Dynolappuja

Kaikki yleinen keskustelu.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Mun mielestä AFR/savuraja kertoo siitä kuinka hyvin polttoaine saadaan sekotettua, mitä paksumpi seos ilman savua sitä paremmin ollaan onnistuttu ennakoissa, suuttimen reikien koossa/määrässä/kulmassa, swirlissä ym. Uusilla Scanian XPI koneilla on päästy AFR 14 ilman savua, 3000 barin ruiskutuspaine saattaa auttaa asiaan. Delphin pumppusuuttimillakin muistaakseni AFR 15 Volvo perustaisella Rellun koneella.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Pitää myös muistaa, että AFR/Savuraja ei ole välttämättä koko kierrosalueen sama. Vajaalla swirlillä tai vaikka rajulla nokalla oleva moottori saattaa savuttaa pienillä kierroksilla ja ilman ahtoja hyvinkin laihalla seoksella. En tiedä onko tähän jotain tieteellistä selitystä, mutta näin on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

JukkaA kirjoitti:Pitää myös muistaa, että AFR/Savuraja ei ole välttämättä koko kierrosalueen sama. Vajaalla swirlillä tai vaikka rajulla nokalla oleva moottori saattaa savuttaa pienillä kierroksilla ja ilman ahtoja hyvinkin laihalla seoksella. En tiedä onko tähän jotain tieteellistä selitystä, mutta näin on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Kaikkeen on tieteellinen selitys. Vajaa swirli nyt on selvä, eli se on vajaa. Kiree nokka riippuu vähän mitä sillä tarkoitetaan. Paljon overlappia hukkaa pienillä kierroksilla puhdasta ilmaa pakoputkeen, jossain pikkudieseleissä ei kai ole paljoa overlappia joten syy on joku muu.
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja jepu »

Ekakerta penkissä eilen... Autohan on golf iv hb 1.9tdi agr +400tkm

Kuva

Autossa oleva osakokoonpano:

Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: 0.250
Db: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: vakio
Kytkin: vakio
Softa: marko586

Ps. Tästähän ei oo ku yksi suunta ja se on ylöspäi :twisted:
Jotain tossa jo tulossakin, se jääköön vielä arvoitukseksi ;)

Pss. Ja vielä et ei teksti loppuis lyhyeen, niin kiitetään vielä Markoa suuresta avusta ja osallistumisesta projektiin :)
Viimeksi muokannut jepu, 19 Tammi 2018, 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Hyvältä näyttää! Tuosta kannattaa tosiaan logitella mitä tuossa tapahtuu 3500rpm jälkeen. Vääntökäyrän muoto muuttuu siinä kohdin rajusti. Ottaa vaikka syöttömäärät ylös ja kun saa ne nousemaan niin pystyy arvioimaan tehoja ihan käymättä penkissäkin. Tosin epäilen, että vaihdatte tuohon isommat suuttimet. Jotkut Ultime2 -kokoluokan suuttimet ois aika namut...
mikspitäävirittää
Viestit: 26
Liittynyt: 26 Kesä 2014, 19:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja mikspitäävirittää »

Mihin teholukemiin näillä pitäisi päästä max? Ilmeisesti tuo pumppu suutin yhdistelmä rajottaa?
AHU
10mm pumppu
Suuttimet 520 race tai vastaavat
FIN Turbon hybridi ahdin, GT17 60/tai80v
Putkisto tehty 2,5¨

Pahoittelut foorumin sotkemisesta, laittakaa vaikka YV ettei kuormiteta lisää.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Pitäisi tietää enemmän ahtimesta jos haluaisi sanoa tarkemmin, mutta noilla osilla tuollainen +180hv voisi olla hyvä suoritus. Yli 200hp ei millään...
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Viikonlopun dynopäiviltä pieni parannus edelliseen. Vähän kerralla lisää. :D
Veto lähtee 2700, koska edelleen tahtoo mennä vikatilaan aliahdoista jos isolla kuormalla alhaalta lähtee vedättää. :/


Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Ainiin postataas tää gtb2260vzk muutoksella v6 2.5 tdi kans. NS. herää vähä liianki herkästi, alkaa voimansiirto jo vähä jurisee. :D PArit naksut pystyis siipeä ajamaan vielä kiinnioäin kontrollerilla. Ihan kyllä houkutteleva käyttöalue, vaikka kaikkea poweria ei nyt saatu ulos, kun se ahtoletku räjähti. Höhö

Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja jepu »

Tekniikka murheet toistaiseksi selätetty ja tällänen lappu tältä päivältä.

Kuva

Autossa oleva osakokoonpano:

Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: Ultime 2
Dp: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: 10mm
Kytkin: g60 vauhtis ja sre
Softa: marko586
Viimeksi muokannut jepu, 19 Tammi 2018, 17:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Rajumpi nokka-akseli tekisi varmaan tosi hyvää tuolle kokoonpanolle! Onko muita juttuja mikä siellä voisi vielä rajoittaa?
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Kansi ja perus vp5 nokka varmaan tois hieman lisää. Luulen.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
marko586
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Loka 2012, 15:16
Paikkakunta: Nastola

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja marko586 »

Kansi tuohon juu auttas aika reilusti ja myös 11mm pumppu. Eiköhän tuohon vielä keksitä jotain pientä jäynää poltoainelinjojen,siirtopumpun,pa-jäähyn ja softan muodossa. Vääntöjä pitäisi vielä ainakin sen 80nm saada lisää ja tehoakin ainakin sen 30hp.

Suunta on kyllä oikea kun vajaassa vuodessa pienellä budjetilla tehot ja väännöt tuplattu vakioon nähden.
:D
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

En jaksa uskoa että ottaisi kiinni vielä kannen kanavien virtauksesta tai syötön määrästä. Mutta toki kaikki vaikuttaa kaikkeen. Luulisin että pientä viilausta ja nokan päivitys niin ollaan 230-250hp haarukassa.
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja jepu »

Kansi ja 11mm pumppu on seuraavana listalla..
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja jepu »

Ei ei ei ei ja ei :cry:

Kuva

Osakokoonpano.

Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586

Enemmän infoa löytyy virityspuolelta!
Osanotot, vinkit ja spekulaatiot mielummin myös sinne virityspuolelle, kiitos :)
Viimeksi muokannut jepu, 26 Maalis 2018, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja diffas »

Tulipa punainenkin käytettyä penkissä kun oli ehkä viihdoin kaikki ahtovuodot tilkitty. :D Hannun penkissähän tää on parikin kertaa käynyt, mut aina jäänyt vaiheseen kun paljastunut joku ahtovuoto. Suuntahan on about oikea ilmeisesti. Tääki vielä aika maltillisella max. 1900barilla. Ilmeisesti ennakkoa sen verran että loppuu jo ruiskutus kovasti ennen ykk, eli vois siitäki tulla hieman lisempää jo ehkä? Ainaki näyttäis et ilmaa menee suhteessa aineseen kohtalaisen paljon liikaa. Pakopainetta ei o mitattu, mut luultavasti vähä sama ilmiö kuin Jepulla - on. :P

Kuva

Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
jepu
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Marras 2015, 20:24
Paikkakunta: Lahti

Re: Dynolappuja

Viesti Kirjoittaja jepu »

Tällästä tälläkertaa, vähän plussaa edelliseen.

Kuva

Osakokoonpano.

Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Vastaa Viestiin