1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juuh. Myyjä vaan sano että pumpun tuotto riittää 300heppaan.. Niin siks aloin miettimään.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
No sitten siellä voi olla vaihdettu 12mm nestepää 9mm runkoon. =) Ja sehän onkin myyjältä sitten kysyttävä.
Isolla nestepäällä kannattaa olla vähän varovaisempi tuon karan kairaamisen kanssa. Mulla 11mm pumpulla meinaa olla tuo vakio ekokarakin pienellä upotuksella liikaa, jos savut haluaa pitää kurissa.
Isolla nestepäällä kannattaa olla vähän varovaisempi tuon karan kairaamisen kanssa. Mulla 11mm pumpulla meinaa olla tuo vakio ekokarakin pienellä upotuksella liikaa, jos savut haluaa pitää kurissa.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Mitenkäs kun sain vaan selvää että keskellä on 1. En muuta.. :/ Miten paljon porukalla auto pöläyttelee mustaa paikoillaan kaasutellessa?tttalja kirjoitti:Näkyisi olevan ekokarasta kairattu versio. Voi muokata rälläkällä, hiomakoneella tai millä tahansa, kunhan pitää huolen, ettei tapin pinta vaurioidu. Pikkupumpulla tuon voi huoletta vetää hioa vähän tiukemmaksikin. Karan kyljestä sitten näkee sen liikeradan siitä syntyneestä viivasta. Tuo porras ei haittaa, koska kara ei mene noin syvälle. Jousi näyttäisi vakiolta, eli pohjaa lähes heti kun painetta syntyy. Tiukempaakin saa kokeilla, niin ei pölläyttele.
Nestepään koon löydät pumpun kyljestä etuosasta, siitä nestepään seutuvilta. Numerosarjan toinen numerosetti lienee sulla 484 (8mm) tai 494 (9mm). Tuo keskimmäinen numero ilmoittaa nestepään koon.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Elikäs,kertauksena:pumpussa on lukusarja mikä kertoo pumpusta oleelliset tiedot jos sitä ei ole menty muuttamaan millään tavalla.
0 460 4x4 xxx
Eka nolla ei tarkoita oikeastaan mitään oleellista. 460 tarkoittaa pumpun mallia ja sitten on se "oleellinen" numero sarja.Eli 4x4,tuo x tarjoittaa nestepään kokoa,eli 484 on 8mm pää,494 on 9mm ja 404 on 10mm pää,sitten hieman harvinaisempia pumppuja on 414,11mm päällä ja 424 on sitten jo 12mm päällä.
Tämä viimeinen 424 pumppu on jo melko harvinainen,löytyy jostain 2.8jtd ducatoista ja muutamasta muusta.
Noi kolme viimeistä numeroa liittyy sitten pumpun säätöarvoihin ja pumpun malliin mutta itse en ole noille löytänyt selitystä.
Myyjän väitteet että pumppu riittää 300hv:hen voisi tulkita niin että pumpussa on joko 11 tai 12mm pää tai myyjä puhuu shittiä.Tuo 11mm pääkin on jo melko rajalla noille tehoille esikammio moottorissa.
Ja sitten ei pidä mennä sotkemaan aitoja pumppuja kiinan päällä kasattuihin,ne ovat aivan oma lukunsa !
0 460 4x4 xxx
Eka nolla ei tarkoita oikeastaan mitään oleellista. 460 tarkoittaa pumpun mallia ja sitten on se "oleellinen" numero sarja.Eli 4x4,tuo x tarjoittaa nestepään kokoa,eli 484 on 8mm pää,494 on 9mm ja 404 on 10mm pää,sitten hieman harvinaisempia pumppuja on 414,11mm päällä ja 424 on sitten jo 12mm päällä.
Tämä viimeinen 424 pumppu on jo melko harvinainen,löytyy jostain 2.8jtd ducatoista ja muutamasta muusta.
Noi kolme viimeistä numeroa liittyy sitten pumpun säätöarvoihin ja pumpun malliin mutta itse en ole noille löytänyt selitystä.
Myyjän väitteet että pumppu riittää 300hv:hen voisi tulkita niin että pumpussa on joko 11 tai 12mm pää tai myyjä puhuu shittiä.Tuo 11mm pääkin on jo melko rajalla noille tehoille esikammio moottorissa.
Ja sitten ei pidä mennä sotkemaan aitoja pumppuja kiinan päällä kasattuihin,ne ovat aivan oma lukunsa !
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juuh, muuten hyvä mutta eipä tuosta sarjasta ota oikeestaa mitään selkoo.. :/ http://www.youtube.com/watch?v=V1ZUZVWr ... e=youtu.be tämmöstä näyttää paikallaan kaasutellessa.Aki-76 kirjoitti:Elikäs,kertauksena:pumpussa on lukusarja mikä kertoo pumpusta oleelliset tiedot jos sitä ei ole menty muuttamaan millään tavalla.
0 460 4x4 xxx
Eka nolla ei tarkoita oikeastaan mitään oleellista. 460 tarkoittaa pumpun mallia ja sitten on se "oleellinen" numero sarja.Eli 4x4,tuo x tarjoittaa nestepään kokoa,eli 484 on 8mm pää,494 on 9mm ja 404 on 10mm pää,sitten hieman harvinaisempia pumppuja on 414,11mm päällä ja 424 on sitten jo 12mm päällä.
Tämä viimeinen 424 pumppu on jo melko harvinainen,löytyy jostain 2.8jtd ducatoista ja muutamasta muusta.
Noi kolme viimeistä numeroa liittyy sitten pumpun säätöarvoihin ja pumpun malliin mutta itse en ole noille löytänyt selitystä.
Myyjän väitteet että pumppu riittää 300hv:hen voisi tulkita niin että pumpussa on joko 11 tai 12mm pää tai myyjä puhuu shittiä.Tuo 11mm pääkin on jo melko rajalla noille tehoille esikammio moottorissa.
Ja sitten ei pidä mennä sotkemaan aitoja pumppuja kiinan päällä kasattuihin,ne ovat aivan oma lukunsa !
Ja nyt karaa vähän muokattu.. Näyttää vaan että tuo yläosa mitä on aikasemminkii jätetty on vielä ns, vetoaluetta, eli pumppun neula vielä käy tuollakin asti joka taas on tietoa siitä että vähemmän saa ainetta pohjassa kuin pienemmillä ahoilla. Ja asiasta vielä viidenteen, mitenkä on jos pyöräyttää kellon jousen melkein löysimmilleen ja laittaa bleederin väliin? Mitens noitten halppis (n30-40e) bleedereitten kanssa, kun on kuullut jutta että ne "heittelee" ahtoja eli paineet vaan vaeltelee? : o
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Tais pyörähtää vähän liikaa kulmaa karaan kun 5 vaihteella 100 vauhdissa puskee mustaa vaan.. :/
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Väärin asennettu tai säädetty bleedi tekee noin. Harvemmin vuotoventtiili voi viallisuuttaan tuollasta aiheuttaa, eihän se ole kuin vuotoventtiili joka vuotaa ilmaa enemmän tai vähemmän asennosta riippuen. Jos setissä on myös rajapaineventtiili ja sellasta haluaa käyttää, on sekin aina säädettävissä.Mitens noitten halppis (n30-40e) bleedereitten kanssa, kun on kuullut jutta että ne "heittelee" ahtoja eli paineet vaan vaeltelee? : o
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juuhh.. Kuulotietojahan ne vieläkin on.. Siis nuo "viat" jaja. Paljonka lie tuo alakerta kestää painetta? Onko se 1.5 liikaa? (vielä)p0wer kirjoitti:Väärin asennettu tai säädetty bleedi tekee noin. Harvemmin vuotoventtiili voi viallisuuttaan tuollasta aiheuttaa, eihän se ole kuin vuotoventtiili joka vuotaa ilmaa enemmän tai vähemmän asennosta riippuen. Jos setissä on myös rajapaineventtiili ja sellasta haluaa käyttää, on sekin aina säädettävissä.Mitens noitten halppis (n30-40e) bleedereitten kanssa, kun on kuullut jutta että ne "heittelee" ahtoja eli paineet vaan vaeltelee? : o
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Ei se paine sitä riko. Vakio 1,6:n T3/K24 ahtimella voi kyllä huoletta ajella välijäähyn kans 1,5bar paineilla.
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
VW Passat 4motion 1,9PD
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Yli 200 bar sylinteripaine voi olla liikaa vakioalakerralle.caddyman kirjoitti:Paljonka lie tuo alakerta kestää painetta? Onko se 1.5 liikaa? (vielä)
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Paljonkahan sitten soppaa sinne uskaltaa työntää.. Syötöt on nyt... noh. kohallaan.. Paljon porukalla, kellä on ollu ja on mk1 caddyja, niin nesteenlämpötila? Itellä ollu jo 5 kattyä ja jokaisessa vähän eri keskilämpö. Metätys autossa alle puolen välin heittämällä kelissä kun kelissä ja muissa yli sen merkkivalon.. :/
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Ja nyt laiteltu vielä turboja myyville firmoille hinta kyselyy ko koneeseen.
Ps. OT:nä tuli mieleen, missä Garreteissa on sama laippa kun tuossa KKK:oossa? Niin, ja mistä halpa uusi cooleri, oon yrittäny ostella yksityisiltä ja laitellu ilmojakii mutta ei tunnu löytyvän ja miten on, pitäskö se nyt olla, iso ja kapee vai mahd, paksu?
Ps. OT:nä tuli mieleen, missä Garreteissa on sama laippa kun tuossa KKK:oossa? Niin, ja mistä halpa uusi cooleri, oon yrittäny ostella yksityisiltä ja laitellu ilmojakii mutta ei tunnu löytyvän ja miten on, pitäskö se nyt olla, iso ja kapee vai mahd, paksu?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Coolerissa kannattaa olla pinta-alaa mahdollisimman paljon. Eli toisin sanoen niin leveä, korkea ja paksu kuin saat Caddyyn sopimaan. Tilaahan siellä ei aivan mahdottomasti ole, jos ei jäähdytintä sitten siirrä hieman taaksepäin. Tuollaista http://www.race.fi/fi/product/18919a-V% ... 052Mm.html" onclick="window.open(this.href);return false; harkitsin omaan Caddyyn.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Minkäslainen sulla sitte on/oli caddyssa? Kyllähän se vesi/ilma tyyppinenkii kävi mielessä mutta sillekkii se syyläri ois vaan laitettava..Markus L kirjoitti:Coolerissa kannattaa olla pinta-alaa mahdollisimman paljon. Eli toisin sanoen niin leveä, korkea ja paksu kuin saat Caddyyn sopimaan. Tilaahan siellä ei aivan mahdottomasti ole, jos ei jäähdytintä sitten siirrä hieman taaksepäin. Tuollaista http://www.race.fi/fi/product/18919a-V% ... 052Mm.html" onclick="window.open(this.href);return false; harkitsin omaan Caddyyn.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Tällä hetkellä on vielä Toyota Corolla Levinin (liian) pieni cooleri. Tulossa muuten aikalailla saman kokoinen kuin tuossa linkissä, mutta 50mm paksuinen, kun sellainen sattui "löytymään".
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Milläs tavalla oot putkituksen tehny? ja missä sulla se cooleri majailee? Jos oon katellu oikein niin, syylärin eteen jo tyrkkää tollasen "läpivirtaavan" niin joutuu akun heivaa.. Ellei laita taasen ihan keulalle.. (se ei ole tuning, se on race)
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
kallistaa syyläriä taaksepäin ja rälläkkää ja kemppiliimaa keulaan niin sinne saa kohtuu isonki välijäähyn. akku riittää ku kääntää eri asentoon ja pissapojan säiliö pois ja vaikka motonetistä pienempi kaukaloon (jos tarvit niin mulla on paketissa ylimääräisenä).
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 221190.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; putket meni noin
edit: tosin jos ahtimen kääntää toisinpäin (pakopesä tulee hanttarin puolelle) niin nuo putkitukset on huomattavasti helpompi tehä kun on enemmän tilaa
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 221190.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; putket meni noin
edit: tosin jos ahtimen kääntää toisinpäin (pakopesä tulee hanttarin puolelle) niin nuo putkitukset on huomattavasti helpompi tehä kun on enemmän tilaa
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juuh, tuohan on asiallisen näkönen.. Minkäs kokonen Kooleri sulla majaili sielä? Niin ja tälleen ohimennen, missäs vaiheessa kannattaa uutta pakosarjaa alkaa väsää tai imusarjaa? Eikö noi vakiot oo aika passelit näille pikku tehoille. (alle 250heppaa) Ja ahtokaraan sen verran, Haittaako jos tuon nykysen karan vaikka toiselle puolelle tai sitten vaikka kylelle tekee uuden lovin? Pitääkö sen niiku miten tiiviisti olla siellä vai haittaako nuo lovet mitään siinä? Kun huomasin just että tuo nykynen lovi on ok, mutta tyveltä liian syvä, tyhjäkäyntii vaikuttaa.. -.- Ja pyörähti kans tossa mielessä. Eikös periaatteessa jos Bleederin (taasen) laittas karalle menevään letkuun? Eikös periaatteeesa pitäs ohivuotaa eli työntää pienempää painetta karalle ja ts ei paina pohjaan asti hetimiten sitä?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
pakosarja menee vag-valusarjalla mutta muokatulla laipalla(en nyt muista mistä tarkalleen mutta omassa ei ainaskaan oo ollu egr:ää). imusarja kannattaa heti kättelyssä hommata parempi. lisäksi jos edes lähelle 200hp tehoja ajattelee niin taitaapi mennä koneesta melkeinpä kaikki vaihtoon. suosittelen gridleä, vahvempia veivejä (tdin veivit taitaa riittää mainiosti), kansi kannattaa varmaan kairauttaa. eli periaatteessa koneremontti mutta aika paljon tavaraa menee vaihtoon ja kestävempää tilalle.
lisäksi jos haluat järkevää voimansiirtoa niin 02A vähintään johon löytyykö sit normi kytkinpaketteja ettei tarvi sinttereillä leikkiä. tämä taas osaltaan aiheuttaa kannakkeiden uudelleen tekoa yms kaikkea pientä kivaa.
välijäähy oli ihan riittävä. mahtu se sinne mutta hetken sai sovitella. alareuna meni vähän puskurin yläreunan alle piiloon(muistaakseni tuuman alemmas) ja yläreuna tuli sitten lukkopeltiin melkeen kiinni. otin konepellin lukot pois kun oli konepelti tuhannen mutkalla ja jotain muistaakseni puuttu ja edellinen omistaja oli laittanu ralli-lukot. silikonimutkien kanssa teki tiukkaa mahtua valojen väliin.
ethän nyt sekoita vaan tdi ja td:tä keskenään? toisesta on vielä kohtuu helppo saada 250hp kun toisia ei taida suomenmaallakaan olla kovin montaa nähty
lisäksi jos haluat järkevää voimansiirtoa niin 02A vähintään johon löytyykö sit normi kytkinpaketteja ettei tarvi sinttereillä leikkiä. tämä taas osaltaan aiheuttaa kannakkeiden uudelleen tekoa yms kaikkea pientä kivaa.
välijäähy oli ihan riittävä. mahtu se sinne mutta hetken sai sovitella. alareuna meni vähän puskurin yläreunan alle piiloon(muistaakseni tuuman alemmas) ja yläreuna tuli sitten lukkopeltiin melkeen kiinni. otin konepellin lukot pois kun oli konepelti tuhannen mutkalla ja jotain muistaakseni puuttu ja edellinen omistaja oli laittanu ralli-lukot. silikonimutkien kanssa teki tiukkaa mahtua valojen väliin.
ethän nyt sekoita vaan tdi ja td:tä keskenään? toisesta on vielä kohtuu helppo saada 250hp kun toisia ei taida suomenmaallakaan olla kovin montaa nähty
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Onko TD:n runkolaakeritkin niin heikot, etteivät ilman girdleä kestä? 200hp@5000rpm ei vaadi kuin 280Nm vääntöä, eli maksimisylinteripaineet pysyvät varmasti aika kohtuullisena, kunhan ei julmia alavääntöjä lähdetä hakemaan.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
kipurajana noita aaz vakio-alakertoja on taidettu pitää tuolla 200hp teholla. joku viisaampi voi tarkentaa. mutta itse jos ja kun alan tekeen omaa konetta niin gridle löytyy jo valmiina. runkopulttien vaihdolla saadaan myös parannusta tilanteeseen. 10,8 noissa oli muistaakseni alkujaan ja lohkojakin taitaa olla kahdella eripituisella kierteellä?
ja mitäs nuista teetätetyistä gridleistä nykyään pyydellään täydellisenä pakettina? 150€ ei taida kauas heittää sisältäen tarvittavat prikat ja pultit? en ainaskaan itse tässä tilanteessa alkais säästämään. en muista paljon itselle tuli maksamaan
ja mitäs nuista teetätetyistä gridleistä nykyään pyydellään täydellisenä pakettina? 150€ ei taida kauas heittää sisältäen tarvittavat prikat ja pultit? en ainaskaan itse tässä tilanteessa alkais säästämään. en muista paljon itselle tuli maksamaan
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Itte en oo vaivautunu tekeen mitään 200hv 1,9 alakerralle. On vielä vaparikonekin pienemmillä männäntapeilla ja kapeammilla kk-laakereilla. Yläkerrassa on kannenpultikin vakiota. 254whp/500+nm 1,6:ssa oli vaan pauterin h-profiilikanget, vahvikepalaset runkopukeissa ja 12.9 pultit, hyvin kesti alakerta kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
VW Passat 4motion 1,9PD
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Et oo laitellu kankia et mitään?MJF kirjoitti:Itte en oo vaivautunu tekeen mitään 200hv 1,9 alakerralle. On vielä vaparikonekin pienemmillä männäntapeilla ja kapeammilla kk-laakereilla. Yläkerrassa on kannenpultikin vakiota. 254whp/500+nm 1,6:ssa oli vaan pauterin h-profiilikanget, vahvikepalaset runkopukeissa ja 12.9 pultit, hyvin kesti alakerta kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
tuossahan tuo käy ilmi. tosin jos tuolle 200hp tehoille niin ei välttämättä vaadi mutta riippuen kuinka matalalta alkaa löytymään vääntöä.(joskus muistelen joittenkin maininneen 200hp ja vääntyneitä kankia) toki kaiken voi tehdä varman päälle ja tulevaisuutta ajatellen. tosin tällöin moni varmaan miettii jo tdi:tä. kerralla kun tekee alakerran kuntoon niin eipä tarvi tehonlisäyksen johdosta alkaa uudestaan aikomaan ellei ilmene ongelmia.pauterin h-profiilikanget, vahvikepalaset runkopukeissa ja 12.9 pultit,
ja tuo 200hp ja 280nm kuulostaa aika laimealta. eikös jetmanilla ollu 170hp/+300nm aikoinaan 1.6?
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juuen, uudet pultit vaan joka paikkaan.caddyman kirjoitti:Et oo laitellu kankia et mitään?MJF kirjoitti:Itte en oo vaivautunu tekeen mitään 200hv 1,9 alakerralle. On vielä vaparikonekin pienemmillä männäntapeilla ja kapeammilla kk-laakereilla. Yläkerrassa on kannenpultikin vakiota. 254whp/500+nm 1,6:ssa oli vaan pauterin h-profiilikanget, vahvikepalaset runkopukeissa ja 12.9 pultit, hyvin kesti alakerta kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
VW Passat 4motion 1,9PD