Sivu 5/5

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 24 Marras 2015, 22:09
Kirjoittaja Leiffi
Kylhän se 11 siipinen GTX kompura tuntuu omaavan aika laajan alueen jos 88 millinen ei sakkaa samassa kohtaa missä 84 millisellä ilmeisesti Holset-kopiolla on ongelmia. Tosin noi Holsetin siivet on aika antiikkisia joten en tiedä miten kävis vertailussa uusille BW:n siiville.

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 25 Marras 2015, 06:50
Kirjoittaja diffas
Nojuu GTX siivet on hyvin lähellä EFR siipiä, että samaan suuntaan on kehitys ollut. Silläkään ei näytä
paljoa väliä olevan että onko siellä 10-11 lapainen tai sitten 6+6 setti.

Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 25 Marras 2015, 13:10
Kirjoittaja Leiffi
diffas kirjoitti:Nojuu GTX siivet on hyvin lähellä EFR siipiä, että samaan suuntaan on kehitys ollut. Silläkään ei näytä
paljoa väliä olevan että onko siellä 10-11 lapainen tai sitten 6+6 setti.

Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
Luulen että 6+6 tai isommissa 7+7 virtaa enemmän kuin 11 siipinen, ehkä hieman joutuu tinkimään sakkausrajasta. Se on vähän mitä hakee ja mille on tarvetta kumpi kannattaa valita. Mun unelma olis BW kompura ja Garretin UHP turbiini Holsetin akselilla. Mutta koska turbiinien teettäminen on kallista niin voi tyytyä ohuempaan Garretin akseliin ja ottaa vähän varovaisemmin.

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 28 Marras 2015, 09:18
Kirjoittaja JukkaA
diffas kirjoitti: Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
Samassa ahtimessa olen jumissa itsekin. Miettinyt vaan, että mistä Coren saisi järki hintaan suomeen ja mikä olisi sopiva ja tarpeeksi pieni hukkispesä tuolle S200SX 61mm turbiinisiivelle.

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 28 Marras 2015, 10:42
Kirjoittaja diffas
Pienin mitä itelle tuli vastaan oli 0.75ar twin-scroll pesä ja 0.48ar single scrolli.

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 24 Tammi 2016, 13:35
Kirjoittaja AiM
JukkaA kirjoitti:
diffas kirjoitti: Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
Samassa ahtimessa olen jumissa itsekin. Miettinyt vaan, että mistä Coren saisi järki hintaan suomeen ja mikä olisi sopiva ja tarpeeksi pieni hukkispesä tuolle S200SX 61mm turbiinisiivelle.
Tuolta;
http://www.turbozentrum.de/en/universal ... x-e-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 17:14
Kirjoittaja diffas
Määä nyt päädyin itse välimallin ratkaisuun ja hommaanki vaan erikseen tollaisen 52mm efr kompuran tohon hankkimaani mannin k26/27 ahtimeen. Olis sit kompuran kaverina hyvin pieni sisäinen hukkiskotelokin ja järkevän oloinen turbiini. Hukkiksen portti kovin pieni, jota toki koneistamalla saa vähä isommaksi. En välttis hae just tehoja lisää, mut jos tulee, niin ei haittaa. Juonena vaan saada poltettua nykyisetkin syötöt siten, että afr huitelis siellä 16.5-17 välille. Hyvin on mahdollista että kun tuosta afr14->16 niin hieman voi tehoakin tulla lisempää.

Muutos nykyiseen siis on kompura 47.9/63.4 -> 52.2/70.1 (ext 75.5), turbiini 56.5/53.6 -> 64.5/54.5. Jää nähtäväksi miten toimii. :)