Hei
Nytkun tässä on projektin toteutus kohta käsillä niin ohjelman tekijää kaivattas.
Eli kohteena on Audi A4 1.9 tdi AFN seuraavanlaisella setillä:
- isompi IC
- 4 bar mappi
- 0.341set hflo-x:t
- ARPin kannenpultit
- MLS kannentiiviste Victor Reinz
- Kova 240mm vauhtis SRE asetelmalla
- 2.5" putkisto
- GT1852V syvillä johdinsiivillä, Fin Turbolta
- Laajakaista lambda Innovate, pakolämpö- pakopaine ja ahtopainemittarit säätöä varten voi asennella paikolleen.
- PD mallinen imusarja EGR deletellä
- PD mallinen imutorvi imupöntön ja turbon väliin
- Mietinnän alla vielä VP5 R-koneistuksen nokka, jos semmosen jostain(jos ylimääräsenä niin ilmotelkaa) saan hommattua niin voisin laittaa samalla
Jos tulee jotain mieleen mitä olen missannut aivan täysin niin kertokaa. Tavoitteena semmonen 200hv käyttöauto.
Ohjelman tekijöitä
Re: Ohjelman tekijöitä
Kyllä noilla osilla 200 heppaan pääsee. Suuttimet aika isot käyttöautoon. Ohjelmoinnilla saa varmaan ihan hyvin pelaamaan, mutta softa vaatinee sen verran hieromista, että auto kannattaa viedä softantekijälle paikan päälle ohjelmoitavaksi. Hatemilla ainakin on noista isoista suuttimista kokemusta eli http://www.tdituning.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit. Niin ja tosiaan, koska kyseessä on AFN, niin vaatii chippien vaihtamisen ECUun.
Edit. Niin ja tosiaan, koska kyseessä on AFN, niin vaatii chippien vaihtamisen ECUun.
Re: Ohjelman tekijöitä
Ei välttämättä, viimeisimpiin menee piuhaa pitkin.Markus L kirjoitti: Edit. Niin ja tosiaan, koska kyseessä on AFN, niin vaatii chippien vaihtamisen ECUun.
Hatemia suositellaan täältäkin.
sopuhintaan saa hipun sontaa
Re: Ohjelman tekijöitä
Vehe tosiaan nelivetomallia. Mitä mieltä olette penkin tarpeellisuudesta tämmösessä softa hommassa?
Niin joo huomasin että perkeles tässähän on mappi ecussa, että turhaan tuli tuo mappiki hommattua. Ecuboksin kyljestä löytyy numero 028 906 021 GL valm 30.05.97 ja hyllyssä olis tollanen toinen ecu seat toledosta 1Z koneella oli 028 906 021 BT 12.12 95 tehty.
Pikaisella googlettelulla siis ymmärsin että lähes ainoa vaihtoehto on bleedaaminen.
Kuitenkin jotenki tuntuu että parempi tulis jos sais oikean MAPin ilman bleediä. Onnistuuko jotenkin muuten? Löytyykö esim ecun liittimistä jonku pinnien takaa tms.
Niin joo huomasin että perkeles tässähän on mappi ecussa, että turhaan tuli tuo mappiki hommattua. Ecuboksin kyljestä löytyy numero 028 906 021 GL valm 30.05.97 ja hyllyssä olis tollanen toinen ecu seat toledosta 1Z koneella oli 028 906 021 BT 12.12 95 tehty.
Pikaisella googlettelulla siis ymmärsin että lähes ainoa vaihtoehto on bleedaaminen.
Kuitenkin jotenki tuntuu että parempi tulis jos sais oikean MAPin ilman bleediä. Onnistuuko jotenkin muuten? Löytyykö esim ecun liittimistä jonku pinnien takaa tms.
Re: Ohjelman tekijöitä
Dyno on tarpeeton, penkit kylläkin autossa suotavat. Ohjelma vaihdetaan GL-ecuun tinaamalla piirinkannat sekä aina piirejä vaihtamalla. MAP tulee vaihtaa ECU:n sisälle, yleisimmin käytetään pintaliitosmallista 4 barin versiota. Bleedaaminen on turhaa ja kannattamatonta. Noin pienen ahtimen kanssa on varsinaisesti aika turhaa laittaa enemmälti mittareita tai noinkin isoja suuttimia, tietävä softaaja osaa säätää tuollaisen paketin tänäpäivänä ilmankin ( pl. pakopaine on monesti hyvinkin tarpeellinen data softaa hieroessa ). Joskin kyllähän ne ihan kivaa informaatiota antavat sitä ajatellen, jos (kun) aikoo tehdä myöhemmin lisää mekaanisia muutoksia niin näkee mikä vaikuttaa mihinkin milläkin tavalla, sekä suuttimissa riittää sitten potentiaali likemmäksi 400 hevosvoimaan saakka. Eihän potentiaali ikinä huono juttu ole, ennemmin noin päin kuin että lähdetän liian pieniä suuttimia vetämään aivan tappiinsa jos ei pieni käryttely viileällä koneella haittaa.
Nokka auttaa oikeastaan jokaisessa kokoonpanossa positiivisesti. Suosittelen NPS:n stage 1:stä, sekä varauksin (tarpeen mukaan) jäykempiä venttiilijousia:
Nokka: http://npsheads.omaverkkokauppa.fi/epag ... oducts/906" onclick="window.open(this.href);return false;
Jouset: http://npsheads.omaverkkokauppa.fi/epag ... oducts/171" onclick="window.open(this.href);return false;
Nokka auttaa oikeastaan jokaisessa kokoonpanossa positiivisesti. Suosittelen NPS:n stage 1:stä, sekä varauksin (tarpeen mukaan) jäykempiä venttiilijousia:
Nokka: http://npsheads.omaverkkokauppa.fi/epag ... oducts/906" onclick="window.open(this.href);return false;
Jouset: http://npsheads.omaverkkokauppa.fi/epag ... oducts/171" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ohjelman tekijöitä
Ulkoista MAP-anturia voi käyttää siinä missä ecun sisäistäkin, mutta ulkoiselle on tinattava johdotus ecun piirilevylle, sekä tuotava johdot ulos ecusta. Tietenkin ulkoiselle MAP-anturille on tehtävä myös paikka ahtoputkistoon, välijäähdyttimen jälkeen. Yksi toimivaksi todettu sisäinen MAP-anturi on TÄMÄ mm. Partcon myymä anturi, johon p0werikin saattoi viitata. Toki saatavilla on muitakin vaihtoehtoja, tämä vain yksi niistä, mutta todettu toimivaksi kyseiseen käyttötarkoitukseen. Kannattaa valita sellainen MAP-anturi, mistä on saatavilla kattava datalehti, jotta softantekijän on helppo tehdä tarvittavat muutokset ohjelmaan.
Re: Ohjelman tekijöitä
Juuri näin. Hyvä täydennys Samilta.
Re: Ohjelman tekijöitä
http://www.turbodiesel.fi/forum/viewtop ... f=18&t=483" onclick="window.open(this.href);return false;
Nokalle tarvetta.
Ois makia jos löytys
Nokalle tarvetta.
Ois makia jos löytys