1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Elikkä tarkoitus ois joko pihassa olevasta 1.6td koneesta tai sitten jos tuo on sisältä aivan kamala niin sitten 1.9 (aaz) koneesta laittaa vähintään 200hv. Elikkä tietopaketti tuohon kiitos ja omat kokemukset ois PLUSSAA!. Elikkä minkä koneen pumppu ois paras (12mm nestepäällä tietty) ja mikäs turbo? Ja pieni käsitys on jo tarvittavista osista mutta se että mikä yleensä pettää ensimmäisenä?.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Miks ihmeessä 12mm pumppu? Joku 11mm pumppu riittää aivan varmasti noihin tehoihin ja kestää se jakohihna ja apuakselikin paremmin. Eikä tarvii niitä 12mm kiinapäitä sovitella siihen orkkis "pikkupumppuun", niistä ei tuu yleensä kovin pitkäikäisiä silleen.
Eli kattelisin jotain 11mm pakun pumppuu ja modais sitten siihen ahtorikastusta ja ennakonsäädintä mielensä mukaan.
Turboksi riittääkin sitten vaihtoehtoja vaikka kuinka. Ebay on siinä hommassa hyvä ystävä, itse etsisin jonkun kohtalaisen uutta suunnitteluu olevan hukkisahtimen sinne. Esim. uudemman sukupolven KKK K16 ahtimet näyttää ihan mielenkiintoisilta.
Eli kattelisin jotain 11mm pakun pumppuu ja modais sitten siihen ahtorikastusta ja ennakonsäädintä mielensä mukaan.
Turboksi riittääkin sitten vaihtoehtoja vaikka kuinka. Ebay on siinä hommassa hyvä ystävä, itse etsisin jonkun kohtalaisen uutta suunnitteluu olevan hukkisahtimen sinne. Esim. uudemman sukupolven KKK K16 ahtimet näyttää ihan mielenkiintoisilta.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Mites tuo kkk k16 lie heräilee? Ja mihinkähän asti tuo vakio Garretti jaksas mennä? :/ Ny ois 0,7 iliman rasitusta.. Juuh, ja nyt jos poijjaat kertos miten tuon kattyrän muutoskatastus onnais, kone on jostain 90 luvun passatista, (huomenna katon mallimerkinnän) ja konehan on 1.9 td, mutta luovuttajan papruja ei oo koska romuautosta otettu kone kuulemma, miten on kattyn katastus nyt tolle turbo koneelle? Auttava käsi nyt ois niin yes!.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
oiskohan kellään tietoo tuommosen isorunkosen mekaanisen pumpun ennakonsäätimen modauksesta? mahdollista "velhoa" kuka tuollasen tekis..
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Laita koneen sarjanumero ylös, ettei tartte konttorilla tihrustaa sitä.caddyman kirjoitti:Mites tuo kkk k16 lie heräilee? Ja mihinkähän asti tuo vakio Garretti jaksas mennä? :/ Ny ois 0,7 iliman rasitusta.. Juuh, ja nyt jos poijjaat kertos miten tuon kattyrän muutoskatastus onnais, kone on jostain 90 luvun passatista, (huomenna katon mallimerkinnän) ja konehan on 1.9 td, mutta luovuttajan papruja ei oo koska romuautosta otettu kone kuulemma, miten on kattyn katastus nyt tolle turbo koneelle? Auttava käsi nyt ois niin yes!.
Kaks koneen muutoskatsastusta olen tehnyt jopa samalla luovuttajan rekisterinumerolla, kun ensimmäisessä kone oli juuri kyseisestä autosta, mutta toinen oli tollanen villi moottori, minkä alkuperäinen hytti oli lyöty prässiin jo kauan sitten.
Jos ei kelpaa, eikä romuauton rekkaria saa enää mistään tietoonsa, niin pistä siihen vaan joku semmonen rekkari missä samanlainen kone on ollut ja sanot että se on siitä. Kannattaa kysyä konttorilla myöskin että voiko siihen kirjottaa että moottori on "omaa varastoa".
Ne muutospaperit kannattaa muutenkin täyttää siellä konttorilla vasta, vaikka niitä lomakkeita saa sieltä kotiinkin. Helpompi kysyä jos tulee jotain kysyttävää.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Tämä tilanne just on mulla mutta mietin että jos näytän papruja siitä autosta mikä on viel kilvissä tai viel katastettu, mites sitten? Ja lisänä, mistäs bongaan moottorityypin? Ja vaikuttaako sarjanumero siihen tai tunnistaako siitä mitään? En oo koskaan perehtynyt moiseen, ja sori pikku ot. :/olafu kirjoitti:Laita koneen sarjanumero ylös, ettei tartte konttorilla tihrustaa sitä.caddyman kirjoitti:Mites tuo kkk k16 lie heräilee? Ja mihinkähän asti tuo vakio Garretti jaksas mennä? :/ Ny ois 0,7 iliman rasitusta.. Juuh, ja nyt jos poijjaat kertos miten tuon kattyrän muutoskatastus onnais, kone on jostain 90 luvun passatista, (huomenna katon mallimerkinnän) ja konehan on 1.9 td, mutta luovuttajan papruja ei oo koska romuautosta otettu kone kuulemma, miten on kattyn katastus nyt tolle turbo koneelle? Auttava käsi nyt ois niin yes!.
Jos ei kelpaa, eikä romuauton rekkaria saa enää mistään tietoonsa, niin pistä siihen vaan joku semmonen rekkari missä samanlainen kone on ollut ja sanot että se on siitä. Kannattaa kysyä konttorilla myöskin että voiko siihen kirjottaa että moottori on "omaa varastoa".
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Niistä tiedoista kootaan vaan jonkinlaista rekisteriä, että mistä minkäkin vehkeen kone on peräisin. Lähinnä tuolla taitaa olla tarkoituksena hankaloittaa varastettujen autojen moottorien levittämistä eteenpäin.caddyman kirjoitti:Tämä tilanne just on mulla mutta mietin että jos näytän papruja siitä autosta mikä on viel kilvissä tai viel katastettu, mites sitten? Ja lisänä, mistäs bongaan moottorityypin? Ja vaikuttaako sarjanumero siihen tai tunnistaako siitä mitään? En oo koskaan perehtynyt moiseen, ja sori pikku ot. :/
Joskus olen katsastuskonttorilta kysynyt jonkun moottorin alkuperää, niin ne näkee koneen sarjanumeron perusteella kaikkea jännää siellä. Usein kun tahtoo nuo koneen numerot olla samat mitä vin-koodin loppuosa, niin merkin mukaan hakemalla haarukoituu aika hyvin missä autossa kone on joskus ollut, jos se on suomen rekisterissä olleesta autosta ylipäätään. En ehkä välttämättä laittais ajossa olevan auton rekkaria siihen, vaikka niitä ei ainakaan oman kokemuksen mukaan kukaan tutki. Seisontavakuutuksessa se yllä mainitsemani auto oli molempien moottorin vaihtojen aikana, eli kilvissä. Toinen koneen vaihto meni niin, että sekin auto oli edelleen ajossa mihin sen koneensa luovuttaneen auton kone oli oikeasti mennyt. Sama moottori siis asennettiin jo kolmanteen autoon yhtä aikaa.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Lainaatko papereita mullekkii?olafu kirjoitti:Niistä tiedoista kootaan vaan jonkinlaista rekisteriä, että mistä minkäkin vehkeen kone on peräisin. Lähinnä tuolla taitaa olla tarkoituksena hankaloittaa varastettujen autojen moottorien levittämistä eteenpäin.caddyman kirjoitti:Tämä tilanne just on mulla mutta mietin että jos näytän papruja siitä autosta mikä on viel kilvissä tai viel katastettu, mites sitten? Ja lisänä, mistäs bongaan moottorityypin? Ja vaikuttaako sarjanumero siihen tai tunnistaako siitä mitään? En oo koskaan perehtynyt moiseen, ja sori pikku ot. :/
Joskus olen katsastuskonttorilta kysynyt jonkun moottorin alkuperää, niin ne näkee koneen sarjanumeron perusteella kaikkea jännää siellä. Usein kun tahtoo nuo koneen numerot olla samat mitä vin-koodin loppuosa, niin merkin mukaan hakemalla haarukoituu aika hyvin missä autossa kone on joskus ollut, jos se on suomen rekisterissä olleesta autosta ylipäätään. En ehkä välttämättä laittais ajossa olevan auton rekkaria siihen, vaikka niitä ei ainakaan oman kokemuksen mukaan kukaan tutki. Seisontavakuutuksessa se yllä mainitsemani auto oli molempien moottorin vaihtojen aikana, eli kilvissä. Toinen koneen vaihto meni niin, että sekin auto oli edelleen ajossa mihin sen koneensa luovuttaneen auton kone oli oikeasti mennyt. Sama moottori siis asennettiin jo kolmanteen autoon yhtä aikaa.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Tarinan auto oli Escort... Ei mene ihan volkkarin koneen kanssa läpicaddyman kirjoitti:Lainaatko papereita mullekkii?olafu kirjoitti:Niistä tiedoista kootaan vaan jonkinlaista rekisteriä, että mistä minkäkin vehkeen kone on peräisin. Lähinnä tuolla taitaa olla tarkoituksena hankaloittaa varastettujen autojen moottorien levittämistä eteenpäin.caddyman kirjoitti:Tämä tilanne just on mulla mutta mietin että jos näytän papruja siitä autosta mikä on viel kilvissä tai viel katastettu, mites sitten? Ja lisänä, mistäs bongaan moottorityypin? Ja vaikuttaako sarjanumero siihen tai tunnistaako siitä mitään? En oo koskaan perehtynyt moiseen, ja sori pikku ot. :/
Joskus olen katsastuskonttorilta kysynyt jonkun moottorin alkuperää, niin ne näkee koneen sarjanumeron perusteella kaikkea jännää siellä. Usein kun tahtoo nuo koneen numerot olla samat mitä vin-koodin loppuosa, niin merkin mukaan hakemalla haarukoituu aika hyvin missä autossa kone on joskus ollut, jos se on suomen rekisterissä olleesta autosta ylipäätään. En ehkä välttämättä laittais ajossa olevan auton rekkaria siihen, vaikka niitä ei ainakaan oman kokemuksen mukaan kukaan tutki. Seisontavakuutuksessa se yllä mainitsemani auto oli molempien moottorin vaihtojen aikana, eli kilvissä. Toinen koneen vaihto meni niin, että sekin auto oli edelleen ajossa mihin sen koneensa luovuttaneen auton kone oli oikeasti mennyt. Sama moottori siis asennettiin jo kolmanteen autoon yhtä aikaa.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Hittolainen ku jo luulin että ois ollu ko. auto.. Noh, takaisin asiaan, mikähän ois vakion turbon tilalle sopivan hyvä korvaus ahdistin, silleen että 200hv ainakiin riittäs ja herää alhaalla?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
joku vnt vois olla paras vaihtoehto tosin itsellä schwitzerin s1b ja ei tuo samanlainen heräämään oo ku vakio mutta eipä ala ahistaan korkeilla kierroksilla. ennen oli tuskaa kokeilla huippuja mutta nykyään vetää ihan keviästi rajoittajalle
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
2010 onnistui ainakin caddyn katsastaminen 4-kopan golfin TDI:llä, kun laitoin papereihin vain luovuttaja-autoksi VW Golf vm. 2000. Ei sen tarkempia tietoja ollut luovuttaja-autosta, kun oli välikäsien kautta ulkomailta alunperin ostettu moottori. Ongelmia oli lähinnä saada inssi ymmärtämään varaosaluettelon merkinnöistä, että 1,8i ja 1,6 ovat samoilla jarruilla. Autohan oli alunperin 1,6 bensakoneella. Dieselin jouset jouduin laittamaan eteen, koska 1,6 bensalla on pienempi etuakselin kantavuus kuin dieselillä ja ainoa ero on etujousilla.
K16-pohjainen hybridiahdin voisi olla ihan sopiva 200 hp tehoille ja herää hyvin (Kannattaa unohtaa antiikkiset TO-sarjan Garretit ainakin). Fin-Turbon Markukselta kannattaa tuosta ahtimen valinnasta kysellä lisätietoja. FFP:n foorumilla on TD-moottoreihin liittyvä viritys-topic. Sekin kannattaa lukaista läpi.
On muuten Caddy ihan mukava vehje 200hp tehoilla. Ilman torsenia ei tahtonut märällä asfaltilla saada kunnolla pitoja kuin vasta vitosvaihteella
K16-pohjainen hybridiahdin voisi olla ihan sopiva 200 hp tehoille ja herää hyvin (Kannattaa unohtaa antiikkiset TO-sarjan Garretit ainakin). Fin-Turbon Markukselta kannattaa tuosta ahtimen valinnasta kysellä lisätietoja. FFP:n foorumilla on TD-moottoreihin liittyvä viritys-topic. Sekin kannattaa lukaista läpi.
On muuten Caddy ihan mukava vehje 200hp tehoilla. Ilman torsenia ei tahtonut märällä asfaltilla saada kunnolla pitoja kuin vasta vitosvaihteella
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
En tiedä hybrideistä, mutta noita uusia MAN / Mersu Atego -mallisia K16 ahtimia saa tuolta Ebaystä tuohon 300€ pintaan. Pitäisi ihan yksi tilata ja tutustua tarkemmin...
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Findieselin sivuilta:
Jotenkin muistin, että tuossa ralliautossakin olisi joku hybridi ollut, mutta näköjään muistin väärin.
Taitaa tuo riittää ihan sellaisenaan apukammiokoneestakin 200 heppaanRalli-TDI-Leoniin päivitystä: ahtimeksi vaihtui siis FIN-Turbo tasapainottama K16, joka on peräisi Mersun Ategosta. ... Tehoa tuli 240 hv välillä 5000-5600 rpm ja huippuvääntö 430Nm@3200rpm. ... Ahtoja 1,7 bar ja pakopainetta max 2,7 bar.
Jotenkin muistin, että tuossa ralliautossakin olisi joku hybridi ollut, mutta näköjään muistin väärin.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Mjuuh, kiitos tiedoista. tuo k16 kiinostais jos ei ois vaan hyvin kallis.. Ja tnä tuli tuo paineittenkin nousu, ruuvasin vähän syöttöjä ja kappas, sielä jo baari kolokkuttelee, mutta nyt bleederi tilaukseen (jos ei kellään ylimäärästä??) ja paineita sillä alas, kun tuntuu että varmaan kohta kanspahvi kiittää ja kuittaa + vakio putkisto ( ) ja ei oo kuureliakaan..
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Bleed venttiilillä nostetaan ahtoja eikä lasketa. Onko sulla nyt hukkaportin kellolle letku suoraan kompurakotelosta?
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Niin tuo oli tiedossa ja on kyllä ja ihmeen pitkä sellanen kkk ahtimeks. : o Ja toistaiseks, myyjä sano että kuvassa oleva kone on 1.9 TdI ja ite oon vähän erimieltä.. Sanokaapa työ?JukkaA kirjoitti:Bleed venttiilillä nostetaan ahtoja eikä lasketa. Onko sulla nyt hukkaportin kellolle letku suoraan kompurakotelosta?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
TD tuo on.caddyman kirjoitti:Ja toistaiseks, myyjä sano että kuvassa oleva kone on 1.9 TdI
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Nii...i sitäpä itekkii. Enää vaan selvittää onko aaz.. Tuntu että passatista otettu.Markus L kirjoitti:TD tuo on.caddyman kirjoitti:Ja toistaiseks, myyjä sano että kuvassa oleva kone on 1.9 TdI
Viimeksi muokannut caddyman, 25 Kesä 2015, 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
onko sulla tuo huohotusletku tukossa mikä lähtee venakopalta imuputkeen päin vai näyttääkö se siltä vaan?
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Ju. EDIT. lukuvirhe, siis ei ole tukossa.jarskii- kirjoitti:onko sulla tuo huohotusletku tukossa mikä lähtee venakopalta imuputkeen päin vai näyttääkö se siltä vaan?
Viimeksi muokannut caddyman, 28 Maalis 2013, 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
kannattaa kuitenki laittaa esim tuohon imuputkeen tai sit erillinen huohotussäiliö. tulee muuten jostain muualta öljyt pihalle
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Juu siihen tulee sellanen uus suunnitelma ku pitää uutta ahtoputkistoo siihen alkaa suunnittelee kun koorelia pitäs alkaa asentaa keulalle. Ja tänää oli aika hienoa, kun kävin ajelee pitkästä aikaa niin, ahtopaineet oli taas normaalit, 0,7 ja 1,3baaria. mikä lie ollu sillon ongelmana kun tahto painestaa viime kerralla? http://www.youtube.com/watch?v=6BYpjNKg ... e=youtu.be siinä viel linkki. Paineet ku putoaa niin huomaa heti tehoissa. (yllätys. ) mutta siis, mitenkähän tuon putoilun sais kunnolla pois, kun vetokiekat just alkaa tuossa vaiheessa kun loppuu paineus, hukkaporttia harakiritty jne.. (joo, ja anteeks autogauge, oli valmiina autossa jo.)jarskii- kirjoitti:kannattaa kuitenki laittaa esim tuohon imuputkeen tai sit erillinen huohotussäiliö. tulee muuten jostain muualta öljyt pihalle
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Eloa vähän tähän sivuun.. Nonnii, elikkäs, miten tätä karaa nyt kannattaa muokata ja millä? Ja kuvan karahan ei taida olla vakio? Kuten ei jousikaan? Ja haittaako tuollainen porras tuossa? Niin, ja mistäs sen nestepään koon löytää? (alta?)
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: 1.6td tai 1.9td (voimaa ja tietoo kaivataan)
Näkyisi olevan ekokarasta kairattu versio. Voi muokata rälläkällä, hiomakoneella tai millä tahansa, kunhan pitää huolen, ettei tapin pinta vaurioidu. Pikkupumpulla tuon voi huoletta vetää hioa vähän tiukemmaksikin. Karan kyljestä sitten näkee sen liikeradan siitä syntyneestä viivasta. Tuo porras ei haittaa, koska kara ei mene noin syvälle. Jousi näyttäisi vakiolta, eli pohjaa lähes heti kun painetta syntyy. Tiukempaakin saa kokeilla, niin ei pölläyttele.
Nestepään koon löydät pumpun kyljestä etuosasta, siitä nestepään seutuvilta. Numerosarjan toinen numerosetti lienee sulla 484 (8mm) tai 494 (9mm). Tuo keskimmäinen numero ilmoittaa nestepään koon.
Nestepään koon löydät pumpun kyljestä etuosasta, siitä nestepään seutuvilta. Numerosarjan toinen numerosetti lienee sulla 484 (8mm) tai 494 (9mm). Tuo keskimmäinen numero ilmoittaa nestepään koon.