seat tdi ahu
seat tdi ahu
Vanha seatin toledo AHU koneella ahtautui pihamaalleni nähtyään maailmaa 278tkm.
Muutamia kysymyksiä.
Jakopäänromuja kannattaisi ilmeisesti ihmetellä. Alkuperäisiäkö kyselen vai onko olemassa tarvikkeena hammashihnapyöriä, öljypumpun akseleita etc?
Egr tarkoitus kaivella irti ja katsoa mahd imusarjan tukkoisuus. Ei ilmeisesti egr:n poisto aiheuta vikatilaa?
Ilmeisesti alkuperäisellä sähköpumpulla pääsee pitkälle tehojen puolesta?
Muttaettä jos tulee ongelmaa sähkövikuloiden suhteensa niin sopiko näihin perinteinen jakajapumppu jostakin mallista? Jollain sellainen ruiskupumppu mahd jemmassa?
Isommat suutinkärjet kiinnostaisi. Minä en ole nettikaivelija ostampa eebaystä tyypiä niin harrastaja veljien/siskojen apuja tähänkin.
Kiitos ja anteeksi.
Muutamia kysymyksiä.
Jakopäänromuja kannattaisi ilmeisesti ihmetellä. Alkuperäisiäkö kyselen vai onko olemassa tarvikkeena hammashihnapyöriä, öljypumpun akseleita etc?
Egr tarkoitus kaivella irti ja katsoa mahd imusarjan tukkoisuus. Ei ilmeisesti egr:n poisto aiheuta vikatilaa?
Ilmeisesti alkuperäisellä sähköpumpulla pääsee pitkälle tehojen puolesta?
Muttaettä jos tulee ongelmaa sähkövikuloiden suhteensa niin sopiko näihin perinteinen jakajapumppu jostakin mallista? Jollain sellainen ruiskupumppu mahd jemmassa?
Isommat suutinkärjet kiinnostaisi. Minä en ole nettikaivelija ostampa eebaystä tyypiä niin harrastaja veljien/siskojen apuja tähänkin.
Kiitos ja anteeksi.
Re: seat tdi ahu
Ei aiheuta mk1 toledossa ahu koneessa vikakoodia egr:n tukkiminen.
Re: seat tdi ahu
Kiitos Dubsonic.
Mitenhän ylös vakiohiluilla ovat uskaltaneet kierrättää AHU konetta.
Raju isku 95,5 mm. mielestäni.
Kiinanpojan H-kankia taisi myös saada vaan ovatkohan rahanhukkaa?
Mitenhän ylös vakiohiluilla ovat uskaltaneet kierrättää AHU konetta.
Raju isku 95,5 mm. mielestäni.
Kiinanpojan H-kankia taisi myös saada vaan ovatkohan rahanhukkaa?
Re: seat tdi ahu
No Mikko P:llä kiersi ALH 6650 rpm tjsp. Alakerraltaanhan nuo ovat vastaavia. Veivien vaihtaminen on aika turhaa, jos moottori toimii oikein. Esim. p0werin golf kestänyt 1Z:n vakioveiveillä ottaa 350 hp+ kun taas minulta väänty AHF:ssä 260-270 hepan tehoilla. Ei taida tällä hetkellä olla Suomessa isompien suutinkärkien jälleenmyyjiä.
Re: seat tdi ahu
Kiitos Markus L infopläjäyksestä.
+ 6000 rpm kuullostaa kyllä rajulta
Entäs jos vaihtaa suutinrungot alkaako isompaa kärkivalikoimaa löytyä?
+ 6000 rpm kuullostaa kyllä rajulta
Entäs jos vaihtaa suutinrungot alkaako isompaa kärkivalikoimaa löytyä?
Re: seat tdi ahu
Isommat kärjet tulee samaan suutinrunkoon niin ei apua rungon vaihdosta.
Tuosta ulkomailta isompia kärkiä http://www.darksidedevelopments.co.uk/nozzles/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta ulkomailta isompia kärkiä http://www.darksidedevelopments.co.uk/nozzles/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: seat tdi ahu
Kiitos jälleen.
En kyllä älynnyt mitkä sopivat ahu koneeseen mutta ei sen väliä. kyllä se siittä.
Oma varaosatukkurikin lähettelee kaikenmaailman kärkiä mutta vain alkuperäisiä kokoja. Eli pitäisi tietää moottorimalli jossa isommat kärjet.
En kyllä älynnyt mitkä sopivat ahu koneeseen mutta ei sen väliä. kyllä se siittä.
Oma varaosatukkurikin lähettelee kaikenmaailman kärkiä mutta vain alkuperäisiä kokoja. Eli pitäisi tietää moottorimalli jossa isommat kärjet.
Re: seat tdi ahu
5-pyttysessä AEL:ssä isoimmat. Ei nekään tosin riitä kuin ehkä 170 hp max ilman pumpun modaamista.
Re: seat tdi ahu
Kiitän suutin tiedoista.
Eli alkuperäisten valikoima on liian suppea ja ei voi hyödyntää.
Eli alkuperäisten valikoima on liian suppea ja ei voi hyödyntää.
Re: seat tdi ahu
Markuksella taisi olla nissä kiertokankien vääntymisessä muita syitä, kuin suoranaisesti teho tai vääntö. Muilta ei ole tainnut vielä noilla tehoilla oikein säädettynä onnistua, ilman rajua väärinkäyttöä.
Re: seat tdi ahu
Hyvä tietää, kiitän.
Turbona tässä on ilmeisesti hyvin pieni kkk hukkaportilla.
Harmillisesti nurkissa ei ole tähän sopivaa ahdinta. Noh pitää kattella.
Hehkuvaloa alkoi vilkutella heti tuon määränsäätimen huijaamisesta mutta ei mennyt mihinkään vikatilaan vaan kulkupuoli kuten aikaisemminkin.
Turbona tässä on ilmeisesti hyvin pieni kkk hukkaportilla.
Harmillisesti nurkissa ei ole tähän sopivaa ahdinta. Noh pitää kattella.
Hehkuvaloa alkoi vilkutella heti tuon määränsäätimen huijaamisesta mutta ei mennyt mihinkään vikatilaan vaan kulkupuoli kuten aikaisemminkin.
Re: seat tdi ahu
Jos evry on päällä startatessa niin hehkun valoa alkaapi vilkutella. Sen takia se on mukavempi pistää erillisen kytkimen kautta päälle vasta kun kone käynnissä.
Re: seat tdi ahu
Minä laitoin ajosta vastukset rinnoille ja silti vilkutteli.
Noh antaapi vilkutella.
Noh antaapi vilkutella.
Re: seat tdi ahu
Ei ne vakiotehoilla ois vääntyny, vaik kuinka ois turbo oikutellu.p0wer kirjoitti:Markuksella taisi olla nissä kiertokankien vääntymisessä muita syitä, kuin suoranaisesti teho tai vääntö. Muilta ei ole tainnut vielä noilla tehoilla oikein säädettynä onnistua, ilman rajua väärinkäyttöä.
Re: seat tdi ahu
Eli siis AEL koneen suuttimet sopii AHU koneeseen ?
Olisi ihan hyvä jos itselläkin varastossa yhdet ylimääräiset suuttimet ja voisivat olla sen karvan isommat mitä alkuperäiset AHU:n.
Autolla on kuitenkin ajettava melkein päivittäin niin ei siinä voi odotella suuttimien valmistumista.
Olisi ihan hyvä jos itselläkin varastossa yhdet ylimääräiset suuttimet ja voisivat olla sen karvan isommat mitä alkuperäiset AHU:n.
Autolla on kuitenkin ajettava melkein päivittäin niin ei siinä voi odotella suuttimien valmistumista.
Re: seat tdi ahu
Minulla on AEL-koneen 0.216 suuttimet AHU:ssa eli käyvät suoraan. Eipä niillä nyt kuuhun mennä mutta pieni tehonlisäys kuitenkin.
Re: seat tdi ahu
Kiitos Hanhiemo.
Mielestäni kuitenkin hyvä olla toiset suuttimet jos vaikkapa isoilla ei saakaan ensin pelaamaan tai mitävaan mukavaa motorsportti eteen tuo
Mielestäni kuitenkin hyvä olla toiset suuttimet jos vaikkapa isoilla ei saakaan ensin pelaamaan tai mitävaan mukavaa motorsportti eteen tuo
Re: seat tdi ahu
Epätoivoisesti olen hakenut moottoriohjauksen kytkentäkaaviota.
En onneton mukamas löydä
En onneton mukamas löydä
Re: seat tdi ahu
Mihis sellasta? Minulta löytyy noita suutinrunkoja joutavana kans jos tarvitset, samoin isommat suuttimetkin järjestynee.
Re: seat tdi ahu
Toi kaavio vastannee aika pitkälle normaalia TDI:tä:
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/1996_Je ... _LONG4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oliko niin että uudemmissa sitten meni veden lämmityshehkutulppien ja hukkaportin solenoidin ohjaukset keskenään ristiin..
http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/1996_Je ... _LONG4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oliko niin että uudemmissa sitten meni veden lämmityshehkutulppien ja hukkaportin solenoidin ohjaukset keskenään ristiin..
Re: seat tdi ahu
Kytkentä vaihtelee ecukohtaisesti paljonkin, joten tuon kytkiksen voi olettaa pätevän vain kyseisen automallin/ecun kohdalla. Joissakin tuon aikakauden ecuissa menee mm. vesihehkujen ja hehkun merkkivalon karvat ristiin.
Re: seat tdi ahu
Juu kiitän tästä kytkiksestä.
Pahoittelut seuraavasta sekavasta kirjoituksesta samsung phonella:
Googlella löysin jotain z koneen (tai mikä lienee) kytkyjä.
Melkolailla sellaisia tietoja löytyi mitä kuvittelenkin tarvitsevani.
Kytkiksessä oli tottakai pikavilkaisullakin eroja omaan toledoon ja virheitäkin mutta riittävä.
Ei nämä kuku kuitenkaan ikuisesti niin tulevaa ajatellen tai ja jotain muuta.
Joo kyllä minua isommat suuttimet kiinnostaa.
Sieltä jo tekijöitä ilmoittautui. Hinnoista ei ollu juttua.
Muttaettä minulle kelpaa kyllä käytetytkin isommat race suuttimet.
Suutinrunkoja kyselin tuolta volvopuolelta. 50 eskoa edullisimmillaan 5 suuttimesta. Tosin kuntoa en tiedä ja varmaan menneet jo
Ensiviikolla kipaisen työ aikana (millonmuullonkaan) tutulla autohajottamolla. Kysyn sieltäkin suuttimia että ruiskupumppuja. Joskus se vaan pyytää niin huimia hintoja ja joskus taas et voi poika anna parikymppiä ja vie koko auto pois
Pahoittelut seuraavasta sekavasta kirjoituksesta samsung phonella:
Googlella löysin jotain z koneen (tai mikä lienee) kytkyjä.
Melkolailla sellaisia tietoja löytyi mitä kuvittelenkin tarvitsevani.
Kytkiksessä oli tottakai pikavilkaisullakin eroja omaan toledoon ja virheitäkin mutta riittävä.
Ei nämä kuku kuitenkaan ikuisesti niin tulevaa ajatellen tai ja jotain muuta.
Joo kyllä minua isommat suuttimet kiinnostaa.
Sieltä jo tekijöitä ilmoittautui. Hinnoista ei ollu juttua.
Muttaettä minulle kelpaa kyllä käytetytkin isommat race suuttimet.
Suutinrunkoja kyselin tuolta volvopuolelta. 50 eskoa edullisimmillaan 5 suuttimesta. Tosin kuntoa en tiedä ja varmaan menneet jo
Ensiviikolla kipaisen työ aikana (millonmuullonkaan) tutulla autohajottamolla. Kysyn sieltäkin suuttimia että ruiskupumppuja. Joskus se vaan pyytää niin huimia hintoja ja joskus taas et voi poika anna parikymppiä ja vie koko auto pois
Re: seat tdi ahu
Kytkin alkaa lipsua.
Tähän on uusittu kytkin jokunen kymppitonni takasin.
Minä vähän epäilen ettei se sachin sre (tai jotakin) kytkin välttämäti riittäisi (sintteriä en myöskään haluaisi).
Ilmeisesti jotakin 240mm settiä näihin on sovitettu mutta millaisia vääntölukemia se mahtaa kestää?
Toisinsanoen kannattaako vaiva
Vinkkejä ja tarkempaakin osaspeksausneuvoa kaivataan kipeästi.
Tähän on uusittu kytkin jokunen kymppitonni takasin.
Minä vähän epäilen ettei se sachin sre (tai jotakin) kytkin välttämäti riittäisi (sintteriä en myöskään haluaisi).
Ilmeisesti jotakin 240mm settiä näihin on sovitettu mutta millaisia vääntölukemia se mahtaa kestää?
Toisinsanoen kannattaako vaiva
Vinkkejä ja tarkempaakin osaspeksausneuvoa kaivataan kipeästi.
Re: seat tdi ahu
Kyllä perusvarma 228mm sre riittää perusvirityksiin, ja hieman pidemmällekin. Itselläni on kestänyt sre + vr6 levy-kombo yli 600Nm, sekä ei ole ollut moksiskaan "kaasu pohjaan - vasen jalka sivuun"-lähdöistäkään, oli vaihde mikä tahansa. Joko rengas sutii tai auto sammuu. Kytkin ei kyllä luista.
Jos tehotavotteet ei ole ME-luokkaa, on tuo 228mm SRE hyvä ratkaisu.
Jos tehotavotteet ei ole ME-luokkaa, on tuo 228mm SRE hyvä ratkaisu.
Re: seat tdi ahu
Kiitos tästä zamppa.
Sinulla on siellä millainen kytkinlevy?
Itseäni säikäytti Sachs SRE väännönsiedoksi annettu 420 Nm massalevyllä.
Eli paineasetelman numero olisi sitten 883082999645 HD.
309 euroa race.fi. Ei todellakaan paha hinta jos vaan pitää.
Kyselen pyllyaukisena vielä heliksiä.
Hiivattikin tarttis jonkun paineasetelman...
Sinulla on siellä millainen kytkinlevy?
Itseäni säikäytti Sachs SRE väännönsiedoksi annettu 420 Nm massalevyllä.
Eli paineasetelman numero olisi sitten 883082999645 HD.
309 euroa race.fi. Ei todellakaan paha hinta jos vaan pitää.
Kyselen pyllyaukisena vielä heliksiä.
Hiivattikin tarttis jonkun paineasetelman...