Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

Eli pamahti alakerta otsikon mukaisesta AGP koneesta.joten kyselisin että mistä porukka on löytänyt halvalla
agp:eehen käypäsiä alakertoja?

AHU koneita saa jo satkulla mutta sitten kun löytää Agp koneeseen käypäsen alakerra tai koko koneen
niin hinta hipoo jo reippaasti yli 500€.Sillä rahalla remppaa jo vanhan koneen uuteen uskoon.

Jos ois tuo agp lohko ehyt,niin meniskö heittämällä(bolt-on) esim:Ahu koneen männät/veivit,näin sais
vissiin jo aika kestävä alakerran tuohon.

Ja toinen kysymys.Saako mitenkää käymää/toimimaan esim 97polossa käytettyjä sdi koneita tuohon vm.2000 sdi cordobaan?
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Laitat tdi alakerran siihen niin saat ikuisen koneen. Ei enää mäntärikkoja koskaan...
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

JukkaA kirjoitti:Laitat tdi alakerran siihen niin saat ikuisen koneen. Ei enää mäntärikkoja koskaan...
Siis hommaanko jostakin käypäsen Tdi:iin lohkon(mikä lie tyypiltään että käy?) Vai Käykö siitä AHU koneesta hilut AGP lohkoon mikä tuossa on tuo lohko järissään.

Hankalia nämä Vag vehkeet näin aluksi :D
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Mitäs vuosimallii toi agp on? Onko apuakseli kone eli kolmella hihnalla?
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

JukkaA kirjoitti:Mitäs vuosimallii toi agp on? Onko apuakseli kone eli kolmella hihnalla?
Toi on 3/2000
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Eli se voi olla jo uudempaa moottoriperhettä. Eli vastaa alh, agr, asv ja ahf moottoreita joissa ei oo apuakselii ja vesipumpppu pyörii jakohihnalla.

Tai laita koko tdi kone ilman turboo. Suuttimetkin hieman isommat, se korvaa puristuksien pienenemisestä johtuvan väännön puutteen.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

JukkaA kirjoitti:Eli se voi olla jo uudempaa moottoriperhettä. Eli vastaa alh, agr, asv ja ahf moottoreita joissa ei oo apuakselii ja vesipumpppu pyörii jakohihnalla.

Tai laita koko tdi kone ilman turboo. Suuttimetkin hieman isommat, se korvaa puristuksien pienenemisestä johtuvan väännön puutteen.
Vesipumppu pyörii jakohihna avulla.

Mutta vissii sitä Ahu konetta ei saa tuohon käymään,tai jos saa niin mitä kaikkea tarvitsee muutta,kun eikö tuo syöttöpumppu ole jo osittain sähköinen,ainakin kaasuvaijeri puuttuu kokonaa.


Olisi nimittäin juuri yksi Ahu kone tiedossa josta puuttuu kansi ja laatikko,mutta niitä varmaa saa aika edullisesti?

EDIT:olisi myös yksi alle satasen 99 toledon sdi kokotekniikka tiedossa,mutta mutta...
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Mie laittasin tuollaisen uudemman koneen mieluummin ku ahun. Ahunkin saa käymään mutta uudemman kansi ei käy ahu lohkoon.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

JukkaA kirjoitti:Mie laittasin tuollaisen uudemman koneen mieluummin ku ahun. Ahunkin saa käymään mutta uudemman kansi ei käy ahu lohkoon.
Sehän se tässä onkiin,kun maksaa hunajaa nuo uudemmat tdi koneet/alakerrat.Tai ainakin muutamassa tapauksessa. 800€ oli kallein ja halvin muistaakseen sen 450€ Budjetti kun on mitä on.

Yksi Ahu kone ilman kantta olisi ihan tässä lähistöllä.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

Jos nyt päädyn budjetti syistä siihen AHU tekniikka joka on vm 7/1999 tdi cordobasta.Niin mitä kaikkea joutusin tekemään että saan sen toimimaan tuossa omassa cordobassa joka on siis agp tekniikalla ja 3/2000

Turbo tietysti pois ;)
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Ainakin syöttöpumpun sähköliitin on erilainen.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

Meneeköhän vaihdelaatikko AHU lohkoon?ja mitenkähän käy "ecun"kanssa.Parhaassa tapauksessa vaihattaa koko johtosarjan?
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Vaihdelaatikko sopii, pako ja imusarjat sopii, moottorinkannakkeet sopii. Suurin ero lienee eri eri apulaitteiden ja antureiden sähköliitännöissä, niissä voi olla joissan jotain eroja.

Moottori kannattaa hommata siis kaikilla apulaitteilla varustettuna. Alipainepumput, laturit jne eivät sovi uudemmasta vanhempaan.

Ecun ja johtosarjan osalta ei mielestäni muuten ole ongelmaa. Voit ihan hyvin ohjata uudemmalla -018 tai -012 eculla tuollaista vanhempaa konetta joissa on vakiona -021 ecu.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

JukkaA kirjoitti:Vaihdelaatikko sopii, pako ja imusarjat sopii, moottorinkannakkeet sopii. Suurin ero lienee eri eri apulaitteiden ja antureiden sähköliitännöissä, niissä voi olla joissan jotain eroja.

Moottori kannattaa hommata siis kaikilla apulaitteilla varustettuna. Alipainepumput, laturit jne eivät sovi uudemmasta vanhempaan.

Ecun ja johtosarjan osalta ei mielestäni muuten ole ongelmaa. Voit ihan hyvin ohjata uudemmalla -018 tai -012 eculla tuollaista vanhempaa konetta joissa on vakiona -021 ecu.
Eli tdi kone sdi:iin tilalle.Mitenkähän jos sitä sitten sen turbonkin laittas siihen?Muutoskatsastus ei varmaan onnistu?
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja Markus L »

jantzu84 kirjoitti: Eli tdi kone sdi:iin tilalle.Mitenkähän jos sitä sitten sen turbonkin laittas siihen?Muutoskatsastus ei varmaan onnistu?
Jos AHU on sellaisesta autosta, joka täyttää EURO 2 -päästövaatimukset, niin onnistuu, jos Seat on tyyppihyväksytty EURO 2 -vaatimukset täyttävänä. EURO 3 -vaatimus tuli voimaan 1.1.2001 ensi kertaa käyttöönotetuissa autoissa. 30.9.1999 mennessä käyttöönotettujen suoraruiskudieselien ei ole tarvinut täyttää kuin EURO 1 -vaatimus.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

Markus L kirjoitti:
jantzu84 kirjoitti: Eli tdi kone sdi:iin tilalle.Mitenkähän jos sitä sitten sen turbonkin laittas siihen?Muutoskatsastus ei varmaan onnistu?
Jos AHU on sellaisesta autosta, joka täyttää EURO 2 -päästövaatimukset, niin onnistuu, jos Seat on tyyppihyväksytty EURO 2 -vaatimukset täyttävänä. EURO 3 -vaatimus tuli voimaan 1.1.2001 ensi kertaa käyttöönotetuissa autoissa. 30.9.1999 mennessä käyttöönotettujen suoraruiskudieselien ei ole tarvinut täyttää kuin EURO 1 -vaatimus.
Tuo Ahu kone tulisi tuosta 7/1999 seat cordoba variosta ja itselläni on 3/2000 seat cordoba vario.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Mikäli saksalaisiin autonmyyntipalstoihin on uskominen, korimallin vaihtuessa uudempaan, myös päästöluokka on vaihtunut EURO 2 -> EURO 3:een. Näin ollen muutoskatsastus ei onnistu AHU-moottorilla. Alakerran osien luulisi sopivan ristiin, koska esim. apuakselilliseen AFN:ään sopii pumppusuutinkoneen alakerta.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

Markus L kirjoitti:Mikäli saksalaisiin autonmyyntipalstoihin on uskominen, korimallin vaihtuessa uudempaan, myös päästöluokka on vaihtunut EURO 2 -> EURO 3:een. Näin ollen muutoskatsastus ei onnistu AHU-moottorilla. Alakerran osien luulisi sopivan ristiin, koska esim. apuakselilliseen AFN:ään sopii pumppusuutinkoneen alakerta.
Tuossa koneessahan (agp) ei ole sitä apuakselia,mutta jos sais nyt siitä ahu koneesta käymään bol.on tyylii kanget ja männät niin sais kestävän koneen.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Täältä löytyis yksi agr alakerta 300e hintaan. Golf, octavia etc korvakkeen paikka rikki mutta cordon korvakkeisiin käy vielä.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

hatemi kirjoitti:Täältä löytyis yksi agr alakerta 300e hintaan. Golf, octavia etc korvakkeen paikka rikki mutta cordon korvakkeisiin käy vielä.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Laiteltu viestiä yv.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Markus L kirjoitti:Alakerran osien luulisi sopivan ristiin, koska esim. apuakselilliseen AFN:ään sopii pumppusuutinkoneen alakerta.
Väittäisin muuten ettei varmasti sovi. Alakerran osat (männät, veivit, kampiakseli) voi sopiakin, mutta alakerta ei sovi.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

JukkaA kirjoitti:
Markus L kirjoitti:Alakerran osien luulisi sopivan ristiin, koska esim. apuakselilliseen AFN:ään sopii pumppusuutinkoneen alakerta.
Väittäisin muuten ettei varmasti sovi. Alakerran osat (männät, veivit, kampiakseli) voi sopiakin, mutta alakerta ei sovi.
Siis jos siitä ahu koneesta ottas männät veivit ja mapuran tohon agp lohkoon?

Edit:kampuran :D
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja Markus L »

JukkaA kirjoitti:
Markus L kirjoitti:Alakerran osien luulisi sopivan ristiin, koska esim. apuakselilliseen AFN:ään sopii pumppusuutinkoneen alakerta.
Väittäisin muuten ettei varmasti sovi. Alakerran osat (männät, veivit, kampiakseli) voi sopiakin, mutta alakerta ei sovi.
Joo, tarkennuksena siis, että tuohon AFN:n lohkoon on laitettu pumpparin kampiakseli, männät ja veivit. Ne sinne ainakin sopi.

En näkis sille mitään estettä, etteikö AHUsta sopis sama paketti AGP:hen.
jantzu84
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 13:10
Paikkakunta: sjoki

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja jantzu84 »

Jos laitan ahusta männät ja veivit.Niin tarvitseeko kampiakselia vaihtaa,vai käykö tuon agp koneen akseli?
ramikoo
Viestit: 61
Liittynyt: 05 Marras 2012, 13:50
Paikkakunta: Lahti

Re: Seat cordoba 2000 sdi (agp)alakerran etsintä

Viesti Kirjoittaja ramikoo »

Täältähän sulle löytyi mukavasti apuja. Kaiketi ahu-kampura pitäis käydä tuohon agp-lohkoon. Laita myös suuttimet ahusta. Tee ihmeessä vaan tuo sdi-lohko tdi kamoilla. Eli laita ihmeessä apuakseliton tekniikka, kerran sulla on sellainen lohko. Jukkaa lainatakseni saat "ikuisen" koneen.

Menee ot:ksi mutta jos ja kun joudut irrottamaan koneen, niin mietippä vielä esim G60 koneen peltipakosarjaa, tai vapariin tarkoitettua vastaavaa. Käy bolt-on, maksavat noin 150-250 euroa. Itsellä on tulossa tuo ensimmäinen.
Vastaa Viestiin