AFR:n mittaus
AFR:n mittaus
Mitäs kokoonpanoa olette käyttäneet dieseleissä? Mikä lambda, ja mikä mittari? Onko erityisiä ongelmia joita ilmenee nimenomaan dieselissä käytettäessä? Nokeentuminen, lämpeneminen, liian kapea kaista? Ei keskitytä nyt mittarin ulkoasuun ja taustavalojen väriin, vaan siihen, että saa luotettavia lukemia ilman jatkuvaa puljausta tai arpomista. Harrastevehkeissä hintakin tärkeässä roolissa.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: AFR:n mittaus
Innovate MTX-L. Ainakin tuossa minun bensa-lenkkarissa toimii erittäin hyvin, ja olenpa tuollaista tuijotellut yhdessä cdi-mersussakin. Reagointi välitön. Dieselille näyttäisi tuo AFR-näyttöaluekin olevan riittävän laaja, yksi syy miksi itsekin ostin. Ei kokemuksia (vielä) diesel-käytössä siis minulla, mutta kohta on. Tähän mennessä toiminut hyvin, sekä helppokäyttöinen. Plussaa myös siitä, että ohjainlaite integroitu mittariin. Asennettavat komponentit siis vain mittari ja anturi (Bosch LSU4.2) putkeen. Maksoi alle 200€.
Re: RE: AFR:n mittaus
mulla myös toi innovate. n. 70cm ahtimesta. Siis anturi
Sent from my Lumia 610 using Board Express
Sent from my Lumia 610 using Board Express
Re: AFR:n mittaus
Mulla on PLX, sillä DM6:lla ja LSU 4.2 lambdalla. Oon tyytyväinen ja suosittelen muillekin.
Re: AFR:n mittaus
MTX-L lähti tilaukseen. Näkeepähän miten on suutinkartan kalibrointi onnistunut taustapeilimenetelmällä.
Ajo brutaali pilaa turbojA
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 29 Heinä 2012, 21:26
- Paikkakunta: Kauhava
Re: AFR:n mittaus
^Itte oon täs arponu et kumman tilaas, Innovaten MTX-L:än vai PLX:n DM-6:sen.
Kait se pitää kolikko heitellä et saa asian päätettyä.
Kait se pitää kolikko heitellä et saa asian päätettyä.
Re: AFR:n mittaus
Itsellä valinnan ratkaisi se että Motestilla oli Innovateja hyllyssä. Väsäsin tuolle kiinnitysraudan putkenpäähän millä tuo on helppo kiinittää säädettävään autoon kiini. Piuhan pituus piisaa takakontin kautta juuri ja juuri 3BG farkussa vaihdekepin etupuolelle.
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AFR:n mittaus
Miten syvälle se menee sulla putken päästä? Vai liekö merkitystäkään, vähänkään enemmän kun on vetoa niin ei taida päästä ilmaa enää väärään suuntaan virrata mittausta häiritsemään.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: AFR:n mittaus
Taitaa tuolta putkesta tulla aikalailla reilusti sitä kaasua jo noissa nopeuksissa
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 29 Heinä 2012, 21:26
- Paikkakunta: Kauhava
Re: AFR:n mittaus
Päädyin tilaamaan PLX DM-6:sen.Tero Paalanen kirjoitti:^Itte oon täs arponu et kumman tilaas, Innovaten MTX-L:än vai PLX:n DM-6:sen.
Kait se pitää kolikko heitellä et saa asian päätettyä.
Re: AFR:n mittaus
Kai se olis jossain vaiheessa sitten alettava suunnittelemaan sitä lamda ohjausta...
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AFR:n mittaus
MAPin paikallehan se menis softan puolesta helposti, mutta sitten jäis eculta ahtojen säätö pois. Hukkisprojekteihin vois sopiakin. MAFin paikalle joutuu laskemaan kartan vähän hankalemman kautta, mut pitäis ainakin periaatteessa onnistua. MTX:ssä on speksien mukaan ohjelmoitava 0-5V lähtö, joten pääsee kytkennöissä helpolla.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: AFR:n mittaus
PLXssä on laajakaista ja kapeekaista lähtö valmiina, tosin lähdöt ei oo mielestäni ohjelmoitavia. Käyttöliittymässä tosin on sitten joitakin näppäriä ominaisuuksia, jota ei mielestäni MTXstä löydy.
Re: AFR:n mittaus
MTX-L:ssä on 2kpl ohjelmoitavia 0-5V lähtöjä.
Olisihan se mahtava jos saisi lambdan MAPin rinnalle sotkemaan kuvioita. Taitaa olla "joko-tai" tilanne kuitenkin.
Mitä Jukka tarkoitat nuilla näppärillä ominaisuuksilla PLX:ssä?
Olisihan se mahtava jos saisi lambdan MAPin rinnalle sotkemaan kuvioita. Taitaa olla "joko-tai" tilanne kuitenkin.
Mitä Jukka tarkoitat nuilla näppärillä ominaisuuksilla PLX:ssä?
Re: AFR:n mittaus
Pitäs tehä noittenkii välillä sellanen + - lista että kaikki tietää missä mennään.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: AFR:n mittaus
Esim. helposti nollattava muisti. Itse esim. ajossa nollaan muistin, vedän kiihdytyksen 4000-5000rpm lämä tiskissä ja tarkistan muistista miten rikkaalla seokset kävivät pahimmillaan tuolla kierrosvälillä. Helpottaa ainakin jos pitää useampaa mittaria tuijottaa samalla.zamppa kirjoitti: Mitä Jukka tarkoitat nuilla näppärillä ominaisuuksilla PLX:ssä?
Re: AFR:n mittaus
Aivan. Ihan totta puhut. Kätevähän tuollainen muisti-ominaisuus olisi. Hyvä että saadaan tarkempaa vertailua aikaiseksi.
Re: AFR:n mittaus
Tuossa MTX-L:ssä pitäisi olla mahdollisuus logata pc:lle sarjaportin kautta. Pitääkin laittaa usb-rs232 -adapteri tilaukseen.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: AFR:n mittaus
Mulla tais anturi ottaa eilen kipeää. Motarilla irtosi tuo kiinitysmutteri telineestä ja pääsi putoamaan putken päästä. Jotain erroria vaan herjaa enää
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AFR:n mittaus
Sen lisäksi PLX mahtuu tuollaiseen rattitornin päälle tulevaan mittaritelineeseen.
Tuleeko MTXn mukana valmis softa tuohon sarjaportti lokitukseen? Ja osaako softa hakea kierroslukutiedot OBD piuhan kautta?
Tuleeko MTXn mukana valmis softa tuohon sarjaportti lokitukseen? Ja osaako softa hakea kierroslukutiedot OBD piuhan kautta?
Re: AFR:n mittaus
Juu kyllä paketissa tulee lätty mukana, missä mm. on tuon mittarin ohjelmointiin tarvittava softa. Lie se samalla softalla onnistuu se logituskin. Siihen ei ole vielä itse tullut perehdyttyä, että miten ohjelmistoon saa rpm-tiedon.
Re: AFR:n mittaus
Miten on ku netissä lukee että PLX:n DM-6 saa vaan ekodieseliin laitettuu? Onko se totta?
Miedoista juomista pirtu on paras.
Re: AFR:n mittaus
Tuskin se mittari sitä tietää missä dieselissä se kiinni. Ei miulla oo ainakaan hirveen EKO toi omani...
Re: AFR:n mittaus
Pääsin viimein testaamaan tuota MTX-L:ää. Reagointi on välitön. Loggaus PC:lle toimii hyvin muutaman euron usb-rs232 -adapterilla. Kierroslukutietoa tuohon ei saa ilman lisälaitetta, mutta VCDS:llä tulee logattua muutenkin samalla, niin pystyy vertaamaan sieltä. Täyskaasuveto näkyy hyvin logissa pienempänä AFR:nä. Saa nähdä alkaako nokeentuminen vaikuttaa toimintaan jossain vaiheessa.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: AFR:n mittaus
Teitkö kiinteän asennuksen vai irroitettavan, mistä oli puhetta viimeksi kasvotusten?