Otsikon mukanen kampe kaipailis vähän lisäpotkua. Moottori majailee vm.2000 Avensiksen kopassa.
Sen verran selvitelty että Sercap ei pysty tän ikäiseen toitsuun tekemään ohjelmaa ja Fintoysin vieraspuolelta sen verran sain irti että vakiot ahtopainerajat on alle 3000rpm 1,2bar ja siitä etiäpäin 1,7bar. Tai sitten voi olla kiinteä raja koko kierrosalueen 1,3bar.
Vakio turbo on IHI VB6 pesäpallo. Eli ei paljon yli 1,2bar kannata tolla nostella ahtoja.
Vakiona ahtaa mulla 0,9bar.
EGR pitäisi tukkia, ECU ei kuulemma kysele perään näissä.
Katin olen jo tyhjentänyt, loppuputkisto pitäs vielä rakennella paremmin virtaavaksi. Joku 2,5" parilla läpivirtaavalla pöntöllä varmaan riittää ja äänetkin pysyy hiljaisina?
Soppaahan tolle koneelle pitäs saada, kunnollisia huijausbokseja vaan vähän huonosti saatavilla. Tähän ideoita?
Saiskohan tuohon vakioturbon tilalle bolt-on jonkun vähän paremmin hönkivän tilalle?
Myös vakiocooleri on susi. Parempia mallikohtaisia ei taida olla saatavilla joten täytyis tonne keulalle saada piiloteltua joku kiinankenno..
Toyota 1CD-FTV piristys?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 29 Maalis 2013, 13:50
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Toyota 1CD-FTV piristys?
Kannattaa unohtaa heti alkuunsa
Jos on paljon ylimääräistä rahaa ja 30-40 hv lisää riittää niin:
Steinbauer p-box suuttimille (aivan ehdoton ja paras d4d moottoriin) ja KCR tms. parempi boksi rail anturiin.
Itellä oli 2½" suoraputki ja 1kpl dynomax superturbo vaimennin perällä ja oli todella sievät äänet.
Laitoin n.600x150x76 kennon puskurin taakse ja oli aika sopivan kokoinen siihen alailmanoton kohdalle.
Vakio turbon tuotto loppuu jo ennen 1.2 bar 4500rpm.
Itellä oli gtb1752v paineohjattuna 1.5-1.7 bar ahdoilla ja tehoa oli ehkä n. 150hp.
Rahaa meni ja työtä oli tosi paljon saavutettuun hyötyyn nähden
Jos on paljon ylimääräistä rahaa ja 30-40 hv lisää riittää niin:
Steinbauer p-box suuttimille (aivan ehdoton ja paras d4d moottoriin) ja KCR tms. parempi boksi rail anturiin.
Itellä oli 2½" suoraputki ja 1kpl dynomax superturbo vaimennin perällä ja oli todella sievät äänet.
Laitoin n.600x150x76 kennon puskurin taakse ja oli aika sopivan kokoinen siihen alailmanoton kohdalle.
Vakio turbon tuotto loppuu jo ennen 1.2 bar 4500rpm.
Itellä oli gtb1752v paineohjattuna 1.5-1.7 bar ahdoilla ja tehoa oli ehkä n. 150hp.
Rahaa meni ja työtä oli tosi paljon saavutettuun hyötyyn nähden
Re: Toyota 1CD-FTV piristys?
Ohjelmointi onnistuu vuodesta 2004 eteenpäin.