vento aaz 020 swappi 02A:han

Tekniikkakeskustelua muista aiheista.
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

tuli tuossa auton hakureissulla vähän ylimääräistä romua matkaan eli tohelosta 02A ctn, selectori, poljinasetelma, startti, vauhtipyörä, pari kytkinpakettia, työsylinteri(siis laatikkoon tuleva).

eli millä vetareilla mun pitäis kasata tuo paketti? vetareita löytyy iso kasa herralta jolta tuon laatikonkin hain. entä tuo poljinasetelma? kyseessä on 1z-kone joka on ilmeisesti sähkökaasulla joten voinko swapata tuon vaijerikaasullisen kaasupolkimen tuohon asetelmaan vai kytkinpoljin swapata tuohon nykyiseen? entä mitä muuta ongelmaa voi tulla?

kytkimen pääsylinteri puuttuu vielä mutta näitähän saa kaupasta ellei jollain ole tarjota
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Mittaa vetareiden tarvitsema pituusero vakioihin vertaamalla laatikoita. Uskoisin, että toledon vetarit käy tai on ainakin lähelle. Varmasti sopivia on tietysti ainakin vento tdi tai golf mk3 tdi vetarit.
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

tohelon vetarit sijaitsee noin 350km päässä :) tuttu varaosakauppias meinas että vois olla sama vetoakseli mutta eri sisäpäillä. 90mm taitaa olla 020 ja nuo laipat on 100mm. joten olisko niinki helppo homma että menis pelkillä sisäpään vaihdoilla.
tosin yks tiedosto mikä kertois kakkiksessa olevan samanpituinen vetoakseli 020 kuin 02a:ssa
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Minä ainaki ajelin 020:n ja 02A:n vetareilla sekasin. Hyvin kesti.
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

oliko juurikin 020 ulkopäillä ja veto-akseleilla ja sisäpäät 02a?
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Eiku ihan 020:n täydelliset vetarit 100mm sisäpäillä. Mulla oli jonkunverran kyllä autoa madallettu, että ehkä mahdollinen pituusero kompensoitui hieman sillä kun vetoakselit olivat vaakasuorassa. Vaan niin se taitaa olla sullakin hieman madallettu?

Nykyään mulla paikallaan 02A:n omat vetoakselit kun en jaksanut uusia suojakumeja vaihtaa.

Suosittelen silti minäkin mittaamaan vaihdelaatikoista esim. vetoakselin laippojen etäisyydet (ns. perän leveys). Se kun ei aina välttämättä mene niin, että jos mulla toimi niin toimisi muillakin, tai toisinpäin.
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

joo pitää kaivella varastosta yks 020 ja laittaa laipat kiinni tuohon 02a ja mittailla ero.

ja juu on madallettu. tosin en kyllä muista onko mulla nykyään 90 vai 100 sisäpäät.
MJF
Viestit: 67
Liittynyt: 05 Marras 2012, 19:27
Paikkakunta: Oulainen

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja MJF »

100mm nivelet on paksummat, ei saa sokkaa kiinni jos laittaa 90mm vetariin.
Plymouth Valiant
VW Passat 4motion 1,9PD
jarskii-
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Marras 2012, 13:09
Paikkakunta: rovaniemi

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja jarskii- »

sorvi löytyy porukoiden tallista :=)
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja Markus L »

MJF kirjoitti:100mm nivelet on paksummat, ei saa sokkaa kiinni jos laittaa 90mm vetariin.
Saa, kun jättää prikan pois välistä.

Miul oli Caddyssä 100mm sisemmät nivelet, caddyn vetarit ja pienet ulkomurrokset alkuun. Vähän nuo vetarit olivat turhan pitkät, joten tehtiin syksyllä putkivetareista molemmille puolille sopivan mittaiset akselit ja samalla laitettiin isommat ulommat murrokset.
jarskii- kirjoitti:sorvi löytyy porukoiden tallista :=)
Sittenhän sie et tarvi kuin 2 pitkää vetaria, joista pätkäiset sopivan kokoiset, sorvaat kohdistamisen avuksi holkit sisään ja hitsaat vetarit kasaan.
Naxxu
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Touko 2013, 15:55
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: vento aaz 020 swappi 02A:han

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

AAZ:ssa pitäisi olla 100mm sisäpäät alunperin.
02A ja 020 laatikoissa 100mm sisäpäillä on perän leveys sama ja perän etäisyys kytkinkopan pinnasta sama. Ja tämä on itse mitattua fakta tietoa
Vastaa Viestiin