube.com/watch?v=cHAQpakTThE" onclick="window.open(this.href);return false;
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
No rohkenin sit kokeilla tota isompaa softaa täs ja totaaa... tuntuis et liikkuu pikkuhiljaa. Jotain 60-120 vetoa kolmosella on ihan turha yrittää nastarenkailla kokeilla, nelonenkin meinaa olla hyvin rajoilla jo.
tollai lyhyt rykäisy
tollai lyhyt rykäisy
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
hyvin näyttää vetävän
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Kyllä toi on semmoinen että vois tykätäkin. Pienemmillä vaihteilla alkais näin nastarenkailla jo kaipaa taka-akselille vievää voimalinjaa.
Ahtimeen sen verran päivitystä, että tuo tullut pakosiipi onkin tarkemmin 90-trimminen 56.5/53.6. Luulin ekaksi et tulis toi 60ottoinen siipi, mut hyvin tuntuis tääkin toimivan.
Ahtimeen sen verran päivitystä, että tuo tullut pakosiipi onkin tarkemmin 90-trimminen 56.5/53.6. Luulin ekaksi et tulis toi 60ottoinen siipi, mut hyvin tuntuis tääkin toimivan.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Kyllä hyvin vetää jo ennenko ahdin on täysillä mukana edes. Roikkuuko paksu hiilitötterö peräs?
Re: A4 B5 2.5TDi V6
No peilistä näkyy savua, eli liikaa mun makuun, mutta selkeesti vähemmän. On tää joskus paaljon enempi savutellu kyllä. Semmoi harmaa haiku olis sopiva.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Tulihan tilattua tollainen pakokaasuläppä, jotta saisi matka-ajosta hieman mukavamman. Vaikutus
oli kyl älyttömän iso. Laitoin ton takavaimentajan toiseen ulostuloon, joten virtaukset ei hirveesti kärsi
vaikka olisi kokoajan kiinni. Toistaiseksi vedettiin jarruputkella konehuoneesta vnt-ohjauksen alipaineesta
"ohjaus" tolle. Tuntuis ihan hyvin toimivan nytki. Ties vaikka jos Hannusetä jaksaa joskus koodailla egr-ohjauksesta oman kartan tolle. Tois-sijaista!
Muutamat kuvatukset:
oli kyl älyttömän iso. Laitoin ton takavaimentajan toiseen ulostuloon, joten virtaukset ei hirveesti kärsi
vaikka olisi kokoajan kiinni. Toistaiseksi vedettiin jarruputkella konehuoneesta vnt-ohjauksen alipaineesta
"ohjaus" tolle. Tuntuis ihan hyvin toimivan nytki. Ties vaikka jos Hannusetä jaksaa joskus koodailla egr-ohjauksesta oman kartan tolle. Tois-sijaista!
Muutamat kuvatukset:
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Mistäs sie hommasit tuon näppärän pakokaasuläpän ja hintakin että koko kiinnostaisi?
Sellanenkin ohjaus on kätevä että jousella kiinni ja ahdoilla auki. Normi hukkaportti meiningillä.
Sellanenkin ohjaus on kätevä että jousella kiinni ja ahdoilla auki. Normi hukkaportti meiningillä.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Toi on ihan Pierburgin tuote, mitä autonvalmistajatkin käyttää. Osanumerohan näkyykin tuolla yhdessä kuvassa hyvin. Noita löytyy myös toiseen suuntaan toimivana, eli ilman painetta kiinni. Tää nyt sattui tulemaan sen verran edukkaasti vastaan, että päätin poistaa. Oisko ollut 136egee posteineen suomeen, muuten on yli tuplat.
Ameerikan ebaysta ite löysin.
Tossapa tollainen pien kataloogi, mitä on tarjolla about.
http://evvk.1g.fi/temp/yhyy/exhaust_flaps.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ameerikan ebaysta ite löysin.
Tossapa tollainen pien kataloogi, mitä on tarjolla about.
http://evvk.1g.fi/temp/yhyy/exhaust_flaps.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Olipa viikonloppuna aikaa sitten ajella logeja, niin kyl perstuntuma ei välttis ihan hukassa ollutkaan. Kyllä
tää heräilee selkeesti paremmin. JA hyvin epätieteellinen vertailukin vdynolla tuli tehtyä verroksiksi,
voisha se tossa suhteessa ollakin eroa. Samalla tuli autoa varusteltu lisää kesäkuntoon, eli viihdoin saatiin sähköflekti keulalle, vain sähköt puuttuu. Myös moniuravyöt tuli uusittua samalla, kun jotain alkavaa ääntä oli.
JA ilmastointi ehjäksi, niin ei tartte viime kesää ottaa toisintona.
tää heräilee selkeesti paremmin. JA hyvin epätieteellinen vertailukin vdynolla tuli tehtyä verroksiksi,
voisha se tossa suhteessa ollakin eroa. Samalla tuli autoa varusteltu lisää kesäkuntoon, eli viihdoin saatiin sähköflekti keulalle, vain sähköt puuttuu. Myös moniuravyöt tuli uusittua samalla, kun jotain alkavaa ääntä oli.
JA ilmastointi ehjäksi, niin ei tartte viime kesää ottaa toisintona.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Eipä tuo kestänyt sit. Ahtimesta laakerit ihan loppu. Oiskohan tasapainoillessa mennyt jotain pieleen tjsp?
Noh mietitäänpä sit mitenkä tästä jatketaan ...
pffft
Noh mietitäänpä sit mitenkä tästä jatketaan ...
pffft
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
ootko joutunu polttoainelinjoja / lisä pumppuja viritteleen tuonne? Vai miten?
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Vähän konehuoneen puolella vedetty linjoja uusiksi ja isompi/parempi suodatin vaihdettu. Jotain perus siirtopumppuja kokeiltiin aikanaan, mutta jäivät pieniksi kun toi VP44 oma pumppu siirtää niin paljon litroja jo itsessään. Diffas vois muistaa paljon se litramäärä oli jo pelkästään tyhjäkäynnillä kun mitattiin.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
ahaa, minkähän vahvuset linjat sieltä tankilta tulee?
Onko tankissa pumppua vakiona?
Onko tankissa pumppua vakiona?
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Vakiolijoilla tosiaan mennään. Konehuoneessa vakiosuodatin vaihdettu tollaisen cav-jalkamalliseen ja vähä erikohtaan konehuonetta pois tieltä muun tekniikan edestä. Linjat on vakiona 12/10mm sisämitalla, eli ihan sopivan riittoisat...ainki toistaiseksi. En tiedä kuinka paljon iloa olisi ulkoisesta kunnon siirtopumpusta, esim. Fuelabin pumppua oon katellut - http://fuelab.com/products/diesel/veloc ... lift_pump/" onclick="window.open(this.href);return false;. Toistaiseksi on vielä ostohousut pysynyt pois jaloista, vaikkakin vähän on jo kaapista pihalle nostettu esille.
Tyhjäkäynnillä mitattiin paluupuolelta ~95l/h, eli 1.5l/minuutti. Kierroksilla toi määrä toki kasvaa. Tollainen 100gph(380l/h) Fuelabi varmaan piisaisi siihen kyllä.
Ahtimesta ei ole vielä kuulunut mitään, jospa sitten ensi viikolla. Jotain kummaa siinä oli kyllä.
Tyhjäkäynnillä mitattiin paluupuolelta ~95l/h, eli 1.5l/minuutti. Kierroksilla toi määrä toki kasvaa. Tollainen 100gph(380l/h) Fuelabi varmaan piisaisi siihen kyllä.
Ahtimesta ei ole vielä kuulunut mitään, jospa sitten ensi viikolla. Jotain kummaa siinä oli kyllä.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
itellä myös tuommonen vastaava ku alemmassa kuvassa.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Joo mä en nyt ihan tienny mikä jalka toi nyt on nimeltään, mut tosiaan tossahan se mulla nykysin on:
En tiedä oisko tässäki iloa tollaisesta pumppumallisesta jalasta...noh sitähä ei tarvi jos ja kun tulee joskus ulkionen siirtopumppu.
En tiedä oisko tässäki iloa tollaisesta pumppumallisesta jalasta...noh sitähä ei tarvi jos ja kun tulee joskus ulkionen siirtopumppu.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Juu korkeintaan helpottaa ilmaamista toi pumppujalkamalli jos availee suutinlinjoja.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Nojuh. Laakeripatruuna sitten uusiksi ahtimeen - kivan halpaa. Jospa sit kestäis enempi kuin 3tkm.
Näyttäis et pääsee dynopäiville. Hoh !
Näyttäis et pääsee dynopäiville. Hoh !
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Tulipa sitten hankittua vaihtoehtoinen ahtamismuoto turbon rinnalle. Fun in da bottle.
Ajatuksena vaan hieman rimpsauttaa toistaiseksi lisää, että saisi ton savun poltettua tehoksi.
Ahtoahan ei pysty nostaa, kun ei vaan tuota. Ohjaukseen olen miettinyt vastaavanlaista painekytkintä mitä käytetään vesiruutassa. Ihan toimivaksi todettu kai toisaalla. :] Täytyy jostain vähä pienempää suutinta ottaa ja lähteä kokeilemaan sopivan kokoista nykyiseen tarpeeseen. Sitähän ei tiedä mitä sitten joskus
tapahtuu, jos vaikka lähtee taas vähä lapasesta...
Pari kyssäriä jäännyt mieleen aiheesta. Tarviiko ennakoihin puuttua ollenkaan kun sumuttelee?
Ainakin näin alkuun varmaan ku mennään niin pienellä syötöllä, että ei pitäisi vaikuttaa. Toisekseen
onkos tuosta mitään haittaa jos sumuttaa koneseen vaihteen vaihdon aikanakin?
Ajatuksena vaan hieman rimpsauttaa toistaiseksi lisää, että saisi ton savun poltettua tehoksi.
Ahtoahan ei pysty nostaa, kun ei vaan tuota. Ohjaukseen olen miettinyt vastaavanlaista painekytkintä mitä käytetään vesiruutassa. Ihan toimivaksi todettu kai toisaalla. :] Täytyy jostain vähä pienempää suutinta ottaa ja lähteä kokeilemaan sopivan kokoista nykyiseen tarpeeseen. Sitähän ei tiedä mitä sitten joskus
tapahtuu, jos vaikka lähtee taas vähä lapasesta...
Pari kyssäriä jäännyt mieleen aiheesta. Tarviiko ennakoihin puuttua ollenkaan kun sumuttelee?
Ainakin näin alkuun varmaan ku mennään niin pienellä syötöllä, että ei pitäisi vaikuttaa. Toisekseen
onkos tuosta mitään haittaa jos sumuttaa koneseen vaihteen vaihdon aikanakin?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Jos laitat painekytkimellä toimimaan, niin eipä tuo vaihdetta vaihtaessa sumuta. Mittaa, minkä lämpöisenä ilma-kaasuseos menee sylinteriin. Jos jäähtyy paljon nykytilanteeseen verrattuna, niin ennakkoa voi olla tarpeen lisätä.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
No vaihdetta vaihtaessa ei paine kerkee niin alas varmaan tippumaan, että samuttais solenoidin. Mut onks tost mitään haittaa vaik meneekin koko ajan? Toi jäähtyminen on kyl ihan validi pointti. Tokkopa ihan niin kylmäks kerkiäis meneen että ongelmaksi muodostuu, koska onha varmaan ahtolämmötkin hyvin korkeat.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Pelasi mulla ainakin dewils ownin ohjaimella makeasti, eipä vissii kyttyrää ees tykänny jos motti on vieläkin ajossa...
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Mulla on Martin noita suuttimia sitten jonkinmoinen kasa jos tarttet. Kokoja en muista ulkoa, mutta saahan niitä pienempiä sitten porailtuakin...