A4 B5 2.5TDi V6
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Kyl kait siihen pakosarjoiksi mahtuu tekee sellaset "okkim" tyylisetkin 3->1 sarjat? Vai tekiskös vaan tilavat tukkisarjat? Tigillä kasaan mustasta putkesta vai mikähän olis se paras materiaali? Varmaan joutus liisaamaan Pekalta tiggiä ja hakee kaasua.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Itselähtisin tukkisarjaan ihan sen takia kun ahtaus. Kannesta runkoaisaan on joku 10senttii ja sarja pitää vielä liu'uttaa pinnapulttien yli paikalle + saada vielä kiinnikin. Ahtaushan siin tulee. Mut asiaa voidaan pohtia ja suunnitella.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Ei niiden pakosarjan pultin reikien tarvii olla "reijät" vaan voi ne olla vaan hahlot jolloin pitäisi asentaminen helpottua.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Nojuu saaga jatkukoot. Tuli eilen käytettyä auto audiclubin dynopäivillä amw:n penkissä. Ilmeisen selkeä syy-seuraus on kyllä lämpö tälle autolle. Auto kerkesi ajon jälkeen oleen parkissa about puolisen tuntia, eli kaikki mukavan kuumana konehuoneessa, niin ei heru tehoa. Oman persdynon mukaan voisi arvioida ehkä jopa varovaista 30-40hp tehohukkumista johonkin. Tossapa pieni käppyrä asian todentamiseksi:
Toi on vaan niin kummallista. Tokihan tuota samaa oiretta on jo vakioautosta lähtien ja joku kartta sielä ahistaa aika paljon varmasti softassa. Vakioautossa ei välttis muutos ole ihan yhtä iso. Nyt kun on kelit hieman viilentyneet niin aavistuksen paremmin on auto alkanut sykkimään tai ainakin semmoinen kevyt tunne on hanurissa aiheesta.
Otin tos muutaman videon ajan kuluksi.
60-160 kokeilu ihan 2-4 vaihteella. Ongelma on myös tuo vielä toistaiseksi löytymätön rajoitin softasta. Kun vois kierrättää pidemmälle niin ei tarvis heti olla rajottalalla tappamassa inertiaa ja sitäkautta vaihtoon menevää aikaa hukkaan. Mittarin mukaan 4.2sekkaa toi väli, gps sanois 4.6. Tavoite päästä alle 4 sekunnin joskus.
Sekalaista lagitestia pätkässä vähä nelosvaihteen lagia ja heräämistä. Aikalailla tuossa 3000 kohdalla täys hönky päällä. Tästä syntyikin ajatus, että kerta tos olis lentokentää tarjolla suht, niin vois joku ilta käydä koestaa vaik ihan mailin veto mittalaitteiden kanssa.
Toi on vaan niin kummallista. Tokihan tuota samaa oiretta on jo vakioautosta lähtien ja joku kartta sielä ahistaa aika paljon varmasti softassa. Vakioautossa ei välttis muutos ole ihan yhtä iso. Nyt kun on kelit hieman viilentyneet niin aavistuksen paremmin on auto alkanut sykkimään tai ainakin semmoinen kevyt tunne on hanurissa aiheesta.
Otin tos muutaman videon ajan kuluksi.
60-160 kokeilu ihan 2-4 vaihteella. Ongelma on myös tuo vielä toistaiseksi löytymätön rajoitin softasta. Kun vois kierrättää pidemmälle niin ei tarvis heti olla rajottalalla tappamassa inertiaa ja sitäkautta vaihtoon menevää aikaa hukkaan. Mittarin mukaan 4.2sekkaa toi väli, gps sanois 4.6. Tavoite päästä alle 4 sekunnin joskus.
Sekalaista lagitestia pätkässä vähä nelosvaihteen lagia ja heräämistä. Aikalailla tuossa 3000 kohdalla täys hönky päällä. Tästä syntyikin ajatus, että kerta tos olis lentokentää tarjolla suht, niin vois joku ilta käydä koestaa vaik ihan mailin veto mittalaitteiden kanssa.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Eikö voisi ottaa logia, että toteutuuko ahdot / syötöt / ennakot penkissä?
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Ennakot kyllä toteutuu, niistä yleensä kyllä tulee ihan vikakoodiaki jos ei toteudu.
Mitä tos tien päällä on ajanut logia, niin sen mukaan syöttökin toteutuu, mut silti meno on kuin tervassa ajelis.
Ja se ei koske vain yläkierrosaluetta, vaan ihan läpi kierrosalueen homma tuntuu niin saakelin tukkoiselta.
Tää oireilee aina vaan lämpöisenä, eli jos ollut ajon jälkeen hetken vaan parkissa ja menee taas ajamaan tyyliin. Sit ku auto on viilennyt ja lämpee normisti niin toimii taas hyvin. Pitäs kai jatkuvalla syötöllä alkaa seuraa et mikä arvo on mikäkin silloin kun ei pelitä / pelittää.
Sekin tuossa tehojen rajaamisessa on jännää, et vaikka rajoittuu tehot ja auto ei kulje, niin savun määrä ei kyllä hirveesti muutu. Sävyltään ehkä muuttuu enempi harmaaseen suuntaan. Välillä vähä rasittava tää oireilu.
Ainiin ja se logien ottaminenkaan ei ole niin kovin kivaa, kun lähestyessä rajoittajaa yhteys katkeaa ecuun.
Mitä tos tien päällä on ajanut logia, niin sen mukaan syöttökin toteutuu, mut silti meno on kuin tervassa ajelis.
Ja se ei koske vain yläkierrosaluetta, vaan ihan läpi kierrosalueen homma tuntuu niin saakelin tukkoiselta.
Tää oireilee aina vaan lämpöisenä, eli jos ollut ajon jälkeen hetken vaan parkissa ja menee taas ajamaan tyyliin. Sit ku auto on viilennyt ja lämpee normisti niin toimii taas hyvin. Pitäs kai jatkuvalla syötöllä alkaa seuraa et mikä arvo on mikäkin silloin kun ei pelitä / pelittää.
Sekin tuossa tehojen rajaamisessa on jännää, et vaikka rajoittuu tehot ja auto ei kulje, niin savun määrä ei kyllä hirveesti muutu. Sävyltään ehkä muuttuu enempi harmaaseen suuntaan. Välillä vähä rasittava tää oireilu.
Ainiin ja se logien ottaminenkaan ei ole niin kovin kivaa, kun lähestyessä rajoittajaa yhteys katkeaa ecuun.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Onkos polttoaineen lämpötilalla yhteyttä vedottomuuteen?
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Sitä itsekin veikkaan, periaatteessa. Ongelmana tuossa on että tuo lämpötilahan mitataan pumpussa, eli ei välttis kerro sitä oikeata löpön lämpötilaa. Eli kun pumppu siinä lohkon välissä tarjoo seisonnan jälkeen varmaan semmoista kevyttä 80 asteen lämpöä, niin se ei ihan heti myöskään jäähdy vaikka viileämpää ainetta virtaiskin läpi. Samoin myös imuilman lämpötila, joka näissä mitataan maffin yhteydessä, tarjoo aika mukavia lämpölukemia. Hyvänä lähtökohtana kokeilulle olis puukottaa noita lämpötilakarttoja siten ettei välittäis noista lämpöarvoista niin paljoa.
Muistelisin joskus Hannun kanssa oli puhetta että tuolla olisi vielä myös jotain rajoitinkarttoja myös koneen lämmöille ja öljynlämmöille. Ite en tiedä juuri nimeksikään tuosta softapuolesta, joten ei silleen o hanskassa mitä tuo pitää sisällään.
Muistelisin joskus Hannun kanssa oli puhetta että tuolla olisi vielä myös jotain rajoitinkarttoja myös koneen lämmöille ja öljynlämmöille. Ite en tiedä juuri nimeksikään tuosta softapuolesta, joten ei silleen o hanskassa mitä tuo pitää sisällään.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Noh onneks ei vastusta.
Ei noi vakiosatsit oikein kestä. Täs oli jo aloitettuki tää uusien pakosatsien teko, mut kerkes purkaantua ensin. Noh, saapi sitten taas isompaa siipeä sisään.
Ei noi vakiosatsit oikein kestä. Täs oli jo aloitettuki tää uusien pakosatsien teko, mut kerkes purkaantua ensin. Noh, saapi sitten taas isompaa siipeä sisään.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Sen verran eroa edellisiin, että toisesta pakosarjasta on koko kaulus kadonnut johonkin. Eli varmaan sitten pikkupalaisina kadonnut ahtimen läpi ajan kanssa tms. Myös yhdysputkien sisäputket oli tälläreissulla hajalla, joten kaikki paskana. Näyttäis vaan olevan ettei noi 2.5tdi satsit kestä yhtään vireistämistä vähä reilummin.
No jospa sitten nuo seuraavat kestäis.
No jospa sitten nuo seuraavat kestäis.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Mistä matskusta meinasitte ne askarrella?
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Mitähä ferriittirosteria tms. toi nyt onkaan. Pakosatsimatskuu huhujen mukaan.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
316L kuumaluja on hyvää tosin ei ole saatavana valmiita mutkia ja tig langat maksaa melko paljon.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Tollaisethan noist nyt sit tuli:
Muutama shotti
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/pakosatsit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen verran speksia, että putket on 38.2mm sisäreiällä, eli varmasti tarpeeksi isot. Noi vakio kanavalähdöt on sen verran isot, että seuraava putkikoko olis ollut vaikea sovittaa tuohon laipan reikään.
Muutama shotti
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/pakosatsit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen verran speksia, että putket on 38.2mm sisäreiällä, eli varmasti tarpeeksi isot. Noi vakio kanavalähdöt on sen verran isot, että seuraava putkikoko olis ollut vaikea sovittaa tuohon laipan reikään.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Siistiä jälkeä.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Sen verran päivitystä että nyt tulee sitten olosuhteiden pakosta isoin siipi pakoropeliksi. 52mm jätöllä oleva gt30:n siiven toimitusajat on aika pitkiä garretilla, joten mennään siihen täyskokoiseen 54mm jättöiseen.
Vaihteeksi taas joku ihan outo hybridikombo rakentumassa...gtx3063r
Jokuhan saattais olla sitä mieltä että nyt on hyvät siipisuhteet, ainakin paperilla. 47/63.4 ja 60/54
Toivottovasti ei muutu turhan lagiseksi. Vähä ollut ikäviä kokemuksia vnt:n kanssa isoilla pakosiivillä.
Vaihteeksi taas joku ihan outo hybridikombo rakentumassa...gtx3063r
Jokuhan saattais olla sitä mieltä että nyt on hyvät siipisuhteet, ainakin paperilla. 47/63.4 ja 60/54
Toivottovasti ei muutu turhan lagiseksi. Vähä ollut ikäviä kokemuksia vnt:n kanssa isoilla pakosiivillä.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Luulis ainakin pakopaineiden tippuvan
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Pakkohan noiden on tippua. Suoriltaan kun katselee, niin pakoropelin pitäs virrata joku 4lbs/min enempi ja parempaa hyötysuhdettaki tarjotaan. Ollaan kyl taas jännän äärellä.
Kotelo täys siipeä. Isompaa ei kyllä sovi laittaa
Kotelo täys siipeä. Isompaa ei kyllä sovi laittaa
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Näyttää kyllä niin hyvältä!
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Noniin, tuli sitten eilen viihdoin kaikki osat tallille ja pääsi pajottamaan auton läjään.
Pakosarjat kävivät Kansityössä suoristuksessa ja samalla lasikuulapuhalluksessa, nythä niistä tuli vieläki kauniimmat.
Ja tältä näyttää kiinni ollessaan apukuskin puolelta. Kuskin puolta ei oikeastaan pääse kuvamaan tai oikeastaan mitään kohtaa ei pääse järkevsti kuvamaan kun putket on kiinni. Olisi pitänyt loota irroittaa niin olisi saanut parempaa kulmaa kuviin.
Sillävälin kun me parsittiin pakosarjoja kiinni autoon, niin kaveri hitsasi yhdysputkia tallillaan ja välillä
pisti kuvamateriaalia homman edistymisestä.
Ja valmiiksihän noikin tuli.
Lopullisesta asennusesta ei nyt tullut räpsittyä kuvia, mutta voiha tos joskus vaikka ottaa. Ahdin tippui noin sentin alemmas aiempaa, joten on vähä enempi tilaa konepeltiin. Toki tiedossa oli että se ehkä aiheuttaa sitten dp:n muutostöitä, eli niitä sitten jossain vaiheessa modataan. Ahdin heräilee oikeastaan yhtälailla
samoilla kierroksilla kuin edellinen, eronta toki että pakopaineet tippui sen 0.6bar. Eli nyt kun tossa testasi 2.3bar ajoa, niin pakoset oli myös sen 2.3bar. Aika hyvä! Lienee ahdin suht optimialueella, kun kummallakin puolella sama paine. Pitää vielä tunnustella pidemmässä juoksussa toimintaa, mutta tuntuis kyl rokkaavaan aika hyvin.
Pakosarjat kävivät Kansityössä suoristuksessa ja samalla lasikuulapuhalluksessa, nythä niistä tuli vieläki kauniimmat.
Ja tältä näyttää kiinni ollessaan apukuskin puolelta. Kuskin puolta ei oikeastaan pääse kuvamaan tai oikeastaan mitään kohtaa ei pääse järkevsti kuvamaan kun putket on kiinni. Olisi pitänyt loota irroittaa niin olisi saanut parempaa kulmaa kuviin.
Sillävälin kun me parsittiin pakosarjoja kiinni autoon, niin kaveri hitsasi yhdysputkia tallillaan ja välillä
pisti kuvamateriaalia homman edistymisestä.
Ja valmiiksihän noikin tuli.
Lopullisesta asennusesta ei nyt tullut räpsittyä kuvia, mutta voiha tos joskus vaikka ottaa. Ahdin tippui noin sentin alemmas aiempaa, joten on vähä enempi tilaa konepeltiin. Toki tiedossa oli että se ehkä aiheuttaa sitten dp:n muutostöitä, eli niitä sitten jossain vaiheessa modataan. Ahdin heräilee oikeastaan yhtälailla
samoilla kierroksilla kuin edellinen, eronta toki että pakopaineet tippui sen 0.6bar. Eli nyt kun tossa testasi 2.3bar ajoa, niin pakoset oli myös sen 2.3bar. Aika hyvä! Lienee ahdin suht optimialueella, kun kummallakin puolella sama paine. Pitää vielä tunnustella pidemmässä juoksussa toimintaa, mutta tuntuis kyl rokkaavaan aika hyvin.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
https://www.youtube.com/watch?v=OstMkBgaXbw" onclick="window.open(this.href);return false; - auton käyttöä pelkillä pakosarjoilla. Kyllähä tuo vähä pelottelis pikkulapsia.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Ai lisempää videota? No mitenkäs tälläi http://youtu.be/q0IkLOYcTzs" onclick="window.open(this.href);return false;
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
On sinne se +10% tullu lisää tehoa. Tämän kyytiin on kyllä päästävä tänä kesänä
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Sehän on ihan vapaasti käytettävissä anytime melkeinpä.
Softapuolelle pitäs vielä jotain keksiä, että sais aina kulkemaan täysiä. Varmaan tulee taas kesällä vähä hyytymistä kuumuudesta johtuen. 4bar map kans vielä kiinni ja kokeilee vähä säätää syöttöä isoillaki ahdoilla.
Softapuolelle pitäs vielä jotain keksiä, että sais aina kulkemaan täysiä. Varmaan tulee taas kesällä vähä hyytymistä kuumuudesta johtuen. 4bar map kans vielä kiinni ja kokeilee vähä säätää syöttöä isoillaki ahdoilla.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: A4 B5 2.5TDi V6
Kivasti näyttäis kulkevan. Paljonkohan tuohon kärsis nyt lisätä syöttöäjä?
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;