Joku 1.6-1.9 turbodieselin pikkuturbo.
Merkillä ei niin väliä kunhan se EI ole toyotan valmiste.
Sellainen mikä kestää perus matka-ajossa ja on huolloltaan edullinen. Ja tehotavoite on 70-80hp ja herääminen mahdollisimman alhaalta.
Sitten toinenkin turbo olisi ehkä tarpeen mikä riittäisi 120-140hp lukemiin ja toimisi 800cm3 kolmisylinterisessä moottorissa.
Tarjoa o45-2746628
O: pikkuturbo
O: pikkuturbo
tavoitteeseen on aina päästy mutta silti se on aina karannut kauemmaksi.
Re: O: pikkuturbo
Täältä löytyisi yksi 90hp 1.6tdci Fieastan vakioturbo. Ihin tekele. Tuolla ajettu noin 50tkm. Hinta 150€
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: O: pikkuturbo
En tiedä onko täällä suotavaa kirjoitella myyntipalstalle mikäli ei ole myytävää tai ostettavaa, mutta jotenkin tämä aiheeseen liittyy.. Poistakaa modet jos on sääntöjen vastainen.
Onkos tuon 3-syl. moottorin käyttövoima mikä? Ja paljonko kuutiotilavuutta?
Itse lähtisin kokeilemaan jollain konsernin 1,9tdi moottorin kyljestä löytyvällä pikku hukkisahtimella esim. gt15 tms. Noista on kuitenkin hyvin tarjontaa eikä pahan tyyris kokeilu. Toverilla oli joskus pollen 800cm3 mönkijän moottorissa tuollainen ja aika hyvin se pelasi ainakin siinä. Tehokas cooleri oli kaverina ja megaruutalla moottorinohjaus. Tuollainen polariksen moottori taitaa tosin olla 2-syl, mutta yhtälaillahan se varmasti pelaisi tuossa sinunkin käytössä.
Tehotavoitteesta - alkuperäisessä ympäristössähän(4syl tdi) esim. nyt tuo mainittu gt15 kokoluokan ahdin tuottaa kivasti sen 120hv eikä ole siitä moksiskaan. Ahtopaineet vielä hyvin maltillisia. Tuo lähemmäs puoltoista sataa on taasen jo sellainen lukema, että pilleri joutuu huomattavasti tiukemmalle. Kyllä tuo sen verran vielä ilmamäärää puhkuu, mutta riippuen muista seikoista, saattaa olla enemmän tai vähemmän määräaikainen työsuhde. Siihen en osaa sen tarkemmin ottaa kantaa, muuttuuko tilanne miten paljon, jos se istutetaan tuollaiseen 3-syl. moottoriin. Pollessa taisi osua tuohon skaalaan teho, kun penkissä alunperin teki säätöjä, mutta nälkä kasvoi syödessä ja ahtopaine hurjimisellahan se sitte tappoi koko laitoksen lopunviimein. Mutta tuntui että niillä vähän toistasataa tehoilla olisi ollut ihan toimiva ja huoleton paketti, kun olisi malttanut siinä pitää. Ei muistaakseni ollut vielä sen enempää paineita, mitä tuo ahdin tehty sietämään jatkuvasti. Mutta tiedäpä tuostakaan sitten, kun niin vähän aikaa oli maltillisilla säädöillä käytössä.
Onkos tuon 3-syl. moottorin käyttövoima mikä? Ja paljonko kuutiotilavuutta?
Itse lähtisin kokeilemaan jollain konsernin 1,9tdi moottorin kyljestä löytyvällä pikku hukkisahtimella esim. gt15 tms. Noista on kuitenkin hyvin tarjontaa eikä pahan tyyris kokeilu. Toverilla oli joskus pollen 800cm3 mönkijän moottorissa tuollainen ja aika hyvin se pelasi ainakin siinä. Tehokas cooleri oli kaverina ja megaruutalla moottorinohjaus. Tuollainen polariksen moottori taitaa tosin olla 2-syl, mutta yhtälaillahan se varmasti pelaisi tuossa sinunkin käytössä.
Tehotavoitteesta - alkuperäisessä ympäristössähän(4syl tdi) esim. nyt tuo mainittu gt15 kokoluokan ahdin tuottaa kivasti sen 120hv eikä ole siitä moksiskaan. Ahtopaineet vielä hyvin maltillisia. Tuo lähemmäs puoltoista sataa on taasen jo sellainen lukema, että pilleri joutuu huomattavasti tiukemmalle. Kyllä tuo sen verran vielä ilmamäärää puhkuu, mutta riippuen muista seikoista, saattaa olla enemmän tai vähemmän määräaikainen työsuhde. Siihen en osaa sen tarkemmin ottaa kantaa, muuttuuko tilanne miten paljon, jos se istutetaan tuollaiseen 3-syl. moottoriin. Pollessa taisi osua tuohon skaalaan teho, kun penkissä alunperin teki säätöjä, mutta nälkä kasvoi syödessä ja ahtopaine hurjimisellahan se sitte tappoi koko laitoksen lopunviimein. Mutta tuntui että niillä vähän toistasataa tehoilla olisi ollut ihan toimiva ja huoleton paketti, kun olisi malttanut siinä pitää. Ei muistaakseni ollut vielä sen enempää paineita, mitä tuo ahdin tehty sietämään jatkuvasti. Mutta tiedäpä tuostakaan sitten, kun niin vähän aikaa oli maltillisilla säädöillä käytössä.
Re: O: pikkuturbo
800cm3 bensiinimoottori kyseessä. koneeseen upotetaan rahaa enemmän kuin on järkeä sellaiseen laittaa mutta ompahan uniikki joten sisuskalujen kesto ei tule olemaan ongelma enkä ihan mitään miniturboa tohon 150hp lukemaan ajatellutkaan kohdeajoneuvo on henkilöauto ja puntarilla sen paino oli 492kg
tavoitteeseen on aina päästy mutta silti se on aina karannut kauemmaksi.
Re: O: pikkuturbo
Jaa niin tuossahan olikin jo tuo tilavuus mainittu.
Mielenkiintoiselta projektilta vaikuttaa. Poikkeaa hieman valtavirrasta. Ajattelin, jos tässäkin toiveena kohtuu herkkä heräävyys, niin sillä ensimmäisenä ajattelin tuollaista pientä. Mutta minkäslainen vetoalue tuossa olisi tarkoitus saada ja minkälaiseen käyttöön tulossa?
Pitäsköhän tämä jaarittelu osuus siirtää jo johonkin muualle täältä kauppa kanavalta niin ei olisi sotkemassa osto ilmoitusta.. Jos tällä foorumilla nyt tuollainen bensan katkuinen projekti yleensä sallitaan? Tee ihmeessä oma projekti kertomus tästä, mikäli jotakin on tapahtumassa ihan konkreettisestikin lähiaikoina. Itsellä ainakin kiinnostusta seurata jo erilaisuutensa vuoksikin. Jos ei tänne mahdu niin sitten jollekin toiselle foorumille.
Mielenkiintoiselta projektilta vaikuttaa. Poikkeaa hieman valtavirrasta. Ajattelin, jos tässäkin toiveena kohtuu herkkä heräävyys, niin sillä ensimmäisenä ajattelin tuollaista pientä. Mutta minkäslainen vetoalue tuossa olisi tarkoitus saada ja minkälaiseen käyttöön tulossa?
Pitäsköhän tämä jaarittelu osuus siirtää jo johonkin muualle täältä kauppa kanavalta niin ei olisi sotkemassa osto ilmoitusta.. Jos tällä foorumilla nyt tuollainen bensan katkuinen projekti yleensä sallitaan? Tee ihmeessä oma projekti kertomus tästä, mikäli jotakin on tapahtumassa ihan konkreettisestikin lähiaikoina. Itsellä ainakin kiinnostusta seurata jo erilaisuutensa vuoksikin. Jos ei tänne mahdu niin sitten jollekin toiselle foorumille.
Re: O: pikkuturbo
Helppohan se on ihmisten tarjota ahtimia, kun on tarve tarkalleen "jaariteltu".
Ilmeisesti Smarttiin menossa ahdin?
Ilmeisesti Smarttiin menossa ahdin?
Re: O: pikkuturbo
Minä jo melkein "ostin" tuon oivalluksen..mutta mutta.. eihän smarttia taida olla 800cm3 moottorilla, paitsi cdi, mutta se ei taas ole käyttövoiman puolesta kuvioon istuva..