Paljon lueskellut juttuja että nuo halvemmat MAF:t ois kuraa ja aiheuttaa tehottomuutta jne.
Onko Huco ihan susi? Omaan Volvooni laitettiin alkuperäisen Boschin tilalle semmonen viime joulukuussa juuri ennen lastun tekoa kun testeri kertoi alkuperäisen mittaavan liikaa joutokäynnillä ja Hucolla mittaus oli rajoissa.
Nyt kun tässä on sulia teitä ajellu niin huomio kiinnittyy ehkä liikaakin suorituskykyyn ja mieltä kalvaa ne puuttuneet 10hv 20nm mitä lastulla ois ehkä vielä voinut saada.. Tosin penkki oli Motestin ja uskon enemmän näkemääni kuin myyjien lupauksiin tehoista. Mikan sanoin ei hengitä enempää ja tehoiksi jäi 163hv ja 345nm.
Auto toimii ihan hyvin ja mitään vikakoodeja yms. ei ole.
Laitoin kokeeks sen vanhan väärin mitanneen MAF:n tänään paikoilleen ja yllätyksekseni ei auto kyllä ainakaan huonommin vedä.
Millainen homma ois korvata tuo MAF sillä MAP:lla johon aina välillä keskusteluissa törmää?
Potilas on siis Volvo S70 2.5D eli suomeks VAG AEL.
MAF
Re: MAF
Ohjelman muutoksen vaan vaatii tuo Map ohjatuksi muuttaminen.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MAF
Onkohan minkä hintasta touhua ja kuka sen vois tehdä? Onkohan mun mitään järkeä edes teetättää sitä koska viritys jäänee tähän "lastuviri" tasolle.. ehkähatemi kirjoitti:Ohjelman muutoksen vaan vaatii tuo Map ohjatuksi muuttaminen.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Re: MAF
Jotenkin minulla on sellainen epäilys että olin itsekkin Motestilla kun olit tuota säädättämässä. Oliko se sellainen reilummin ajettu S70?
Toimenpiteen järkevyydestä voidaan olla varmasti montaa mieltä. Luultavasti autossasi on jo joku paikka niin tukossa että niiden tulppien poisto jo voi auttaa tilanteeseen. Esimerkiksi katalysaattori voi olla niitäynnä moskaa ettei siitä paljoa ilma mene enää läpi. Tuon takia ei sitä uutta ilmaakaan mene koneeseen tarpeeksi, eli MAF ei salli maksimisyöttöjen toteutumista.
Tuo MAF/MAP muutos onnistuu ainakin Findieselillä, Savon Autotunella sekä minulla.
Toimenpiteen järkevyydestä voidaan olla varmasti montaa mieltä. Luultavasti autossasi on jo joku paikka niin tukossa että niiden tulppien poisto jo voi auttaa tilanteeseen. Esimerkiksi katalysaattori voi olla niitäynnä moskaa ettei siitä paljoa ilma mene enää läpi. Tuon takia ei sitä uutta ilmaakaan mene koneeseen tarpeeksi, eli MAF ei salli maksimisyöttöjen toteutumista.
Tuo MAF/MAP muutos onnistuu ainakin Findieselillä, Savon Autotunella sekä minulla.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MAF
Ahaa, olitteko tulossa semmosella passatilla seuraavana rullille? Puhuit silloin jotain tarvike MAF:sta että ois huonoja ja siitä se oikeastaan on jäänytkin mieleen.hatemi kirjoitti:Jotenkin minulla on sellainen epäilys että olin itsekkin Motestilla kun olit tuota säädättämässä. Oliko se sellainen reilummin ajettu S70?
Toimenpiteen järkevyydestä voidaan olla varmasti montaa mieltä. Luultavasti autossasi on jo joku paikka niin tukossa että niiden tulppien poisto jo voi auttaa tilanteeseen. Esimerkiksi katalysaattori voi olla niitäynnä moskaa ettei siitä paljoa ilma mene enää läpi. Tuon takia ei sitä uutta ilmaakaan mene koneeseen tarpeeksi, eli MAF ei salli maksimisyöttöjen toteutumista.
Tuo MAF/MAP muutos onnistuu ainakin Findieselillä, Savon Autotunella sekä minulla.
Täytyy tuo katti avartaa kyllä seuraavana, imusarjan jo putsailinkin ja se auttoi jonkun verran ehkä.
Tuliko passatista se mitä olitte hakemassa?
Re: MAF
Kyllähän siitä irtosi se mitä silloin tavoiteltiin, mutta nyt on jo tekniikka päivittynyt sen verran että mahdollisuudet enempäänkin on olemassa.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MAF
On muuten TDI:n orkkismaffeissakin mallieroja, joten kannattaa katsoa että saa just sen mikä omaan autoon kuuluu. Erot ovat merkittäviä juurikin pienillä virtauksilla, joten ainakin herkkyyteen on selvä vaikutus. Tyhjäkäynnillä ero oli 30% luokkaa. Ainakin ALH:ssa on ollut kahta versiota, en tiedä varmaksi käykö ne liittimen puolesta ristiin, ero on todettu kahdella eri ALH:n softaversiolla ja samalla maffilla.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: MAF
Nyt on viikon päivät ajellu tuolla vanhalla MAF:lla niin ei eroa onko tuo vai uus Huco.
Tais tulla putsauksella kuntoon ja johtopäätöksenä Huco pelaa myös oikein ja se voiman "tulppa" tosiaan on muualla esim. katissa.
Tais tulla putsauksella kuntoon ja johtopäätöksenä Huco pelaa myös oikein ja se voiman "tulppa" tosiaan on muualla esim. katissa.