Venttiilinvarrenkumit rikki
Venttiilinvarrenkumit rikki
Caddyn kannessa (1.9 TDI) oli yhden kesän ajetut venttiilinvarrenkumit rikki joka venttiililtä. Elring-merkkiset eli OEM-laatu. Onko muilla sattunut samaa isojen ahtopaineiden (yli 3,5 bar) kanssa? Ilmeisesti joissain Cumminsseissa ongelmia vakiokumeilla.
Re: Venttiilinvarrenkumit rikki
Taisi selvitä: ohjurit väljät. Tiedä sitten, mikä ne on syönyt.
Re: Venttiilinvarrenkumit rikki
Ohjurit ovat kuluvaa tavaraa, reilun 120 000 km ajettuun kanteen uusittiin muun remontin yhteydessä ohjareita. Alun perin kankivaurion aiheuttama venttiilin vääntyminen oli remontin syynä.
Re: Venttiilinvarrenkumit rikki
Joo, kuluuhan ne, mutta pitäisi kai yli 10tkm kestää.
Re: Venttiilinvarrenkumit rikki
Mun ATJ passatissa kävi vähän samat. Yhden talven ajoilla uudet venttiilinohjurit väljäksi ja alko jo öljyä syömään ja työntämään pakokanaviin reilusti. Mitään syyn aiheittajaa ei löydetty (venttiilit suorat, ei osumia). Nyt on uudet ohjurit laitettu ja katsotaan miltä vaikuttaa kevään edetessä kilometrine kartuttua.
Erikosta tosiiaan. Varsinkin, kun kaneessa kaikki uutta. (rosten-performance tilattu uusi kansiaihio, CNC-portattu, NPS Stage2 nokka, jäykät tupla jouset, isomamt venttiilit, uudet hyd-nostimet ja jne... ahtoja ollut max 2.5bar
Erikosta tosiiaan. Varsinkin, kun kaneessa kaikki uutta. (rosten-performance tilattu uusi kansiaihio, CNC-portattu, NPS Stage2 nokka, jäykät tupla jouset, isomamt venttiilit, uudet hyd-nostimet ja jne... ahtoja ollut max 2.5bar