seat tdi ahu
Re: seat tdi ahu
VR6:n vakiolevy kestää.
Re: seat tdi ahu
Itseasiassa tuo 420Nm on SRE:n omalla vahvistetulla massalevyllä. Perus kytkinlevyllä luvataan vaan 390Nm. Todellisuudessa kestää millä tahansa levyllä yli 500Nm väännöt.
Re: seat tdi ahu
Kuten Markus tuossa jo sanoikin, niin vr6:n levy on hyvä valinta. Itselläni aivan perus LUK:n levy motonetistä ostettuna.
Tulevalla kaudella olisi tarkoitus hakea heikkoa lenkkiä joko kytkimestä tai vaihdelaatikosta abaut 700Nm väännöillä.
Tulevalla kaudella olisi tarkoitus hakea heikkoa lenkkiä joko kytkimestä tai vaihdelaatikosta abaut 700Nm väännöillä.
Re: seat tdi ahu
Hemmetin iso kiitos.
Heliksistä tuli hinta myös. HD versio maksaa alta 400 euroa.
Heliksistä tuli hinta myös. HD versio maksaa alta 400 euroa.
Re: seat tdi ahu
Kyl sen vaihteiston saa ekana hajalle. T: Tietäjä.zamppa kirjoitti:Kuten Markus tuossa jo sanoikin, niin vr6:n levy on hyvä valinta. Itselläni aivan perus LUK:n levy motonetistä ostettuna.
Tulevalla kaudella olisi tarkoitus hakea heikkoa lenkkiä joko kytkimestä tai vaihdelaatikosta abaut 700Nm väännöillä.
Re: seat tdi ahu
Millaisillahan spekseillä (lähinnä minor luvut kiinnostaisi) tämä alkuperäinen kkk turbo lienee.
Irti kirvoittamalla se selviäisi tietysti mutta kun
130 hp sille luvataan monessa lähteessä max.
Mutta kun minulla olisi jotakin pieniä ahtimia itselläni että tiedossa niin olisi jotakin lähtökohtaa johon verrata.
Arvaan että turbiinisiiven lähtö on 32 mm.
Irti kirvoittamalla se selviäisi tietysti mutta kun
130 hp sille luvataan monessa lähteessä max.
Mutta kun minulla olisi jotakin pieniä ahtimia itselläni että tiedossa niin olisi jotakin lähtökohtaa johon verrata.
Arvaan että turbiinisiiven lähtö on 32 mm.
Re: seat tdi ahu
Mitenhän ecu valikoimaa mahtaa löytyä jos ottaa ja hajoaa.
Integroidun mapin vikaherkkyys myös kiinnostaa. Onkohan helppo vaihdella.
Vakio mappi taisi olla 1,5 bar ylipaineelle.
Ilmeisesti kuitenkin vähemmän murheita ecujen kanssa.
Takapyöränlaakeri ja kallistuksenvakaajan yhdystankot pitää vaihtaa.
Alustakin on kuin keinulauta. Alemmas en autoa halua mutta muutamia vaihtoehtoja on nurkissa josko voisi soveltaa ja saada vähän jämäkämmän.
Re: seat tdi ahu
Voithan sä johdottaa/vaihtaa ecuun "isomman" map anturin.
Mulla siirty jetasta alusta toledoon. Sama autohan se on niin sopii kun nenä päähän. Meinaan jos sattuu jotain mk2 alustan osia olee ni käyttää niitä jos niistä saisi vähän tukevuutta lisää. Olisi tollaseen muuten vahvikehitsatut ja puhalletut ja pulverimaalatut etutukivarret. On mulla vielä etuakselikin tallessa ja jotain muuta osaa. Etuakselihan on mallia G3 ja tukivarret G2.
Nii ja nythän mä muistin et mulla olisis halvalla toledoon vartavasten teetetty laadukan välijäähdytin. Ainoo miinus on pieni lommo yhdessä reunassa, muttei menoa haittaa.
Mulla siirty jetasta alusta toledoon. Sama autohan se on niin sopii kun nenä päähän. Meinaan jos sattuu jotain mk2 alustan osia olee ni käyttää niitä jos niistä saisi vähän tukevuutta lisää. Olisi tollaseen muuten vahvikehitsatut ja puhalletut ja pulverimaalatut etutukivarret. On mulla vielä etuakselikin tallessa ja jotain muuta osaa. Etuakselihan on mallia G3 ja tukivarret G2.
Nii ja nythän mä muistin et mulla olisis halvalla toledoon vartavasten teetetty laadukan välijäähdytin. Ainoo miinus on pieni lommo yhdessä reunassa, muttei menoa haittaa.
Re: seat tdi ahu
Thäänks infopläjäyksestä että osatarjouksista.
Minulla on nyt menollaan persaukiracing. Nolla euroa tilillä
Fiatin etutolpat taitaa tulla ja tein kynätolpat taakke.
Käyn vielä kaivamassa gralesta tojotan kynät irti ja katon josko ne sopesis eteen paremmin.
Pitää muistaa ottaa myös uunon takaiskarit joista napsaisen alakiinnikkeen tein tolpille.
Takana olikin melkolailla uudet iskarit. Suojakumit tottatoki oli täysin säpäleinä joten tartten uudet. En kehtaa rikkoa tein tolppia ja volkkarin kumit kerta sopii niihinkin.
Jos ti alusta toimii niin tässähän joutuu vielä nokivasaralla radalle
Minulla on nyt menollaan persaukiracing. Nolla euroa tilillä
Fiatin etutolpat taitaa tulla ja tein kynätolpat taakke.
Käyn vielä kaivamassa gralesta tojotan kynät irti ja katon josko ne sopesis eteen paremmin.
Pitää muistaa ottaa myös uunon takaiskarit joista napsaisen alakiinnikkeen tein tolpille.
Takana olikin melkolailla uudet iskarit. Suojakumit tottatoki oli täysin säpäleinä joten tartten uudet. En kehtaa rikkoa tein tolppia ja volkkarin kumit kerta sopii niihinkin.
Jos ti alusta toimii niin tässähän joutuu vielä nokivasaralla radalle
Re: seat tdi ahu
Etuiskarien yläpäistä.
Löytyy sellattis versioita (jostakin toisesta sakusta bolt on) jossa iskarin varsi kääntyisi tolpan mukana.
Vai käännänkö kylmän viileästi painelaakerin toisinpäin.
Narisee niin perinjulmetusti kynätolpilla jos ei käänny mukana
Löytyy sellattis versioita (jostakin toisesta sakusta bolt on) jossa iskarin varsi kääntyisi tolpan mukana.
Vai käännänkö kylmän viileästi painelaakerin toisinpäin.
Narisee niin perinjulmetusti kynätolpilla jos ei käänny mukana
Re: seat tdi ahu
Ainahan vag-konsernin vehkeissä iskarinvarsi kääntyy tolpan mukana
Re: seat tdi ahu
No nyt ainakin toinenpuoli kääntyy.
Aika kertoo kuinka kestää.
Truuttasin sohloon iskariin lisää mujua. Toivottavasti ei tullu liian täyteen/jäykkä
Jos ei muuta niin askartelen pherssonin yläpäähän teräslevyn jonka pulttaan koriin kiinni.
Lancian yläkiinnike olisi todella kätevän pieni mutta ei kestä ilman lisätukea.
Tojotan iskari sopisi pienellä modilla olkavarteen.
Mutta tojotan uniball yläpäitä en löytäny. Ne voisi sopia koriin kiinni parin reijän saattelemana.
Kattelen mitä mahtaa olla mk1 toledon akselimassat... jos löydän.
Muistaakseni kaikki jouset mitä mulla on niin 8kg/mm. Liian jäykkä siviiliajoon, tai entiiö.
Aika kertoo kuinka kestää.
Truuttasin sohloon iskariin lisää mujua. Toivottavasti ei tullu liian täyteen/jäykkä
Jos ei muuta niin askartelen pherssonin yläpäähän teräslevyn jonka pulttaan koriin kiinni.
Lancian yläkiinnike olisi todella kätevän pieni mutta ei kestä ilman lisätukea.
Tojotan iskari sopisi pienellä modilla olkavarteen.
Mutta tojotan uniball yläpäitä en löytäny. Ne voisi sopia koriin kiinni parin reijän saattelemana.
Kattelen mitä mahtaa olla mk1 toledon akselimassat... jos löydän.
Muistaakseni kaikki jouset mitä mulla on niin 8kg/mm. Liian jäykkä siviiliajoon, tai entiiö.
Re: seat tdi ahu
Mites kun tuntuu kulutus lisääntyneen 5 pyttyisen suuttimilla vs vakiot.
Ainakin litra sataselle enempi menisi.
Ei se mielestäni sauhuta sen enempiä mitä ennen suutinten muljausta.
Tosin aukeamispaineeksi sain kaikkiin 5 pyttyisen suuttimiin n.170 bar. Joo se on liian vähän muttaku en joutanu ruuvaamaan sen enempiä ja ajattelin josko mittari näyttää vaan väärin ja seli seli seli...
Kannattaisiko muljata painetta suuttimilla vähä ylemmäs kulutuksen pienentymisen toivossa
Ainakin litra sataselle enempi menisi.
Ei se mielestäni sauhuta sen enempiä mitä ennen suutinten muljausta.
Tosin aukeamispaineeksi sain kaikkiin 5 pyttyisen suuttimiin n.170 bar. Joo se on liian vähän muttaku en joutanu ruuvaamaan sen enempiä ja ajattelin josko mittari näyttää vaan väärin ja seli seli seli...
Kannattaisiko muljata painetta suuttimilla vähä ylemmäs kulutuksen pienentymisen toivossa
Re: seat tdi ahu
Avautmispaineet 220bar ja ennakot kohdalleen.
Re: seat tdi ahu
Mitä olen mittaillu ni aika hyvin osaa pumppu käännellä itsekin ajoitusta. Tarkkoja lukuja ei ole heitellä mutta kylpä sekin siittä selviää jahka pääsen sorvin ääreen taas syksyllä, jos pääsen
Olikos 5 pyttyisessä ael (tai vastaava) koneisessa isompi mäntä nestepäässä vs ahun 10 mm.
Olikos 5 pyttyisessä ael (tai vastaava) koneisessa isompi mäntä nestepäässä vs ahun 10 mm.
Re: seat tdi ahu
volvon D5252T on 11mm nestepää. moottoriha on sama ku AEL, en sitte tiiä onko volvoon laittettu isompi nestepää.PehmoLelu kirjoitti:Mitä olen mittaillu ni aika hyvin osaa pumppu käännellä itsekin ajoitusta. Tarkkoja lukuja ei ole heitellä mutta kylpä sekin siittä selviää jahka pääsen sorvin ääreen taas syksyllä, jos pääsen
Olikos 5 pyttyisessä ael (tai vastaava) koneisessa isompi mäntä nestepäässä vs ahun 10 mm.
Re: seat tdi ahu
Vaikka pumppu osaa säätää ite ajoitusta, niin avautumispaineiden kannattaa olla isompi isoilla suuttimilla. Silloin ruiskutus alkaa korkeamalla ja optimi paineella, sitä kautta parempi palaminen ja vähempi kulutus.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: seat tdi ahu
Tietääkseni vw:n ja volvon pumpuissa on sama nestepää, mutta volvossa on pitempi isku.