Laakereiden erot

Kaikki yleinen keskustelu.
jmm
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Loka 2013, 16:59
Paikkakunta: Kuopio

Laakereiden erot

Viesti Kirjoittaja jmm »

Olen rakentamassa 1.9 tdi konetta vajaa 300hp tehoille

Onko alkuperäisillä ja tarvikelaakereilla muuta eroa kuin hinta?
Eli kannattaako satsata alkuperäisiin kiertokangen laakereihin? Kun motonetin ja laakkosen hintaero on n 150€
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Laakereiden erot

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Glycot on itselläni ainakin kestäny useamman vuoden tuossa samassa teholuokassa. Tämän hetkistä kuntoahan ei tarkasti tiedä, kun ei viitsi ehjää moottoria alkaa avaamaan.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Laakereiden erot

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Jos satsaat alkuperäisiin niin ja oot tekemässä jakajapumpullista niin laita kerralla ASV -koneen laakereiden osanumeroilla. Silloin toinen laakeripuolisko on vahvempaa. Tarvikelaakereina tuollaisia vahvempia ei ole saatavana.
jmm
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Loka 2013, 16:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: Laakereiden erot

Viesti Kirjoittaja jmm »

Juu, jakajapumpullista konetta rakennan.
Tässä just mietin kannattaako tuo 150€ panostus, vai onko hukkaan heitettyä rahaa.
Eli tarvikkeetkin kestää, mutta jos haluaa varmasti hyvät kannattaa laittaa ASV- koneen laakerit?
Olisiko laittaa ASV -koneen kiertokangen laakereiden osanumeroa?
Vastaa Viestiin