Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Ajatuksena olisi saada lisää jerkkua Bemarin 2.5 TDS mottiin.
11mm nestepäätä olen miettinyt, ei mitään ihmeellisiä tehoja hakusessa, vaan perus parannusta.
Kiinastahan noita palikoita saisi hommattua, tai käytetyistä pumpuista.
Mutta minkä moottorin yhteyhdessä ollut?
Iveco? Man?
6/11R nestepää, entä nokkalevy, tai ristikko?
Tuntuu olevan tuolla BMW foorumilla salatiedettä tämä touhu.
11mm nestepäätä olen miettinyt, ei mitään ihmeellisiä tehoja hakusessa, vaan perus parannusta.
Kiinastahan noita palikoita saisi hommattua, tai käytetyistä pumpuista.
Mutta minkä moottorin yhteyhdessä ollut?
Iveco? Man?
6/11R nestepää, entä nokkalevy, tai ristikko?
Tuntuu olevan tuolla BMW foorumilla salatiedettä tämä touhu.
Viimeksi muokannut Mikkis, 20 Marras 2013, 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää
Tälläisesta kataloogista näkis jotain: http://www.vepump.com/Distributor_Head.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistelisin hämärästi että näissä yleensä on käytetty myös tota Cumminsin 6bt koneen nestepäätä/pumppua, tosin se on 12mm?
Muistelisin hämärästi että näissä yleensä on käytetty myös tota Cumminsin 6bt koneen nestepäätä/pumppua, tosin se on 12mm?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää
Samaa sivua on tullut tapitettua..
Eniten tuo nokkalevy mietityttää.
Viisaammat kertovat jotta se pitäisi olla moottorista minkä kierroslukualue on samaa luokkaa tuon nykyisen moottorin kanssa.
Toinen mieltä askarruttava ajatus on jäykemmät jouset nestepäähän.
Millähän senkin mahtaisi selvittää mistä ne adoptoisi.
Eniten tuo nokkalevy mietityttää.
Viisaammat kertovat jotta se pitäisi olla moottorista minkä kierroslukualue on samaa luokkaa tuon nykyisen moottorin kanssa.
Toinen mieltä askarruttava ajatus on jäykemmät jouset nestepäähän.
Millähän senkin mahtaisi selvittää mistä ne adoptoisi.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää
Voisko tos käyttää ihan tota vakiota nokkalevyä?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää
Varmaankin?
Nykyistä vai sen tulevan nestepään kanssa käytettyä?
Nykyistä vai sen tulevan nestepään kanssa käytettyä?
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Sen verran tätä hommaa on tullut ihmeteltyä melko pitkäänkin.. Jallupullo sille joka viitsii salaisuuksia paljastaa ja kertoa mitä osia laitellaan sekä jonkinlaiset perustelut asialle.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Ei kai noissa mitään salaisuuksia ole? Bemarin oma vakio nokkalevy, isompi nestepää ja K-mitta oikein niin eiköhän se aikansa pelaa. Nokkalevyn muuttaminen tuo sitten mukanaan omia hyviä ja huonoja puolia. Toki hyvänä vaihtoehtona pitäisin pumppurevohkan ulkoistamista asiantuntevaan pumppupajaan jolla voisi olla kyseisestä pumpusta jo aikaisempia kokemuksia, tämä saattaa olla helposti myös se edullisin tie. Uskoisin että salatieteen sijasta syy tiedon vähyyteen liene se, että täällä (tai bemarifoorumilla) ei TDS:n osalta paljoa tietäjiä ole koska tuo moottori ei ole ihan tavanomaisin tai kiitollisin virityskohde.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Eli oma nokkalevy? Eikö parempia ole? Vai miksi sitä omaa olisi hyvä käyttää?
Tullaan taas siihen että joku sanoo jotain, toinen toista.. Ilman perusteluja.
Miksi se kannattaa kiikuttaa johonkin pumppupajaan?
Jos muotoilen kyssärin uudestaan...
Bosch VE6 pumppu kaipaa 11mm nestepäätä. Mitä kaikkea muuta olisi suotavaa vaihtaa?
Moottorin kierroslukualue tulee olemaan 0-5000.
Auto tulee jokapäiväiseen käyttöön, joten olisi hyvä olla suht optimit osat.
Tullaan taas siihen että joku sanoo jotain, toinen toista.. Ilman perusteluja.
Miksi se kannattaa kiikuttaa johonkin pumppupajaan?
Jos muotoilen kyssärin uudestaan...
Bosch VE6 pumppu kaipaa 11mm nestepäätä. Mitä kaikkea muuta olisi suotavaa vaihtaa?
Moottorin kierroslukualue tulee olemaan 0-5000.
Auto tulee jokapäiväiseen käyttöön, joten olisi hyvä olla suht optimit osat.
Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Mikkis kirjoitti: Miksi se kannattaa kiikuttaa johonkin pumppupajaan?
p0werihan laittoi jo aika perustellun vastauksen tuohon paja-asiaan. Jos oma osaaminen ei riitä niin eikö olisi parempi ja helpompi viiä se asiantuntevalle pajalle laitettavaks. Tai ainaki sitte kysyä semmoselta pajalta apuja.p0wer kirjoitti:Toki hyvänä vaihtoehtona pitäisin pumppurevohkan ulkoistamista asiantuntevaan pumppupajaan jolla voisi olla kyseisestä pumpusta jo aikaisempia kokemuksia, tämä saattaa olla helposti myös se edullisin tie.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Aika vähän vissiin noita 2,5td/tds moottoreita on viritelty kun joskus koitettiin tietoa etsiä niistä kun
mulla oli työn alla 5vuotta sitten kaverin e36 2,5td penari ja siihen projektiin yritettiin apuja löytää. Viimisessä lapussa oli 283hp/462nm 1,4bar lukemat.
Ainoat muutokset oli
-Pumppu mynän 12mm.
-iso välijäähy, TDS ahtoputket muokattuna. (td:ssä ei ole cooleria)
-tuubipakosarja.
-Tial 50mm hukkis.
-3,5"DP ja 3" loppuränni.
-ECU boksi oli TDS:stä
-Eka ahdin oli HY35 holsetti pikkupesällä mutta heräs huonosti? sillä tuli 260/400 ja isommat lukemat tuli Proturbon hybridillä mikä vastaa tänä päivänä hyvin lähelle hx35 holsettia, tällä heräs n.800rpm alempaa. Siipi kokoja en enään muista kuollaksenkaan, kummastakaan.
Ohjelman teki Karala mikä ei kyllä oikein vakuuttanut. Mynän ukko ohjeisti perusennakot ja sanoi että ohjelmalla sitten kokeilette (mikä nyt on aika normaali juttu). No eipä kokeiltu kun Karala kertoi että ei ole ikinä tarvinnut koskea ennakoihin ohjelmassa näissä pemareissa, ongelmahan oli tosiaan herääminen mikä tuntui helvetin oudolta kun pakosarjan mitta ohjeet tuli Proturbolta ja kaikki suunniteltiin niin että heräis hyvin. Monta kertaa sanottiin eikö vois kokeilla ennakoiden säätöä ja pitääkö vielä monta satasta antaa lisää että kokeilis mutta ei niin ei. No ehkä oli huono päivä tai jotain?
Siinä nyt jotain listaa, toivottavasti on edes jotain iloa.
mulla oli työn alla 5vuotta sitten kaverin e36 2,5td penari ja siihen projektiin yritettiin apuja löytää. Viimisessä lapussa oli 283hp/462nm 1,4bar lukemat.
Ainoat muutokset oli
-Pumppu mynän 12mm.
-iso välijäähy, TDS ahtoputket muokattuna. (td:ssä ei ole cooleria)
-tuubipakosarja.
-Tial 50mm hukkis.
-3,5"DP ja 3" loppuränni.
-ECU boksi oli TDS:stä
-Eka ahdin oli HY35 holsetti pikkupesällä mutta heräs huonosti? sillä tuli 260/400 ja isommat lukemat tuli Proturbon hybridillä mikä vastaa tänä päivänä hyvin lähelle hx35 holsettia, tällä heräs n.800rpm alempaa. Siipi kokoja en enään muista kuollaksenkaan, kummastakaan.
Ohjelman teki Karala mikä ei kyllä oikein vakuuttanut. Mynän ukko ohjeisti perusennakot ja sanoi että ohjelmalla sitten kokeilette (mikä nyt on aika normaali juttu). No eipä kokeiltu kun Karala kertoi että ei ole ikinä tarvinnut koskea ennakoihin ohjelmassa näissä pemareissa, ongelmahan oli tosiaan herääminen mikä tuntui helvetin oudolta kun pakosarjan mitta ohjeet tuli Proturbolta ja kaikki suunniteltiin niin että heräis hyvin. Monta kertaa sanottiin eikö vois kokeilla ennakoiden säätöä ja pitääkö vielä monta satasta antaa lisää että kokeilis mutta ei niin ei. No ehkä oli huono päivä tai jotain?
Siinä nyt jotain listaa, toivottavasti on edes jotain iloa.
Viimeksi muokannut Eicca_, 25 Marras 2013, 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
empä oo itte saanu noilla sähköohjatuilla niin hyvin jerkkua irti ku mekaanisella, kannattaa perehtyä sellasen saloihin kun ei tuo ve pumpun sielunelämä oo mitään ihmeellistä ja niitä on mukavempi roplata kun ei tartte ohjelma muutoksia
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Niin ihtellä oli joskus aikoinaan tds penari 2.8 bar 2 pikku garrettia 3=i rosteri satsi ite räplätty mekaaninen pumppu 3"piippu perälle asti ilman vaimentajia isoin cooleri minkä sai race addictsilta tilattua.sach race asetelma yms. ei ikään kerenny dynoon vaan meni kaupan ennen sitä ja perse dynossa oli enempi voimaa ku omassa m5 e34 3.6l olihan tää ämmäkin lastutettu ja reuterin rosteri tuubi yms.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Pia, tuossa on eräs tuttu pumppupajalla hommissa ja siltä olenkin asiasta kysynyt, varmaan se Boschin haalari velvoittaa vastaamaan "ei ole mahdollista" siksi täällä kyselenkin.
En myöskään ajatellut maksaa jollekin sorminäppäryydestä 80€/h minkä voin itsekin tehdä.
masa123, mekaaninen pumppu ei tuu kysymykseen, sen verran iso homma saada cruise toimimaan... Jos sen mekaanisen sitten johonkin vanhempaan ja racempaan koppaan laittais.
Tarkoitus kuitenkin saada se pari sataa väsähtänyttä kaakkia vauhtipyörälle, eli tuskin tekemätön paikka.
Myöskin auton pitää pysyä suht vakiona käytökseltään, sekä konehuoneen ulkonäöltä.
En myöskään ajatellut maksaa jollekin sorminäppäryydestä 80€/h minkä voin itsekin tehdä.
masa123, mekaaninen pumppu ei tuu kysymykseen, sen verran iso homma saada cruise toimimaan... Jos sen mekaanisen sitten johonkin vanhempaan ja racempaan koppaan laittais.
Tarkoitus kuitenkin saada se pari sataa väsähtänyttä kaakkia vauhtipyörälle, eli tuskin tekemätön paikka.
Myöskin auton pitää pysyä suht vakiona käytökseltään, sekä konehuoneen ulkonäöltä.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Eicca, aika alhaisilla ahdoilla toi teho näemmä tullut, onko ihan oikein toi 1.4 ahtoa?
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Juurikin näin, uskon vakaasti että vielä tänäkin päivänä on varmasti mahdollista löytää palveleva yritys / yrittäjä, joka ylimielisyyden sijasta osaa ja haluaa auttaa asiakasta viritysprojektissaan. Asian esittäminen oikealla tavalla, motivoi takuulla myös työn tekijää.Pia kirjoitti: Jos oma osaaminen ei riitä niin eikö olisi parempi ja helpompi viiä se asiantuntevalle pajalle laitettavaks. Tai ainaki sitte kysyä semmoselta pajalta apuja.
Tuskin on suomen ainoa Bosch-haalarisetä tämä. Muutoinkin, en ehkä lähtisi tiedustelemaan viritysasioita Bosch:n edustamalta pumppuropaajalta, vaan keskittyisin lähinnä tiedustelemaan asiaa oikeasti viritystä suorittaviin tahoihin.eräs tuttu pumppupajalla hommissa ja siltä olenkin asiasta kysynyt, varmaan se Boschin haalari velvoittaa vastaamaan "ei ole mahdollista" siksi täällä kyselenkin.
Harrastus on harrastamista, eikä välttämättä kaikkeen löydy vastausta kuten apteekin hyllyltä. Suosittelen tällaisten kysymysten esittämistä asiantuntevalle henkilölle joka tekee näitä työkseen, niin saat varmasti nopeiten luotettavimman vastauksen. Toinen vaihtoehto on lähteä harrastamaan ja kokeilemaan. Mutta kuten aikaisemminkin jo mainittua, se ei välttämättä ole se edullisin tie. Tänäpäivänä tuntuu että hyvin monelle on itsestäänselvyys, että internetin keskusteluforumilta tai googlesta pitää saada vedenpitävä vastaus harrastamisessa vastaantuleviin ongelmiin sensijaan että etsitään itse tietoa.Eli oma nokkalevy? Eikö parempia ole? Vai miksi sitä omaa olisi hyvä käyttää?
Tullaan taas siihen että joku sanoo jotain, toinen toista.. Ilman perusteluja.
Jos perusteluja lähdetään tarkemmin erittelemään, niin tuota bemarin pumppua täydellisesti tietämättä uskoisin että parempiakin nokkalevyjä ja jousia tuohon käyttöön on, mutta jakajapumpun muokkaamisessa keinotellaan jatkuvasti osien kestävyyden ja parhaan mahdollisen tuoton käännekohdissa -tuottavampi nokkalevy tarvitsee yleensä aina jäykemmät jouset, ja tämä taas rasittaa pumpun muita osia valtavasti ja se hyvin usein aiheuttaa merkittävän paljon rajoitetumman käyttöiän pumpulle. Voihan joku nokkalevy tuottaakin siis paremmin, mutta se ei paljoa lohduta jos rullat, ristikko ja levy ovat jatkuvasti pirstaleina.
Jos muotoilen kyssärin uudestaan...
Bosch VE6 pumppu kaipaa 11mm nestepäätä. Mitä kaikkea muuta olisi suotavaa vaihtaa?
Ei välttämättä muuta, tehotavoitteesi tosin kertoisi paljon. Esimerkiksi 4 pyttysessä volkkarissa, 10mm pääkin piisaa liki 300 hevosvoimaan kun muut asiat vain ovat kunnossa. Oletettavasti VE6 11mm päätä ei pahemmin ole tarjolla ( saatan toki olla väärässä ).
TDS on muistaakseni sähköpumpullinen esikammiokone, ja haet siis lisää syöttöä? Onko pumpunjännite jo niin tapissaan, että ahdin polttaa kaiken ja syöttöä ei saa enää yhtään lisää, vai mikä on se alkuperäinen ongelma jota tässä yritetään ratkoa?
Tässä toimii niin vakio, kuin 11 tai 12mm nestepääkin, sähköpumppuun ei tarvitse mekaanisia muutoksia sen suhteen että vetoaluetta saataisiin jatkettua alkuperäistä pidemmäksi -mekaaninen kestävyys sensijaan tulee aina kaikilla osilla jossain kohtaa vastaan.Moottorin kierroslukualue tulee olemaan 0-5000
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Itse vierastan tuota "vie pajalle ja anna niille rahaa" ajatusmaailmaa.
Siksi täällä kysyn asioita, koska myös usein nuo ihmiset, jotka ovat noita ropanneet, myös kirjoittelevat näillä foorumeilla, sillähän sitä tietoa saadaan leviämään muidenkin tietoon.
Jos tuossa toisessa harrastuksessa aina pitäisi kaikissa ongelmissa olla valmistajaan tai erikoispajoihin yhteydessä, eikä tutuilta tai tuntemattomilta saisi kysyä... Jäisi ajot ajamatta.
Kiitos kun vaivauduitte vastaamaan.
Toi TDS on aika rajoilla vakiona pakopuolesta johtuen, ahdas pakosarja ja ahdin, nyt on syöttö niin korkealla kuin se on mahdollista, musta vain lisääntyy jos sitä lisää, eli syöttöaika on jo liian pitkällä.
Tähän nestepään vaihtamiseen tulee myös ahtimen ja pakosarjan vaihto samalle kertaa isomman välijäähdyttimen kanssa. En niitäkään ajatellut missään firmassa vaihdattaa, vaan omin pikku kätösin nekin on tarkoitus tehdä.
Siksi täällä kysyn asioita, koska myös usein nuo ihmiset, jotka ovat noita ropanneet, myös kirjoittelevat näillä foorumeilla, sillähän sitä tietoa saadaan leviämään muidenkin tietoon.
Jos tuossa toisessa harrastuksessa aina pitäisi kaikissa ongelmissa olla valmistajaan tai erikoispajoihin yhteydessä, eikä tutuilta tai tuntemattomilta saisi kysyä... Jäisi ajot ajamatta.
Kiitos kun vaivauduitte vastaamaan.
Toi TDS on aika rajoilla vakiona pakopuolesta johtuen, ahdas pakosarja ja ahdin, nyt on syöttö niin korkealla kuin se on mahdollista, musta vain lisääntyy jos sitä lisää, eli syöttöaika on jo liian pitkällä.
Tähän nestepään vaihtamiseen tulee myös ahtimen ja pakosarjan vaihto samalle kertaa isomman välijäähdyttimen kanssa. En niitäkään ajatellut missään firmassa vaihdattaa, vaan omin pikku kätösin nekin on tarkoitus tehdä.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Kuten sanottua, ei se väärin ole että asiat tehdään itse mutta pumppujumpassa se ei vaan välttämättä ole äkkinäiselle edullisin tapa. Pakosarja- ja ahdinhommat nyt on perus leikkaa-liimaa juttuja, joten niissä riski pieleenmenenisestä on tavallaan paljon pienempi.
Bemufoorumilta lueskelin ohimennen TDS-viritykseen liittyviä topikkeja, ja sieltähän tuota löytyikin jo jonkin verran tietoa mm. nestepäistä. 11 millistäkin taitaa olla saatavilla toisista pumpuista.
Tuossa viikko sitten törmäsin myös sellaiseen seikkaan, että nestepäiden männissä lienee pituuseroja kun esimerkiksi Renun Bosch-pumpusta otettu 11mm nestepää ei käynytkään volkkarin vastaavaan jakajapumppuun: K-mittaa ei pystynyt saamaan tarpeeksi pieneksi vaikka K-pala olisi puuttunut kokonaan. Tällaisia seikkoja saattaa tulla aina vastaan rakennellessa.
Bemufoorumilta lueskelin ohimennen TDS-viritykseen liittyviä topikkeja, ja sieltähän tuota löytyikin jo jonkin verran tietoa mm. nestepäistä. 11 millistäkin taitaa olla saatavilla toisista pumpuista.
Tuossa viikko sitten törmäsin myös sellaiseen seikkaan, että nestepäiden männissä lienee pituuseroja kun esimerkiksi Renun Bosch-pumpusta otettu 11mm nestepää ei käynytkään volkkarin vastaavaan jakajapumppuun: K-mittaa ei pystynyt saamaan tarpeeksi pieneksi vaikka K-pala olisi puuttunut kokonaan. Tällaisia seikkoja saattaa tulla aina vastaan rakennellessa.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Annan teille nevon itte tappelin noitten ve koneiden kanssa useamman vuoden kunnes siirryin mersuun ja pumpun tekisin tohon riviinkin ihte jos ois määräpenkki joka on tosin hakusessa sähkö pumppuun ei oikeen saa muutaku isompaa päätä jyrkemää nostinlevyä ku 994 (siis pumpun viimmeset numerot) ei ihtelle oo tullu vastaan niin tota cruisea ei tosin saa kyllä toimiin tossa mekaanisessa , kun laitat tohon sähköön nestepäätä niin hae oikea cummins niin ei tartte miettiä miks se röpsöttää vaan viidellä pytyllä
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Siellä bemufoorumilla tulee paljon kirjoiteltua ja kyseltyä, ja löytyihän sieltä sitä tietoa myös nyt kun kysymyksen toistaa riittävän usein.p0wer kirjoitti:Kuten sanottua, ei se väärin ole että asiat tehdään itse mutta pumppujumpassa se ei vaan välttämättä ole äkkinäiselle edullisin tapa. Pakosarja- ja ahdinhommat nyt on perus leikkaa-liimaa juttuja, joten niissä riski pieleenmenenisestä on tavallaan paljon pienempi.
Bemufoorumilta lueskelin ohimennen TDS-viritykseen liittyviä topikkeja, ja sieltähän tuota löytyikin jo jonkin verran tietoa mm. nestepäistä. 11 millistäkin taitaa olla saatavilla toisista pumpuista.
Tuossa viikko sitten törmäsin myös sellaiseen seikkaan, että nestepäiden männissä lienee pituuseroja kun esimerkiksi Renun Bosch-pumpusta otettu 11mm nestepää ei käynytkään volkkarin vastaavaan jakajapumppuun: K-mittaa ei pystynyt saamaan tarpeeksi pieneksi vaikka K-pala olisi puuttunut kokonaan. Tällaisia seikkoja saattaa tulla aina vastaan rakennellessa.
Mikä siellä pumpun sisällä niin ihmeellistä on ettei sitä saisi kasaan?
Eli pitäisikö ainoastaan niiden niitä availla jotka on kurssit käyneet, vai onko siihen joku määritelmä kuka saa sen avata?
Ahaa, eli on siinäkin mahdollista eroa, no pitää varmaan soitella noille pumppupajoille ja kysyä niiltä vinkkejä. Mynään turha varmaan soitella, ottavat sen verran hyvää hintaa jo puhelimessa.
Muita pajoja mitkä kertoisivat ilmaiseksi mitä osia tarvitsee vaihtaa?
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
12mm nestepää on mun käyttöön turhan raikas, tarkoitus ei ole mitään ihmeellisiä tehoja saada aikaan, kunhan pikkurahalla muutama kymmenen kaakkia lisää.masa123 kirjoitti:Annan teille nevon itte tappelin noitten ve koneiden kanssa useamman vuoden kunnes siirryin mersuun ja pumpun tekisin tohon riviinkin ihte jos ois määräpenkki joka on tosin hakusessa sähkö pumppuun ei oikeen saa muutaku isompaa päätä jyrkemää nostinlevyä ku 994 (siis pumpun viimmeset numerot) ei ihtelle oo tullu vastaan niin tota cruisea ei tosin saa kyllä toimiin tossa mekaanisessa , kun laitat tohon sähköön nestepäätä niin hae oikea cummins niin ei tartte miettiä miks se röpsöttää vaan viidellä pytyllä
Eikös toi 994 pumppu ole majaillut M21 padassa? TDS nokkalevy erään lähteen mukaan olisi parempi?
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Ihan samaa mekaanista tavaraa siellä on kuin moottorin sisällä muutoinkin, ja ei siihen oman pumpun muokkaamiseen mitään lupia tarvita. Suunniteltaessa pumppua nestepään jousien jäykkyydet, nokkalevyn nostot ja ramppien muodot, nestepään koko, K-mitta ja näiden kaikkien sovittaminen keskenään toimivaksi kokonaisuudeksi saattaa olla ensikertalaiselle haasteellista. Itsekään en niistä juuri tiedä kun on nuo vakiopumput tuottaneet ihan tarpeeksi toistaiseksi, mitä nyt vierestä vähän seuraillut ja havainnut muutoksien vaikutuksia.Mikkis kirjoitti: Mikä siellä pumpun sisällä niin ihmeellistä on ettei sitä saisi kasaan?
Eli pitäisikö ainoastaan niiden niitä availla jotka on kurssit käyneet, vai onko siihen joku määritelmä kuka saa sen avata?
Syy miksi lähdin suosittelemaan valmista tuotetta on, että kirjoituksistasi päättelin auton olevan tai tulevan olemaan jokapäiväinen kulkine, joten tällainen ei yleensä ole paras ympäristö pumppumuutosten testailuihin.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Oikein veikattu, on jokapäiväinen kulkine, tosin kakkos ja kolmos autokin löytyy tarvittaessa.
Eikä sillä ole väliä jos se jää pöydälle kasaamatta, voihan sen silloin kiikuttaa pajalle, ottaa hatun pois päästä ja lompakon taskusta.
Mutta lähtökohtaisesti aion sen itse kasata.
Kiitos vinkeistä, nyt on kysely toimittajalla mihin hintaan noita pulikoita toimittavat.
Eikä sillä ole väliä jos se jää pöydälle kasaamatta, voihan sen silloin kiikuttaa pajalle, ottaa hatun pois päästä ja lompakon taskusta.
Mutta lähtökohtaisesti aion sen itse kasata.
Kiitos vinkeistä, nyt on kysely toimittajalla mihin hintaan noita pulikoita toimittavat.
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
Se pumppu mitä tarkotin on just tää uudempi tds pumpun loppunumero on se 994 tai 944 en nyt muista kumpi. on tuolla tallissa meinaan useita purettuja sellasia ja mekaanisia myös,paraiten tunnistat sen uudemman pumpun siitä kun dieselin paluulinja on vaakassa mangneettiventtiiilin yläpuolella tosin voihan jostain muustä bochin ve6 pumpusta käydä nostinlevy ei vaan oo tullu ittelle muutaku volvo jossa oli samanmoinen mutta onhan toi bemarin tds konekikin lisenssivehje ja löytyy muistaakseni viiden eri automerkin keulalta ja kerran rupes joku räkäpetteri btcf foorumilla nariseen ettei ne koneet ole samaa että bemarissa on bemarin kone ivecohan noi on valmistanu joten voipi olla hyvin mahdollista että jossain ivecon tuotteessa ois noita isompinostosia nokkalevyjä
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
ja tohon sähköseen on olemassa ns hammer mode eli kannen pultit löysälle ja naputella sitä kantta pois päin jakopäästä se lisää syöttöä mutta on aikaavievää kun joka millin jälkeen pitää testaila menikö jo liikaa ja kannattaa merkata vakio kohta kunnolla ja siinä kannessa on vahatulppa jonka ajta löytyy eikoispultti
Re: Sähkö VE-pumpun nestepää ja nokkalevy
ite kans huomasin että on eripitusta mäntää. vaihoin volkkarin 8mm tilalle 11mm nestepään volvon tdi koneesta. mäntä oli pitempi tdi:ssä. olikoha se 1mm tai enemän. en muista enää.p0wer kirjoitti:
Tuossa viikko sitten törmäsin myös sellaiseen seikkaan, että nestepäiden männissä lienee pituuseroja kun esimerkiksi Renun Bosch-pumpusta otettu 11mm nestepää ei käynytkään volkkarin vastaavaan jakajapumppuun: