Milläs paineilla ajelit ja mitäs sulla oli laiteltu tuolle koni määrälle?MJF kirjoitti:Juuen, uudet pultit vaan joka paikkaan.caddyman kirjoitti:Et oo laitellu kankia et mitään?MJF kirjoitti:Itte en oo vaivautunu tekeen mitään 200hv 1,9 alakerralle. On vielä vaparikonekin pienemmillä männäntapeilla ja kapeammilla kk-laakereilla. Yläkerrassa on kannenpultikin vakiota. 254whp/500+nm 1,6:ssa oli vaan pauterin h-profiilikanget, vahvikepalaset runkopukeissa ja 12.9 pultit, hyvin kesti alakerta kymmeniä tuhansia kilometrejä.
1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Kansi on kevyesti portattu ja lievähkö virinokka kaverina. Vakionokallakin kyllä pääsee noihin tehoihin kevyesti. Imusarja on 1Y koneesta, pakosarja AFN koneesta ja HP-dieselin 10mm pumppu. Turbo on Om606 Mersusta, mitä kyllä epäilen että jää pieneksi. Nostaa pakopainetta näillä 1,7 bar paineilla millä on tullu ajeltua. Dynossa ei oo käyty, johtuen siitä ettei näillä main oo nelivetopenkkejä joka kulmalla. Ja auto on seissyt ruostevauriouden takia parisen vuotta leimaamatta. Noh jospa se tässä kevään aikana taas liikkuis...
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
VW Passat 4motion 1,9PD
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Tuommosta sitten näyttää kun mittailin jtn 1.9 koneelle. Pikkupaineilla ja sitten (vetopaineilla. )
-Linkit siivottu. Jatkossa käytä http://tinyurl.com" onclick="window.open(this.href);return false; tai piilota linkit sanan taakse, kuten sen nyt muokkasin.
T: zamppa
-Linkit siivottu. Jatkossa käytä http://tinyurl.com" onclick="window.open(this.href);return false; tai piilota linkit sanan taakse, kuten sen nyt muokkasin.
T: zamppa
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Vähän turhan raju ahdinvalinta ainakin noiden pisteiden perusteella.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juu.. pitäs vähän lisää opiskella tuon täyttämistäJukkaA kirjoitti:Vähän turhan raju ahdinvalinta ainakin noiden pisteiden perusteella.
Paljon lie AAZ kestää vakiona paineita?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Ja "nostetaan" topicia viel, miten on, käykö fiatin pumpun osat esim vw, nestepäätä ajatellen? Ja AAZ suuttimien riittävyys? Ja miten sen kunkkupultin kanssa nyt tehdään?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Nostellaas vanhaa aihetta... Ilmeisestikkin rupes ventosta pumppu vuotamaan löpöä satunnaisesti sieltä stefalta kun välillä haisee mut missään ei varsinaista vuotoa näy... ei nyt liittynyt aiheeseen muuten kun on siunaantunut noita aaz:n pumppuja muutama hyllyyn ja yhden "ehkä" hajallisen purinkin ja enkä löytänyt sitä mitään varsinaista vikaa, mitä nyt vähän jälkiä et olis seissyt veden kanssa joskus... Meinasin jos tuosta huoltais pumpun valmiiks ja vaihtas vaan sit jossakin välissä.
Mutta aiheeseen... On nyt tulla ajettua n.100tkm noilla "säädetyillä" ventoilla yhteensä ja kasassakin ovat kestäneet. Mieli tekis enempi voimaa, ei mitään oikeeta vaan sitä turhaa alavääntöä .
Kytkin luistaa kyllä jo kun laittaa coolerin, et se menee vaihtoon (se sre taitaa pitää sen mitä laatikko kestää?).
Mites sit pumppu riittääkö 10mm NP vai onko tarpeen ettiä 11mm, kuitenkin olis hakusessa kokoonpano joka menee tarvittaessa vähällä aineella...
Turbokin olis vielä listalla... joku hyvin heräävä, ja edullinen... vakio herää kyllä hyvin, mutta ne pakopaineet on aika suuret ja taitaa se tuottokin loppua jokseenkin yhtäaikaa sen 9mm NP:n kans mikä on vakiona? Ei se VNT taida olla kuitenkaan paras mahdollinen ratkasu mekaanisesti ohjattuna?
Onko sellanen 150hp/300Nm ja 5,5l/100km miten kaukaa haettu tavote? Nykysellä oon päässy 5,3l/100km ja tuntuu et vaikka mitä tekis ei tuon alle pääse...
2,5" putki kokomatkan, tyhjä catti, yks martelius, ilman cooleria, 1bar@3000, ennakko tais olla 1,05mm ja kylmäkäyntivivun ruuvi on kannesta ulkona 14,2mm...
Mutta aiheeseen... On nyt tulla ajettua n.100tkm noilla "säädetyillä" ventoilla yhteensä ja kasassakin ovat kestäneet. Mieli tekis enempi voimaa, ei mitään oikeeta vaan sitä turhaa alavääntöä .
Kytkin luistaa kyllä jo kun laittaa coolerin, et se menee vaihtoon (se sre taitaa pitää sen mitä laatikko kestää?).
Mites sit pumppu riittääkö 10mm NP vai onko tarpeen ettiä 11mm, kuitenkin olis hakusessa kokoonpano joka menee tarvittaessa vähällä aineella...
Turbokin olis vielä listalla... joku hyvin heräävä, ja edullinen... vakio herää kyllä hyvin, mutta ne pakopaineet on aika suuret ja taitaa se tuottokin loppua jokseenkin yhtäaikaa sen 9mm NP:n kans mikä on vakiona? Ei se VNT taida olla kuitenkaan paras mahdollinen ratkasu mekaanisesti ohjattuna?
Onko sellanen 150hp/300Nm ja 5,5l/100km miten kaukaa haettu tavote? Nykysellä oon päässy 5,3l/100km ja tuntuu et vaikka mitä tekis ei tuon alle pääse...
2,5" putki kokomatkan, tyhjä catti, yks martelius, ilman cooleria, 1bar@3000, ennakko tais olla 1,05mm ja kylmäkäyntivivun ruuvi on kannesta ulkona 14,2mm...
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
10mm np riittää mainiosti tavoitteeseen. Turboksi jokin Garrett GT2052-kokoluokkaa oleva.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Eiks ttalja saanut kulutuksen tippumaan vaihtamalla 5-lovisen lodjun 6-loviseksi?
Sopivan pieni mutka kaveriksi, niin luulis pelittävän.
Sopivan pieni mutka kaveriksi, niin luulis pelittävän.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Tuolla vakio askilla on pärjättävä, vaikkakin tuo kierrosen lasku on varmaan se tehokkain konsti laskea kulutusta... Kun kestää poissa motarilta on kulutus kivasti alle 5,5l mut kun eretyy käymään isolla kirkolla pomppaa kulutus sen litran verran taitaa tuon aasin hyötysuhde romahtaa kovasti tuolla +3000rpm
Eli täytyy nyt ekas ettiä tuo 10mm NP (saa tarjota) ja huoltaa muutenkin tuo pumppu. Sit hommaa kytkimen ja viimesenä katellaan turbo. kun osat on läjässä on ne sit sukkela vaihtaa...
Eli täytyy nyt ekas ettiä tuo 10mm NP (saa tarjota) ja huoltaa muutenkin tuo pumppu. Sit hommaa kytkimen ja viimesenä katellaan turbo. kun osat on läjässä on ne sit sukkela vaihtaa...
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Täysin kliinisiä testejä ei vielä täysin olla päästy 6-lovisella aavikkolaatikolla suorittamaan, mutta äkkiseltään näyttäis menevän vielä vähän pidemmälle kuin orkkisaskilla, eli siinä yli- ja alle viiden litran sekalaisessaa väännössä kärryn kanssa tai ilman. Motarivauhdeissa kierroksia hävis noin tonni.
Vakio AAZi ruuvattuna meni parhaimmillaan 4,7l/100km, ekomotorilla paras on 4,5l/100km ja siinä nyt sentään on 11mm pumppu. Eli ts. ei se pumpun koko ihan suoranaisesti kulutukseen vaikuta. Akilta hetken lainassa ollut 11mm rajumpi pumppukin vei suurinpiirtein ihan yhtä vähän, kun 9/10/11mm.
Vakio AAZi ruuvattuna meni parhaimmillaan 4,7l/100km, ekomotorilla paras on 4,5l/100km ja siinä nyt sentään on 11mm pumppu. Eli ts. ei se pumpun koko ihan suoranaisesti kulutukseen vaikuta. Akilta hetken lainassa ollut 11mm rajumpi pumppukin vei suurinpiirtein ihan yhtä vähän, kun 9/10/11mm.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Jaa et vielä on puol litraa säädettävää... Eilen sain n.350km lenkillä keskikulutukseks 5,29l, välillä jkl-siilivjärvi-jkl valtaosin 100 aluetta ja muutamia ohituksia, ehkä 150kg kuormaa ihtein lisäks... vetoja on nyt sen et kytkin taas luistaa, kun ruuvasin coolerin (bilteman pien) takas, samalla lisäsin 1/2 kierrosta syötöö ja ahdot putos 0,15bar (nyt 1,1bar).
Mistäs tuohon lähtis nyt hakemaan sitä kulutuksen laskua? ennakko (muistaakseni 1-1,05mm), ahdot, syöttö(tupsauttaa kun polkee ja pien haiku näkyy ahdoilla), se kylmäkäynti vipu vai kuski? nii ja ilman putsarin vois taas vaihtaa oli likanen kun katoin tuossa viikolla...
Mistäs tuohon lähtis nyt hakemaan sitä kulutuksen laskua? ennakko (muistaakseni 1-1,05mm), ahdot, syöttö(tupsauttaa kun polkee ja pien haiku näkyy ahdoilla), se kylmäkäynti vipu vai kuski? nii ja ilman putsarin vois taas vaihtaa oli likanen kun katoin tuossa viikolla...
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
terve. sellaita kyselisin että kummasta moottorista on järkevämpää lähteä rakentamaa tehokkaampaa autoa
1.9td vai 1.6td onko esim kestävyys eroja?
1.9td vai 1.6td onko esim kestävyys eroja?
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 22 Tammi 2014, 07:29
- Paikkakunta: Myrskylä
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
1.9malakkis kirjoitti:terve. sellaita kyselisin että kummasta moottorista on järkevämpää lähteä rakentamaa tehokkaampaa autoa
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Mistä porukka h-profi kankia tilannu?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Rostenilta tai tai sitten jotain halvempia ebay kauppiailta.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
kuinka aazin pumpun saa kiertämään enemmän?
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
googleen kun kirjottaa et "ve governor mod" ni pitäs kuvia löytyä... jollain pösö foorumilla oli hyvät ohjeet...
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Olen purkanut vw 1.6td koneen osiksi ja tarkoitus olisi kunnostaa ja virittää samalla. Elikkä onko 1.6td:ssä järkeä/hyötyä porauttaa lohkoa ylikokoon? Mitenkäs ylikokoventtiilien hyöty? Onko missään myynnissä 1.6td h-profiiliveivejä, en ole löytänyt kuin 1.9td:hen sopivia..
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Onko joku ihan kauhean pakottava tarve pysyä 1,6 koneessa? 1,9AAZ kone olis aihioksi jonnin verran järkevämpi ja varsinkin melko paljon ajettavampi jos meinaa paljon voimaa saada
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Veivin pituus eikös oo sama? Rosteni tekee, ja halvat ja iha ookoot jos haluu niin tkms puljuun ku ottaa yhteyttä.. Rostenia saa kyllä kaikkien alan harrastajien tiedossa olevasta firmasta...muska_25 kirjoitti:Onko missään myynnissä 1.6td h-profiiliveivejä, en ole löytänyt kuin 1.9td:hen sopivia..
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
tarkoitakko tommi koivula motorsporttia?caddyman kirjoitti: niin tkms puljuun ku ottaa yhteyttä..
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
En laittais mihinkään turbomoottoriin h-profiilisia veivejä.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
???Markus L kirjoitti:En laittais mihinkään turbomoottoriin h-profiilisia veivejä.