kompurasiipi teoriaa ?

Turbot, Remmiahtimet, Tuplaturbot, Remmiturbot,Kemiallinen ahtaminen jne.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Kylhän se 11 siipinen GTX kompura tuntuu omaavan aika laajan alueen jos 88 millinen ei sakkaa samassa kohtaa missä 84 millisellä ilmeisesti Holset-kopiolla on ongelmia. Tosin noi Holsetin siivet on aika antiikkisia joten en tiedä miten kävis vertailussa uusille BW:n siiville.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja diffas »

Nojuu GTX siivet on hyvin lähellä EFR siipiä, että samaan suuntaan on kehitys ollut. Silläkään ei näytä
paljoa väliä olevan että onko siellä 10-11 lapainen tai sitten 6+6 setti.

Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

diffas kirjoitti:Nojuu GTX siivet on hyvin lähellä EFR siipiä, että samaan suuntaan on kehitys ollut. Silläkään ei näytä
paljoa väliä olevan että onko siellä 10-11 lapainen tai sitten 6+6 setti.

Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
Luulen että 6+6 tai isommissa 7+7 virtaa enemmän kuin 11 siipinen, ehkä hieman joutuu tinkimään sakkausrajasta. Se on vähän mitä hakee ja mille on tarvetta kumpi kannattaa valita. Mun unelma olis BW kompura ja Garretin UHP turbiini Holsetin akselilla. Mutta koska turbiinien teettäminen on kallista niin voi tyytyä ohuempaan Garretin akseliin ja ottaa vähän varovaisemmin.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

diffas kirjoitti: Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
Samassa ahtimessa olen jumissa itsekin. Miettinyt vaan, että mistä Coren saisi järki hintaan suomeen ja mikä olisi sopiva ja tarpeeksi pieni hukkispesä tuolle S200SX 61mm turbiinisiivelle.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja diffas »

Pienin mitä itelle tuli vastaan oli 0.75ar twin-scroll pesä ja 0.48ar single scrolli.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
AiM
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Marras 2014, 13:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja AiM »

JukkaA kirjoitti:
diffas kirjoitti: Itsehän jäin jumiin uuteen BW S200SX-E ahtimeen, voisi olla varsin hyvä setti kyllä omaankin diisseliin.
Samassa ahtimessa olen jumissa itsekin. Miettinyt vaan, että mistä Coren saisi järki hintaan suomeen ja mikä olisi sopiva ja tarpeeksi pieni hukkispesä tuolle S200SX 61mm turbiinisiivelle.
Tuolta;
http://www.turbozentrum.de/en/universal ... x-e-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja diffas »

Määä nyt päädyin itse välimallin ratkaisuun ja hommaanki vaan erikseen tollaisen 52mm efr kompuran tohon hankkimaani mannin k26/27 ahtimeen. Olis sit kompuran kaverina hyvin pieni sisäinen hukkiskotelokin ja järkevän oloinen turbiini. Hukkiksen portti kovin pieni, jota toki koneistamalla saa vähä isommaksi. En välttis hae just tehoja lisää, mut jos tulee, niin ei haittaa. Juonena vaan saada poltettua nykyisetkin syötöt siten, että afr huitelis siellä 16.5-17 välille. Hyvin on mahdollista että kun tuosta afr14->16 niin hieman voi tehoakin tulla lisempää.

Muutos nykyiseen siis on kompura 47.9/63.4 -> 52.2/70.1 (ext 75.5), turbiini 56.5/53.6 -> 64.5/54.5. Jää nähtäväksi miten toimii. :)
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Vastaa Viestiin