Sivu 4/4

Re: SM kausi

Lähetetty: 04 Tammi 2015, 13:54
Kirjoittaja JuhoL
Leiffi kirjoitti:Häkkisen testit ei kerro mitään järkevää, väärät laitteet. Noi tehtiin pohjoismaiden ainoassa virallisessa Delphi-huollossa, ATOYlla, ei sieltäkään mitään järkeviä lukemia saanut. Kärki on 30% suurennettu marinekärki, tiedän mitä se kärki virtaa mutta pumppariin asennettuna se ero vakioon on ihan jotain muuta, muuttuu kierrosten mukaan johtuen siitä sisäisestä paineenrajoitusventtiilistä. Runko ja elementti on Pentassa sama.
OOtteko kattonu sitte Pentan tiedostosta tuota suutinkarttaa? Kait sieltä saa apuja.

Mikä sen tämän hetkinen tilanne on? Onko se ajossa vakio suutinkartalla vai jollain modilla? Mittasitko vakiotehoja tai edes vakiosuuttimilla tehoja? Sillähän voisi saaja jotain faktaa jos mittaa tehon samalla softalla, mut eri suuttimilla. Sullahan oli pakolämmön mittaus, niin kyllä siitä pystysi arvelemaan että kuinka lähellä tuo 30% todellisuuessa olis.
Sitten sen perusteella pystysi suutinkartan tekemään hyvin lähelle oikeaa.

Edit: Tai nyt vakiosofta purkkiin ja penkkiin. Vertaillen sit tehtaanpapan lukuihin.

Re: SM kausi

Lähetetty: 04 Tammi 2015, 17:47
Kirjoittaja Leiffi
JuhoL kirjoitti: OOtteko kattonu sitte Pentan tiedostosta tuota suutinkarttaa? Kait sieltä saa apuja.

Mikä sen tämän hetkinen tilanne on? Onko se ajossa vakio suutinkartalla vai jollain modilla? Mittasitko vakiotehoja tai edes vakiosuuttimilla tehoja? Sillähän voisi saaja jotain faktaa jos mittaa tehon samalla softalla, mut eri suuttimilla. Sullahan oli pakolämmön mittaus, niin kyllä siitä pystysi arvelemaan että kuinka lähellä tuo 30% todellisuuessa olis.
Sitten sen perusteella pystysi suutinkartan tekemään hyvin lähelle oikeaa.

Edit: Tai nyt vakiosofta purkkiin ja penkkiin. Vertaillen sit tehtaanpapan lukuihin.
Pentan kartta ei paljon auta kun niissä ei ole kokoeroa paljon mitään noihin kuorma-auton vakioon, mulla taas on vielä 30% Pentaa suuremmat kärjet.

Paras olis varmaan ollut jos ois päässy mittaamaan tehot vakiosuuttimilla ja sitten näillä isoilla. Sittenkin ne ois saanut kohdalleen vaan maksimisyötöillä.

Niinkuin sanoin, ihan hyvin se nyt toimii, tehoa ei vaan ole.

Muutenkin alkaa kyllästyttää toi Volvo, Scania-puutosoireet vaivaa, uusiin 6-sylinterisiin commonraili-Scanioihin ei edes tarvi vaihtaa suuttimia ennen 1000-hevosvoimaa ja kulutus on huomattavasti pienempi. Ohjelmointi tosin niissäkin on ongelma.

Re: SM kausi

Lähetetty: 04 Tammi 2015, 20:48
Kirjoittaja hatemi
Taitaapi kaikkin Scanioihin jo päästä käsiksi. Uusiin Volvoihin taas ei vielä pääse. Nimimerkillä kokemusta on... Mukavahan noita olisi päästä ajan kanssa säätämään jos olisi sellainen auto ja omistaja joka sen tutkimuksen päälle ymmärtäisi. Useimmille vaan jo se muutaman tunnin seisotaminen on jo liikaa. Ja se että ECU pitää aukaista.

Re: SM kausi

Lähetetty: 05 Tammi 2015, 01:24
Kirjoittaja JuhoL
Leiffi kirjoitti: Pentan kartta ei paljon auta kun niissä ei ole kokoeroa paljon mitään noihin kuorma-auton vakioon, mulla taas on vielä 30% Pentaa suuremmat kärjet.

Paras olis varmaan ollut jos ois päässy mittaamaan tehot vakiosuuttimilla ja sitten näillä isoilla. Sittenkin ne ois saanut kohdalleen vaan maksimisyötöillä.

Niinkuin sanoin, ihan hyvin se nyt toimii, tehoa ei vaan ole.

Muutenkin alkaa kyllästyttää toi Volvo, Scania-puutosoireet vaivaa, uusiin 6-sylinterisiin commonraili-Scanioihin ei edes tarvi vaihtaa suuttimia ennen 1000-hevosvoimaa ja kulutus on huomattavasti pienempi. Ohjelmointi tosin niissäkin on ongelma.
Jassoo. Mää aattelin jotta Pentan kärjet on +30% isommat.

Joo laittaa vaan scaanian. Oohan se niin paljon kauniimpikin. :lol: ja scania on saastelaitteiden kans kuullun mukaan aika näppärä. ;)