Dynolappuja
Re: Dynolappuja
Mun mielestä AFR/savuraja kertoo siitä kuinka hyvin polttoaine saadaan sekotettua, mitä paksumpi seos ilman savua sitä paremmin ollaan onnistuttu ennakoissa, suuttimen reikien koossa/määrässä/kulmassa, swirlissä ym. Uusilla Scanian XPI koneilla on päästy AFR 14 ilman savua, 3000 barin ruiskutuspaine saattaa auttaa asiaan. Delphin pumppusuuttimillakin muistaakseni AFR 15 Volvo perustaisella Rellun koneella.
Re: Dynolappuja
Pitää myös muistaa, että AFR/Savuraja ei ole välttämättä koko kierrosalueen sama. Vajaalla swirlillä tai vaikka rajulla nokalla oleva moottori saattaa savuttaa pienillä kierroksilla ja ilman ahtoja hyvinkin laihalla seoksella. En tiedä onko tähän jotain tieteellistä selitystä, mutta näin on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Re: Dynolappuja
Kaikkeen on tieteellinen selitys. Vajaa swirli nyt on selvä, eli se on vajaa. Kiree nokka riippuu vähän mitä sillä tarkoitetaan. Paljon overlappia hukkaa pienillä kierroksilla puhdasta ilmaa pakoputkeen, jossain pikkudieseleissä ei kai ole paljoa overlappia joten syy on joku muu.JukkaA kirjoitti:Pitää myös muistaa, että AFR/Savuraja ei ole välttämättä koko kierrosalueen sama. Vajaalla swirlillä tai vaikka rajulla nokalla oleva moottori saattaa savuttaa pienillä kierroksilla ja ilman ahtoja hyvinkin laihalla seoksella. En tiedä onko tähän jotain tieteellistä selitystä, mutta näin on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Re: Dynolappuja
Ekakerta penkissä eilen... Autohan on golf iv hb 1.9tdi agr +400tkm

Autossa oleva osakokoonpano:
Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: 0.250
Db: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: vakio
Kytkin: vakio
Softa: marko586
Ps. Tästähän ei oo ku yksi suunta ja se on ylöspäi
Jotain tossa jo tulossakin, se jääköön vielä arvoitukseksi
Pss. Ja vielä et ei teksti loppuis lyhyeen, niin kiitetään vielä Markoa suuresta avusta ja osallistumisesta projektiin

Autossa oleva osakokoonpano:
Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: 0.250
Db: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: vakio
Kytkin: vakio
Softa: marko586
Ps. Tästähän ei oo ku yksi suunta ja se on ylöspäi

Jotain tossa jo tulossakin, se jääköön vielä arvoitukseksi

Pss. Ja vielä et ei teksti loppuis lyhyeen, niin kiitetään vielä Markoa suuresta avusta ja osallistumisesta projektiin

Viimeksi muokannut jepu, 19 Tammi 2018, 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Re: Dynolappuja
Hyvältä näyttää! Tuosta kannattaa tosiaan logitella mitä tuossa tapahtuu 3500rpm jälkeen. Vääntökäyrän muoto muuttuu siinä kohdin rajusti. Ottaa vaikka syöttömäärät ylös ja kun saa ne nousemaan niin pystyy arvioimaan tehoja ihan käymättä penkissäkin. Tosin epäilen, että vaihdatte tuohon isommat suuttimet. Jotkut Ultime2 -kokoluokan suuttimet ois aika namut...
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 26 Kesä 2014, 19:59
- Paikkakunta: Hamina
Re: Dynolappuja
Mihin teholukemiin näillä pitäisi päästä max? Ilmeisesti tuo pumppu suutin yhdistelmä rajottaa?
AHU
10mm pumppu
Suuttimet 520 race tai vastaavat
FIN Turbon hybridi ahdin, GT17 60/tai80v
Putkisto tehty 2,5¨
Pahoittelut foorumin sotkemisesta, laittakaa vaikka YV ettei kuormiteta lisää.
AHU
10mm pumppu
Suuttimet 520 race tai vastaavat
FIN Turbon hybridi ahdin, GT17 60/tai80v
Putkisto tehty 2,5¨
Pahoittelut foorumin sotkemisesta, laittakaa vaikka YV ettei kuormiteta lisää.
Re: Dynolappuja
Pitäisi tietää enemmän ahtimesta jos haluaisi sanoa tarkemmin, mutta noilla osilla tuollainen +180hv voisi olla hyvä suoritus. Yli 200hp ei millään...
Re: Dynolappuja
Viikonlopun dynopäiviltä pieni parannus edelliseen. Vähän kerralla lisää. 
Veto lähtee 2700, koska edelleen tahtoo mennä vikatilaan aliahdoista jos isolla kuormalla alhaalta lähtee vedättää. :/


Veto lähtee 2700, koska edelleen tahtoo mennä vikatilaan aliahdoista jos isolla kuormalla alhaalta lähtee vedättää. :/

2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Dynolappuja
Ainiin postataas tää gtb2260vzk muutoksella v6 2.5 tdi kans. NS. herää vähä liianki herkästi, alkaa voimansiirto jo vähä jurisee.
PArit naksut pystyis siipeä ajamaan vielä kiinnioäin kontrollerilla. Ihan kyllä houkutteleva käyttöalue, vaikka kaikkea poweria ei nyt saatu ulos, kun se ahtoletku räjähti. Höhö



2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Dynolappuja
Tekniikka murheet toistaiseksi selätetty ja tällänen lappu tältä päivältä.

Autossa oleva osakokoonpano:
Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: Ultime 2
Dp: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: 10mm
Kytkin: g60 vauhtis ja sre
Softa: marko586

Autossa oleva osakokoonpano:
Ahdin: GTB2056vl
Suuttimet: Ultime 2
Dp: 3''
catback: 2,5''
Kansi: vakio
Pumppu: 10mm
Kytkin: g60 vauhtis ja sre
Softa: marko586
Viimeksi muokannut jepu, 19 Tammi 2018, 17:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Re: Dynolappuja
Rajumpi nokka-akseli tekisi varmaan tosi hyvää tuolle kokoonpanolle! Onko muita juttuja mikä siellä voisi vielä rajoittaa?
Re: Dynolappuja
Kansi ja perus vp5 nokka varmaan tois hieman lisää. Luulen.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Dynolappuja
Kansi tuohon juu auttas aika reilusti ja myös 11mm pumppu. Eiköhän tuohon vielä keksitä jotain pientä jäynää poltoainelinjojen,siirtopumpun,pa-jäähyn ja softan muodossa. Vääntöjä pitäisi vielä ainakin sen 80nm saada lisää ja tehoakin ainakin sen 30hp.
Suunta on kyllä oikea kun vajaassa vuodessa pienellä budjetilla tehot ja väännöt tuplattu vakioon nähden.

Suunta on kyllä oikea kun vajaassa vuodessa pienellä budjetilla tehot ja väännöt tuplattu vakioon nähden.

Re: Dynolappuja
En jaksa uskoa että ottaisi kiinni vielä kannen kanavien virtauksesta tai syötön määrästä. Mutta toki kaikki vaikuttaa kaikkeen. Luulisin että pientä viilausta ja nokan päivitys niin ollaan 230-250hp haarukassa.
Re: Dynolappuja
Kansi ja 11mm pumppu on seuraavana listalla..
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Re: Dynolappuja
Ei ei ei ei ja ei

Osakokoonpano.
Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586
Enemmän infoa löytyy virityspuolelta!
Osanotot, vinkit ja spekulaatiot mielummin myös sinne virityspuolelle, kiitos


Osakokoonpano.
Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586
Enemmän infoa löytyy virityspuolelta!
Osanotot, vinkit ja spekulaatiot mielummin myös sinne virityspuolelle, kiitos

Viimeksi muokannut jepu, 26 Maalis 2018, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Re: Dynolappuja
Tulipa punainenkin käytettyä penkissä kun oli ehkä viihdoin kaikki ahtovuodot tilkitty.
Hannun penkissähän tää on parikin kertaa käynyt, mut aina jäänyt vaiheseen kun paljastunut joku ahtovuoto. Suuntahan on about oikea ilmeisesti. Tääki vielä aika maltillisella max. 1900barilla. Ilmeisesti ennakkoa sen verran että loppuu jo ruiskutus kovasti ennen ykk, eli vois siitäki tulla hieman lisempää jo ehkä? Ainaki näyttäis et ilmaa menee suhteessa aineseen kohtalaisen paljon liikaa. Pakopainetta ei o mitattu, mut luultavasti vähä sama ilmiö kuin Jepulla - on. 






2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Dynolappuja
Tällästä tälläkertaa, vähän plussaa edelliseen.

Osakokoonpano.
Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586

Osakokoonpano.
Ahdin: Garrett GTB2056vl
Kansi: (Aki-76)
Suuttimet: Ultime 2
Syöttöpumppu: 11mm (AHH)
Dp / putkisto: 3'' yhdellä vaimentimella
Nokka: vakio
Kytkin: Sachs sre + g60
Softa: marko586
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08