VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Ymmärsinkö oikein tuosta tekstistä, että alh pumpun saa käymään afn:ään liittimet vaihtamalla? Itselläni on nimittäin alh koneesta 11mm nestepäällä oleva pumppu. Onko väliä kummalla hihnapyörällä pumpun laittaa ja jos laittaa alh säädettävällä pyörällä niin onnistuuko säätö pumpun akselia kääntämällä vai pysyykö säätö perjaate samana mitä se AFN koneessa on alkuperäisenä?
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
ALH:n painavempi hihnapyörä on parempi.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Kannattaa harkita liittimen vaihtamista auton johtosarjan puolelta.
Tosiaan sen spacerin vaatii ja toki onnistuu ajoituksen säätö hihnapyörästä.
Tosiaan sen spacerin vaatii ja toki onnistuu ajoituksen säätö hihnapyörästä.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Mistäs löytyy tietoa pumpuista koodien perusteella?
On menossa paikalleen AGR koneeseen rikkinäisen tilalle pumppu audi A4 81kw automaatista, kone AVG.
Pumpun numero: 0 460 404 969 R638-3 BT-4017, onko kokemusta minkälaisiin arvoihin pääsee ks. pumpulla?
Pumpun kaulalle teossa sovitusrengas D68/50x7.5, muuten tuntuisi sopivan paikalleen.
Johtosarjat täytyy muuttaa 8+3 pin liittimestä --> 10 pin , googlettamalla seuraavasti:
Wire color ALH 10 pin connector Original 8 or 3 pin connector Wire color
lilac/black T10/1 T8/1 lilac/black
grey/green T10/2 T8/2 grey/green
white/green T10/3 T8/3 white/green
brown/blue T10/4 T8/4 brown/blue
red/lilac T10/5 T8/5 black/yellow
brown/red T10/6 T8/6 brown/yellow
yellow/red T10/7 T8/7 yellow/black
black/white T10/8 T3/1 white/black
brown/black T10/9 T3/2 brown/black
yellow/black T10/10 T3/3 black/yellow
Korjatkaa jos väärin.
On menossa paikalleen AGR koneeseen rikkinäisen tilalle pumppu audi A4 81kw automaatista, kone AVG.
Pumpun numero: 0 460 404 969 R638-3 BT-4017, onko kokemusta minkälaisiin arvoihin pääsee ks. pumpulla?
Pumpun kaulalle teossa sovitusrengas D68/50x7.5, muuten tuntuisi sopivan paikalleen.
Johtosarjat täytyy muuttaa 8+3 pin liittimestä --> 10 pin , googlettamalla seuraavasti:
Wire color ALH 10 pin connector Original 8 or 3 pin connector Wire color
lilac/black T10/1 T8/1 lilac/black
grey/green T10/2 T8/2 grey/green
white/green T10/3 T8/3 white/green
brown/blue T10/4 T8/4 brown/blue
red/lilac T10/5 T8/5 black/yellow
brown/red T10/6 T8/6 brown/yellow
yellow/red T10/7 T8/7 yellow/black
black/white T10/8 T3/1 white/black
brown/black T10/9 T3/2 brown/black
yellow/black T10/10 T3/3 black/yellow
Korjatkaa jos väärin.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Jos vaihdat vanhan mallisen pumpun niin hihnapyörän linjaus heittää millin pari. Miksi et laita suoraan oikeaa, pumppuja on hyvin saatavilla ja ne on halpoja.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
No nyt on pumppu vaihdettu ja hyvin pelaa , muutaman tunnin homma. Ks. pumpun laitoin koska semmonen sattui sopivasti löytymään, vaihdoin myös vanhasta pumpusta säädettävän hammaspyörän niin meni linjauksetkin kohdalleen ja soviterenkaaseen reikä niin saa lukittua. Leimalla K-arvo 0.48, 440tkm ajetusta koneesta niin tais ajotuksetkin osua kohdilleen.
Elikkä tosiaan kiinnostaisi tietää millä nestepäällä/nokkalevyllä pumppu varusteltu, löytyy myös numerot:
028 130 115 A B00 ?
Aikaisemmin ei ole tullut turbokiisseleiden kanssa pelailtua...
Elikkä tosiaan kiinnostaisi tietää millä nestepäällä/nokkalevyllä pumppu varusteltu, löytyy myös numerot:
028 130 115 A B00 ?
Aikaisemmin ei ole tullut turbokiisseleiden kanssa pelailtua...
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Aihetta sivuten.. Mistäs pumpusta on 426 numerolla oleva nokkalevy? Ko.pumppu on Aaz pumpusta tehty jossa 11np jne... Eli mistään osista ei juuri ole varmuutta.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Kenelläkään ei tietoa? Tänne olis varmaan melko järkevää tehdä lista vaikka ihan ranskalaisilla viivoilla kaikista nokkalevyistä mitä missäkin koneessa on ja ihan vaikka pumpuistakin että missä härvelissä on minkäkokoisella nestepäällä niin ei tarviis jokaisen koittaa kaivaa sitä tietoa pitkin poikin ja tehdä turhia kysymyksiä.
Viimeksi muokannut Eicca_, 29 Tammi 2014, 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
CZ-B.110 426
1 466 110 426
028 130 661
0 460 494 286
VW AAZ 4/9F
http://www.vepump.com/Cam_Disk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuoltahan noita löytää
1 466 110 426
028 130 661
0 460 494 286
VW AAZ 4/9F
http://www.vepump.com/Cam_Disk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuoltahan noita löytää
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
No kappas, kiitän
http://www.tolkkifoorumi.com" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.facebook.com/Bogeyracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Hieman rajumpi nousu tuossa de634:ssa, onko nostoo yhtä paljon?
Taitaa olla nää de015, de110 ja de143 parhaita kestämään kierroksia.
Taitaa olla nää de015, de110 ja de143 parhaita kestämään kierroksia.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Oma projekti alkaa olla siinä vaiheessa että ainoastaan syöttöpumppu on avoimena. Olen kysellyt useammalta harrastajalta mielipidettä siitä että, minkälaista pumppua kannattaisi paikalleen sovittaa. Eli koneena minulla on alh ja mahdollisimman "suurituottoista" pumppua olisin vailla. Tavoitteena on saada maksimikierrokset 6500:een ja nii suurella tuotolla kuin mahdollista. Ajatuksena olisi kuitenkin käyttää edelleekin jakajapumppua. Eli mikä olisi järkevin pumpun kokoonpano: minkälainen nestepää, nokkalevy ja mihin runkoon? Jos jollain on noihin kriteereihin sopiva pumppu myynnissä, niin saa tarjota...
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Jos 6500rpm meinaa kierrättää, niin OEM 11mm AHH:sta tai automaatti-ALH:sta. MikkoP osaa varmaan sanoa, tarviiko pumppu mitään modauksia, esim. jäykempiä jousia nestepäähän.PeteR kirjoitti:Oma projekti alkaa olla siinä vaiheessa että ainoastaan syöttöpumppu on avoimena. Olen kysellyt useammalta harrastajalta mielipidettä siitä että, minkälaista pumppua kannattaisi paikalleen sovittaa. Eli koneena minulla on alh ja mahdollisimman "suurituottoista" pumppua olisin vailla. Tavoitteena on saada maksimikierrokset 6500:een ja nii suurella tuotolla kuin mahdollista. Ajatuksena olisi kuitenkin käyttää edelleekin jakajapumppua. Eli mikä olisi järkevin pumpun kokoonpano: minkälainen nestepää, nokkalevy ja mihin runkoon? Jos jollain on noihin kriteereihin sopiva pumppu myynnissä, niin saa tarjota...
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Vakio hyvässä kunnossa oleva 11mm pumppu riittää tuohon. Siis alle 400hp, tuskin yli kuitenkaan...
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Jos halutaan tuottoa vieläkin enemmän ja kuitenkin kierrättää tuo 6500, niin minkälaista reseptiä kannattaisi lähteä kokeilemaan? Onko tuo11mm pumppu isommalla nestepäällä toimiva ratkaisu? Ja edelleenkin jos jollakulla on hyllyssä hyväkuntoinen 11mm pumppu, niin saa tarjota.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
12mm on kestävyysongelmia kierroksilla ilmeisestikin _pienillä_ suuttimilla. Huhu kertoo et vaatis jotain isompaa suutinta kuin 0.341 jos haluais kierrättää korkealle.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Jos haluaa kestävän todella suurituottoisen pumpun ja kierrättää 6500, niin kannattaa laittaa rivipumppu.
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Suuttimet on nyt 0.341:set. Rivipumppu oli suunnitelmissa ja yksi oli hankittunakin, mutta siinä tuli hieman ongelmia. Onko 11mm pumppu 14mm nestepäällä täysin tuhoontuomittu ajatus, jos kierroksia haetaan yli 6000?
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
On.PeteR kirjoitti:Onko 11mm pumppu 14mm nestepäällä täysin tuhoontuomittu ajatus, jos kierroksia haetaan yli 6000?
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Lähtisin silti kokeilemaan 400 hepan ylitystä ja 6500 kierroksia ihan vain tuolla vakiolla 11mm pumpulla, mutta nuo 0.341:t suuttimet tulee kyllä silloin korvata suuremmilla.Vakio hyvässä kunnossa oleva 11mm pumppu riittää tuohon. Siis alle 400hp, tuskin yli kuitenkaan...
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
Tyhmien kysymyksien aika, onko 10mm ja 11mm syöttöpumpun määränsäätimillä mitään eroa?
Eli tossa mulla on 11mm ahh pumppu joka vuotaa ja ylimääräsenä olis vuotamattomat agr ja asv pumput, niin voiko kannen heittää tiivisteineen ja johtoineen suoraan paikoilleen vai vaihtaako vaan tiivisteet?
Eli tossa mulla on 11mm ahh pumppu joka vuotaa ja ylimääräsenä olis vuotamattomat agr ja asv pumput, niin voiko kannen heittää tiivisteineen ja johtoineen suoraan paikoilleen vai vaihtaako vaan tiivisteet?
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
11mm pumpussa pidempi liikerata. Tiivisteet maksaa ebayssä 30€ joten ei kovin kallis investointi.
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VAG syöttöpumput koko ja riittävyys
hatemi kirjoitti:11mm pumpussa pidempi liikerata. Tiivisteet maksaa ebayssä 30€ joten ei kovin kallis investointi.
Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
Selvä, kiitoksia.
Tiivisteiden vaihtoon siis.
Ex: VW Golf IV Variant 1.6 16V BCB -03
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08
VW Golf IV HB 1.9TDI AGR -00
Skoda Octavia Combi 2.0Tfsi vRS -08