Mua on täs nyt hetken aikaa askarruttanut kysymys, et mitenkä pitäisi säilyttää oikeaoppisesti koneesta irroitettuja suuttimia. Täs on tullut vastaan kaksi settiä suuttumia, mitkä on ollut toimivassa autossa ja jakoremmin katkettua tullu konerikko. Toiset suuttimet olivat ihan irrallaan laatikossa ja toiset rättiin käärittynä. Kummassaki setissa oli ongelmia, et piti vaihtaa kärjet ku vuoti kaik tai ei suuttimet auenneet.
Jotta vastaisuudessa vältytään vastaavalta tilanteelta, niin miten noit pitäs säilöä oikein?
Suuttimien oikeaoppinen säilytys
Suuttimien oikeaoppinen säilytys
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Suuttimien oikeaoppinen säilytys
Kait noita voisi puhtaassa dieselissä säilyttää???
Re: Suuttimien oikeaoppinen säilytys
Eipä ole tuotakaan tullut ajateltua kun ei ole omalle kohdalle sattunut mutta nyt kun tuli esiin niin polttoaineessa uimassa säilyttelisin ettei ilmasta mahdollisesti iskevät hapettumat iskisi.
Ulkoilmassahan on aina enemmän tai vähemmän kosteutta (vettä) eikä suuttimet siitä ainakaan tykkää.
Ulkoilmassahan on aina enemmän tai vähemmän kosteutta (vettä) eikä suuttimet siitä ainakaan tykkää.
Ei savua ilman kokeilua...
Re: Suuttimien oikeaoppinen säilytys
Muuan pumppu mies sano että joko upottaa dieseliin tai sit paras vaihtoehto on että käyttää suihkut huollossa niin sinne jää se testaus aine sisään kun niitä testataan ja se aine toimii samalla säilytys-aineenaa. Ja sittenhän ne on kääritty johonki rasvapaperiin tai johonki etteivät ulkopinnalta ruostu. Tuollai ne ainakin säilyy.