MAF

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
janne81
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2013, 06:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

MAF

Viesti Kirjoittaja janne81 »

Paljon lueskellut juttuja että nuo halvemmat MAF:t ois kuraa ja aiheuttaa tehottomuutta jne.
Onko Huco ihan susi? Omaan Volvooni laitettiin alkuperäisen Boschin tilalle semmonen viime joulukuussa juuri ennen lastun tekoa kun testeri kertoi alkuperäisen mittaavan liikaa joutokäynnillä ja Hucolla mittaus oli rajoissa.

Nyt kun tässä on sulia teitä ajellu niin huomio kiinnittyy ehkä liikaakin suorituskykyyn :D ja mieltä kalvaa ne puuttuneet 10hv 20nm mitä lastulla ois ehkä vielä voinut saada.. Tosin penkki oli Motestin ja uskon enemmän näkemääni kuin myyjien lupauksiin tehoista. Mikan sanoin ei hengitä enempää ja tehoiksi jäi 163hv ja 345nm.
Auto toimii ihan hyvin ja mitään vikakoodeja yms. ei ole.

Laitoin kokeeks sen vanhan väärin mitanneen MAF:n tänään paikoilleen ja yllätyksekseni ei auto kyllä ainakaan huonommin vedä.

Millainen homma ois korvata tuo MAF sillä MAP:lla johon aina välillä keskusteluissa törmää?
Potilas on siis Volvo S70 2.5D eli suomeks VAG AEL.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Ohjelman muutoksen vaan vaatii tuo Map ohjatuksi muuttaminen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
janne81
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2013, 06:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja janne81 »

hatemi kirjoitti:Ohjelman muutoksen vaan vaatii tuo Map ohjatuksi muuttaminen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Onkohan minkä hintasta touhua ja kuka sen vois tehdä? Onkohan mun mitään järkeä edes teetättää sitä koska viritys jäänee tähän "lastuviri" tasolle.. ehkä :lol:
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Jotenkin minulla on sellainen epäilys että olin itsekkin Motestilla kun olit tuota säädättämässä. Oliko se sellainen reilummin ajettu S70?

Toimenpiteen järkevyydestä voidaan olla varmasti montaa mieltä. Luultavasti autossasi on jo joku paikka niin tukossa että niiden tulppien poisto jo voi auttaa tilanteeseen. Esimerkiksi katalysaattori voi olla niitäynnä moskaa ettei siitä paljoa ilma mene enää läpi. Tuon takia ei sitä uutta ilmaakaan mene koneeseen tarpeeksi, eli MAF ei salli maksimisyöttöjen toteutumista.

Tuo MAF/MAP muutos onnistuu ainakin Findieselillä, Savon Autotunella sekä minulla.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
janne81
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2013, 06:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja janne81 »

hatemi kirjoitti:Jotenkin minulla on sellainen epäilys että olin itsekkin Motestilla kun olit tuota säädättämässä. Oliko se sellainen reilummin ajettu S70?

Toimenpiteen järkevyydestä voidaan olla varmasti montaa mieltä. Luultavasti autossasi on jo joku paikka niin tukossa että niiden tulppien poisto jo voi auttaa tilanteeseen. Esimerkiksi katalysaattori voi olla niitäynnä moskaa ettei siitä paljoa ilma mene enää läpi. Tuon takia ei sitä uutta ilmaakaan mene koneeseen tarpeeksi, eli MAF ei salli maksimisyöttöjen toteutumista.

Tuo MAF/MAP muutos onnistuu ainakin Findieselillä, Savon Autotunella sekä minulla.
Ahaa, olitteko tulossa semmosella passatilla seuraavana rullille? Puhuit silloin jotain tarvike MAF:sta että ois huonoja ja siitä se oikeastaan on jäänytkin mieleen.
Täytyy tuo katti avartaa kyllä seuraavana, imusarjan jo putsailinkin ja se auttoi jonkun verran ehkä.

Tuliko passatista se mitä olitte hakemassa?
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Kyllähän siitä irtosi se mitä silloin tavoiteltiin, mutta nyt on jo tekniikka päivittynyt sen verran että mahdollisuudet enempäänkin on olemassa.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja tekki »

On muuten TDI:n orkkismaffeissakin mallieroja, joten kannattaa katsoa että saa just sen mikä omaan autoon kuuluu. Erot ovat merkittäviä juurikin pienillä virtauksilla, joten ainakin herkkyyteen on selvä vaikutus. Tyhjäkäynnillä ero oli 30% luokkaa. Ainakin ALH:ssa on ollut kahta versiota, en tiedä varmaksi käykö ne liittimen puolesta ristiin, ero on todettu kahdella eri ALH:n softaversiolla ja samalla maffilla.
Ajo brutaali pilaa turbojA
janne81
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Touko 2013, 06:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja janne81 »

Nyt on viikon päivät ajellu tuolla vanhalla MAF:lla niin ei eroa onko tuo vai uus Huco.
Tais tulla putsauksella kuntoon ja johtopäätöksenä Huco pelaa myös oikein ja se voiman "tulppa" tosiaan on muualla esim. katissa.
Joona.S
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 09:54
Paikkakunta: Kitee

Re: MAF

Viesti Kirjoittaja Joona.S »

Mites tuo onnistuu niissä joissa on se läppä mallinen ilmamäärämittari ? Onnistuuko sen korvaaminen ?
Vastaa Viestiin