Pitäisi saada Alfan 2.4 20v jtd koneeseen lisää soppaa. Onko jollain tietoa mistä löytyis speksejä cr-suuttimien kärjistä, lähinnä raskaankaluston?
Suutin johon kärki pitäisi sovittaa on numerolla: 0445110308. Ruiskukulma olisi hyvä olla 142astetta tai mahd. lähelle.
Bemarin m57 koneisiin käsittääkseni jostain MAN-kuorma-autoista sovittaneet kärkiä, minkähänlaisilla spekseillä mahtavat nuo olla?
Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Re: Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Toi haluaisi kyllä mielummin 148 asteisen suuttimen. DLLA148P1660 olis kärjen koodi, mut sillä ei nopeasti katottuna löytynyt infoa koosta. Tohon isompi kärki vois olla DLLA148P1726, MANin kuorkista. Todennäköisesti varmaan sama just mitä bemareihin laitetaan. Melkein pitäs yksi kärki saada irti ja siitä katottava.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Täytyypi tutkia, kun noita ylimääräisiä vakiosuuttimia tuossa lojuu.. Tuossa kärjen koodissa tuo ensimmäinen kolmen numeron sarja kertoo ilmeisesti tuon ruiskukulman, eli näissä tuo 148?
Sattui myös tällaiset silmään:
https://www.recambo.de/Injector-100-Flo ... xhall-Saab
Tekeekö tällaisilla kiinankärjillä mitään vai ovatko keskimäärin pelkkää kuraa?
Sattui myös tällaiset silmään:
https://www.recambo.de/Injector-100-Flo ... xhall-Saab
Tekeekö tällaisilla kiinankärjillä mitään vai ovatko keskimäärin pelkkää kuraa?
Re: Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Joo toi eka kertoo ruiskutuskulman. Nois tarvike / jäkimarkkina / kiina kärjissä ehkä se isoin ongelma on laadun vaihtelevuus. Jotkut voi olla hyvinkin toimivia ja sit samassa setissä voi olla hyvin heikosti toimivia.
Joskus jotkut sanonut et osta kolme settii, niin saat yhden hyvän ja kaksi huonompaa
Joskus jotkut sanonut et osta kolme settii, niin saat yhden hyvän ja kaksi huonompaa
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Kato löytyykö sopiva Firadin listalta, sieltä saa suoraan +30% kärjet. Suurennettua saa sitten ihan mitkä vaan muualla.
Re: Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Tässä asiaa tutkittuani, nykyiset suuttimet eivät pitäisi olla rajoittava tekijä. Maailmalla ottaneet yli 400hp näillä.
Jokin muu nykyisessä kokoonpanossa tuntuu rajoittavan huipputehon ~350hp nurkille. Ahtimena BW S200V 52/70mm efr kompuralla, eli luulisi ilmaa piisaavan.
Seos menee silti selkeasti rikkaalle n.3700rpm jälkeen vaikka ahdot pysyy hyvin 2.8bar ylös asti. Pakopaineet tuolloin 3.2-3.3bar. Ahtolämmötkin pysyvät alle 40asteen. Erilaisia ilmanputsarivirityksiä myös kokeiltu.
Alkaa ideat loppua kesken itseltä..
Jokin muu nykyisessä kokoonpanossa tuntuu rajoittavan huipputehon ~350hp nurkille. Ahtimena BW S200V 52/70mm efr kompuralla, eli luulisi ilmaa piisaavan.
Seos menee silti selkeasti rikkaalle n.3700rpm jälkeen vaikka ahdot pysyy hyvin 2.8bar ylös asti. Pakopaineet tuolloin 3.2-3.3bar. Ahtolämmötkin pysyvät alle 40asteen. Erilaisia ilmanputsarivirityksiä myös kokeiltu.
Alkaa ideat loppua kesken itseltä..
Re: Commonrailsuuttimeen isompaa kärkeä
Onko seos katottu silmämääräisesti vai onko ihan lambdalla katottu? Mites ruiskutuspaineet ja duraatiot menee? Onkos noissa moottoreissa millaiset venajouset, että rupeeko jo vähä kevyesti leijumaan? Jossain on vakiona niin miedot. Mites kansien virtaukset? Onko imukanavat puhtaat esim. egr karstasta?
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.