Elikkäs olis projektina laittaa 1z koneeseen lantikan pumppu! pumppu on 300tdi land roverista 11mm nestepäällä.
Onko porukalla mitään hyvää haisua, kuinka sais ajotuksen mahdollisimman lähelle ennen kellolla kattomista.
Onko tässä mitään ideaa:
1.pyöritellä kone TDC:hen
2.vanha syöttöpumppu irti
3.uusi syöttöpumppu säädettävällä AGR hihnapyörällä kiinni
4.pyörittää pumppu kohtaan jossa syöttää 1.pytylle tavaraa
5.jakohihna pumpunrattaan päälle ja kokeilemaan käyntiin
M-tdi ajoitus (land rover pumppu)
Re: M-tdi ajoitus (land rover pumppu)
Olisikin noin helppoa?
Kaiketi se onkin, jos vaan kaikki saa kohdalleen. Eka vastaava projekti lähti lopulta käyntiin, kun syöttöä ruuvasi tarpeeksi lisää.
Toinen vastaava on pukissa odottamassa asennusta, ajoituksen kanssa kummassakin pikkasen ongelmaa, kun ei meinaa heittokellolla saada mitään tolkkua. Vika voi olla ajoittajassakin
Ekan projektin käänsin lopulta korvakuulolta aikaisemmalle, vaikka kellon mukaan oli ennakkoa käyntiin saadessa muistaakseni 0,9 mm. Erään asiantuntijan korvaan kun kävi liian pehmeästi.
Kaiketi se onkin, jos vaan kaikki saa kohdalleen. Eka vastaava projekti lähti lopulta käyntiin, kun syöttöä ruuvasi tarpeeksi lisää.
Toinen vastaava on pukissa odottamassa asennusta, ajoituksen kanssa kummassakin pikkasen ongelmaa, kun ei meinaa heittokellolla saada mitään tolkkua. Vika voi olla ajoittajassakin
Ekan projektin käänsin lopulta korvakuulolta aikaisemmalle, vaikka kellon mukaan oli ennakkoa käyntiin saadessa muistaakseni 0,9 mm. Erään asiantuntijan korvaan kun kävi liian pehmeästi.
Ajossa TD / TDI Tölkkejä
Tölkkifoorumi.fi, sinne ne VW hyötyajoneuvot menneet on
Tölkkifoorumi.fi, sinne ne VW hyötyajoneuvot menneet on
Re: M-tdi ajoitus (land rover pumppu)
Joo, noiden ajoittaminen on vissiin pieni taiteenlaji. Onneksi mulle tulee lähiaikoina kaveri, joka näitä on parikyt vuotta ruuvaillu niin ajoittaan sen, jätin hihnapyöränkin laittamatta, että saa siitä kiilalovesta kattoa mihinpäin sen haluaa laittaa, itse ajattelin että kellolla laitettais peräti 1,54 ennakoksi.... niin ne tuola briteissä puhuu, että se on land roverin pumpun ohjekirjan ennakko, että eikö sillä oo hyvä lähtee kokeilemaan?
Re: M-tdi ajoitus (land rover pumppu)
Jos nokkalevy on oikeinpäin eli akselin kiilaura ja nokkalevyssä mäntään tuleva tappi samassa linjassa, niin jakopäästä päin katsottuna kiilaura näyttää muistaakseni noin klo 11 suuntaan josta pumppu käännetään ennakolle myötäpäivään kun jakohihna asennetaan.
Kello paikallaan moottorin ajoitusmerkit kohdalleen ja konetta pyöritetään vastapäivään kunnes kello pysähtyy, kello käännetään nollaan ja moottorin ajoitusmerkit myötäpäivään kohdalleen ja katsot kellosta ajoituksen.
Ei ole sen vaikeami ja 1z optimaalinen ennakko kellolla 1, 15-1, 20mm
Kello paikallaan moottorin ajoitusmerkit kohdalleen ja konetta pyöritetään vastapäivään kunnes kello pysähtyy, kello käännetään nollaan ja moottorin ajoitusmerkit myötäpäivään kohdalleen ja katsot kellosta ajoituksen.
Ei ole sen vaikeami ja 1z optimaalinen ennakko kellolla 1, 15-1, 20mm
Köyhät hehkuttaa
Re: M-tdi ajoitus (land rover pumppu)
siitäpä voi kattoa kuvina miten homma eteni: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=199261