Kyselty jo vähän sieltä sun täältä, mutta kysästään alan foorumiltakin.
Eli potilaana on 2001 V6 TDI passatti joka siis savuttaa sinistä.
Tätä esiintyy normaalissa ajossa ihan pienenä haituna, ja vedättäessä yli 3000 kierroksen siten, että takalasista katsottuna maisema vaihtuu siniseksi.
Öljyä syö noin MIN-MAX välin 2000km aikana, ja öljynä Teboilin Diamond dieseliä.
Historiaa:
2012 tehty aikalailla täydellinen koneremontti, jossa vaihdettu kaikki laakerit yms + 1 kiertokanki.
Tällöin ollut myös kannet irti ja vaihdettu liikkuvat osat yläkertaan.
Näihin kuuluu tietysti koneistukset yms.
Syöttöpumppu vaihdettu samoihin aikoihin uuteen boschiin.
2014 syksyllä ahdin huollettu arctic performancella (hevosvoimaa.com)
kokeiltu myös varmasti ehjällä ahtimella.
Auto ei huohota mitenkään erityisesti, coolereista ei tule öljyä yhtään. Eikä letkuissa muutenkaan mitään öljykertymiä.
Mutta silti se vain polttaa öljyä. Jollain mitään visioo asiaan liittyen?
Passat 2.5 V6 TDI:n Savutus.
Re: Passat 2.5 V6 TDI:n Savutus.
Vaihdettiinhan kansiin myös ohjurit / ohjurikumit silloin kuin olivat irti? Se olis yksi vaihtoehto. Toki jos joku männänrenkaista on jumittunut tai muuten vikaa, vaikkakin ovat uusia.
Omaha hävittää kans varmaan 1l/3000km, mut ihan mekaanisesti koneen ulkopuolelle. Melkein irroita kone operaatio.
Omaha hävittää kans varmaan 1l/3000km, mut ihan mekaanisesti koneen ulkopuolelle. Melkein irroita kone operaatio.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Passat 2.5 V6 TDI:n Savutus.
kokeiles vaihtaa noi teboilin kusilitkut johonkin muuhun öljy merkkiin, esim mobil/castrol
Re: Passat 2.5 V6 TDI:n Savutus.
No mobilin huttuun tuskin kannattaa edes koskea. Lirumpi toi perus castroli on kuin tebikka, nimimerkki vuosia molemmilla. 10w60 fst castroli tuntuis taas iha hyvältä, talvea kohti turhan jäykkää ehkä.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.