http://www.greencarcongress.com/2014/03 ... ea288.html
Jo edellisessä vw 2.0 TDI EA189 oli vesi-ilma cooleri ja uudessa EA288 se on integroitu imusarjaan.
Pointtihan tuossa on, että jokainen mutka putkistossa tuo painehäviöitä, Lisäksi mitä pitempi ahtoputkisto viive kasvaa, vaikkakin se ei enää ole merkittävä, mutta varmasti mitattavissa. Toki myös osien määrä pienenee ja saadaan painoa pois, mutta tuolle tielle ei luultavasti olisi lähdetty jos ei hyötysuhde paranisi...
Tämän hetkinen suunnitelma on käyttää halpaa kiina cooleria rakentamisen lähtökohtana. 115x115x300 on kennon mitat.

Eli tuosta toinen puoli kopasta auki ja sinne vain sitten suoraan jako alkuperäiseen omaan imusarjan alkuun mistä ilma menee koneeseen. Jotain tämän tyylistä ajatusta siis:

Kommentteja kaivattaisiin tarvitseeko tuonne tehdä oikein imusuppilot vaan onko tuommoinen tasajako 100mm per sylinteri riittävä?