2.0HDi viritys/kestävyys

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
Pekko-poika
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Touko 2013, 13:48
Paikkakunta: Kouvola

2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Pekko-poika »

Kokemuksia PSA:n suoraruskukoneesta? Millaisia tehoja näistä on otettu? Ja miten kestäviä on olleet viritettynä?
janne81
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2013, 06:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja janne81 »

Ei ole mulla kokemuksia rimmattuna,mutta vakiona ainakin lujan oloisia koneita kun aika koviakin kilsoja ovat noilla päässeet ja kukaan ainakaan tuttavapiirissä ei ole haukkunut noita.
Onko noissa jotain ihan perustavaalaatua olevaa vaivaa olemassa?
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

luotettavia koneita tosiaan ollut joten pitäis kestää virittämistäkin. Sanoisin että paremmin kuin VAG-tuotteet.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Eli esimerkiksi väännön tuplaaminen ei aiheuta ongelmia alakerralle?
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

JukkaA kirjoitti:Eli esimerkiksi väännön tuplaaminen ei aiheuta ongelmia alakerralle?
Sen tietää sitten kun kokeilee. Onhan se alakerran hajoaminen vähän säädöistäkin kiinni, esim. kankien vääntymistä olen ihmetellyt koska ne ei ihan helposti pitäis tehoista vääntyä, liiallinen ennakko sen taas tekee helposti koska kangen ollessa suoraan alaspäin jonkun täytyy antaa periksi.
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Tiedän ainakin yhden joka on alle 200hp sylkeny kanget pihalle. Syytä en lähde spekuloimaan. Kai noi on vakiona perusvarmoja hyvin huollettuna.Tuttavapiirissä 2kpl yhteensä n. 800tkm ajettua ja eipä noissa vikoja ole ollut kampiakselin hihnapyörää lukunottamatta, jonka voi lukea ominaisuudeksi.
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

yks tuttu aikoinaan piristeli tuommosta 407 2.0hdi:tä ja jos en väärin muista niin olisko tehoja ollu 170hp eikä ainaskaan sillä ollu mitään ongelmaa.

Sanoisin että paremmin kuin VAG-tuotteet.
onko VAG-tuotteissa jotain erikoisen heikkoa virityksen kannalta?
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

jarskii- kirjoitti: onko VAG-tuotteissa jotain erikoisen heikkoa virityksen kannalta?
En tiedä muutakuin mitä olen täältä ja aikoinaan HSD:ltä lukenut, lohkot, kanget ja kannet tuntuu olevan aika heikkoja, eli ne kaikkein tärkeimmät. Tuntuis että on aika vaikeeta tehdä huonompia. Vääntömomentin tuplaus ei tunnu hirveen ihmeelliseltä kun kuorma-autoissa se usein triplataan vakiopalikoilla, kierroksiakin nostetaan 50% tai enemmän.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Aika paksua. Markon bora projekti on hyvä osoitus perus volkkarin dieselistä. Vakiolla 90hp / 210Nm puoli miljoonaa ajetulla alakerralla ulos turvalliset 250hp / 450Nm. 50 yksikköö kumpaankin lisää niin aletaan olemaan jo aika rajoilla.

Ei vielä oikein ihmetystä herätä joku 170hp 2.0hdi pösö...
p0wer
Viestit: 172
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:08
Paikkakunta: Jyväskylä, Vaajakoski
Viesti:

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja p0wer »

Njoo, itsellä ei tule mieleeni yhtäkään VAG suoraruiskua josta olisi vain liiasta tehosta tai virittämisen takia (pl. väärät säädöt, väärä käyttö tai tai muut "normaalit" ongelmat) mennet kanget mutkalle, lohko rikki tai kansi halki. Aika hyvin tuntuvat kestävän tehon ja väännön tuplaamisen tai triplaamisen ilman osien vaihtamista.
diffas
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja diffas »

Mnii ei äkkiä muista nähneeni yhtään hodaria mis olis 100kw/l vakiohiluilla vielä arkikäytössä. Aika vahvaksi itseki luokittelisin noi volkkarin padat. Vaik ei nyt omassa vielä olla lähellekään 100kw/l tehoja, siihen nyt on ihan muut syyt. :)
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
plagu
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Syys 2013, 13:39
Paikkakunta: vihti

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja plagu »

Noh psa konsernin laitteita nyt viritellään muutenkin vähemmän joten niiltä osin tietoakaan ole niin paljoa.
Itse noita olen softaillut jonkun verran ja ovat läjässä pysyneet, omassa on nyt 162kw (tosin tilavuuttakin 2,7l) :lol:

jos puhutaan ihan tuosta 90luvun lopun malmikasasta niin saa siitäkin jotain ulos tässä vähä ohjetyyppisesti juttua:

http://www.efterz.com/lars/turbo_guide/ ... _turbo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuon ohjeen hepulla on 205 kopassa tällänen setti:
http://www.205gtidrivers.com/cars.php?user=lybker" onclick="window.open(this.href);return false;

hdi110 koneesta nyt saa sen 100kw/140hv ihan jo bulkkisoftalla ulos, vaikka mulle viestiä pistämällä :ugeek:
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Kaverilta hajos pumpedüse Volkkari jo vakiotehoillakin, kannet halki ja kaikkea muuta ongelmaa. Siitä on mulle tullut mielikuva VAGgien laadusta. PSA koneissa ei muuta kuin tiiviste alkaa tihkumaan vanhuuttaan. Jos ne on yhtä vahvoja ja hyvin hengittäviä kuin bensakoneet niin luulisi olevan hyviä viritysaihioita.
diffas
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja diffas »

:D jepjep
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

diffas kirjoitti::D jepjep
Joo, Volkkari on paras.
diffas
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja diffas »

Adventures of teh weak troll of the week. :mrgreen:
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Pia
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Heinä 2012, 22:30
Paikkakunta: Kauhava

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Pia »

diffas kirjoitti:Adventures of teh weak troll of the week. :mrgreen:
:lol:
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

Leiffi kirjoitti:Kaverilta hajos pumpedüse Volkkari jo vakiotehoillakin, kannet halki ja kaikkea muuta ongelmaa. Siitä on mulle tullut mielikuva VAGgien laadusta. PSA koneissa ei muuta kuin tiiviste alkaa tihkumaan vanhuuttaan. Jos ne on yhtä vahvoja ja hyvin hengittäviä kuin bensakoneet niin luulisi olevan hyviä viritysaihioita.

kannet? halki vielä? tainu jäädä suurimmat halkeilut 90-luvulle esikammio koneiden poisjäännin jälkeen
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja Markus L »

jarskii- kirjoitti:kannet? halki vielä? tainu jäädä suurimmat halkeilut 90-luvulle esikammio koneiden poisjäännin jälkeen
16v pumppareista on kansia haljennut jonkin verran.
plagu
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Syys 2013, 13:39
Paikkakunta: vihti

Re: 2.0HDi viritys/kestävyys

Viesti Kirjoittaja plagu »

Markus L kirjoitti:
jarskii- kirjoitti:kannet? halki vielä? tainu jäädä suurimmat halkeilut 90-luvulle esikammio koneiden poisjäännin jälkeen
16v pumppareista on kansia haljennut jonkin verran.
valetta volkkarit ei hajoa niihin vaihdetaan vain kuluvia osia (suuttimia, veivejä mäntiä, kansia) :twisted:

Mistä lie kumpuaa tuo vag-uskovien illuusio oman konsernin moottoreiden "ylivertaisuuteen" vaikka samanlaisia malmikasoja noi on kaikki.
Pumpparikoneet nyt on vaan täyttä paskaa mutta ei se varsinaisesti oo vagin syy vaan fiatin kun cr: tekniikkaa lisensoidessa kielsi vagilta sen kymmeneksi vuodeksi :mrgreen:
Vastaa Viestiin