TDI -> SDI

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

400tkm ajettu apuakseliton 1.9sdi kone ihan lopussa 6K polossa ja tilalle pitäis saada joku kone. TDIstä tietenkin tehään SDI tuohon, mutta kysymys kuuluukin, olenko nyt ihan väärässä jos ajattelen että tohon kävisi alakerraksi mikä tahansa apuakseliton poikittainen 1.9tdi? AGR, ALH, ASV, AVF, ATD jne? Kunhan kansi on AGR/ALH jne pohjainen. Eikös noissa SDI vs. TDI kansissakin ollu joku pikkuinen ero? Muistan jonkun maininneen et niissä on jostain syystä pidemmät venttiilit sdi kannessa.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Agr alh asv ahf käy suoraan. Atd avf ja muut pumpparit ei niinkään.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Pumpparista joutuu triggeripyörän vaihtamaan. Eli joutuu käyttämään kampiakselin irti.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Onko SDI:ssä vakiona vähän kovemmat puristukset? Nokka on ainakin vähän eri ku turbolla varustetussa. Mutta varmasti toimii tuollainen TDI alakerta ja on varmasti idioottivarma.
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Ainakin vanhassa apuakseli sdi:ssä on samat rutut kuin tdi:ssä. Niissä kun on sama kansi, männät, kanget ja kampura. Suuttimet ovat sdi:ssä pienemmät, eri nokka ja syöttöpumppu.
Tuo uudempi sdi on taas ihan eri osilla kasattu kuin tdi, mutta en usko että siinäkään puristuksissa on eroa.
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Mitä eroa pumpparin triggeripyörässä vs. jakajapumppu triggeriin?
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Jakarin pyörässä on 4 lovea. Pumpparin pyörässä huomattavasti enemmän.
Dubsonic
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Elo 2012, 22:33
Paikkakunta: Lahti

Re: TDI -> SDI

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

No juu tuskin sitä jaksaisi ruveta vaihtamaan jollei löydu sopivia osia irrallaan. Pitänee katella jostain apuakselitonta jakajapumpullista tdi mosaa korvaajaksi.
Vastaa Viestiin