Kyseessä siis A4 b7 3.0tdi johon olisi tarkoitus sovitella kulahtaneen bv50 turbon tilalle uusi gtd2060vz koska sellainen on hyllyssä pölyä keräämässä.
Onhan tuossa nyt jonkin verran sovittelemista mutta harrastellaan nyt rauhassa.
Suurin kysymys liittyy tuohon vnt sähköservoon.
BV50 käyttänee PWM ohjausta ja siinä on 4 napainen liitin. GTD:ssä ilmeisesti CAN ohjauksella toimiva servo viisi napaisella liittimellä. Mikä olisi paras lähestymistapa saada servo toimimaan kyseisessä kulkineessa?
Vaihtoehdot joita olen miettinyt.
1. Vaihtaa elektroniikka BV50 servosta garrettiin...sopiiko mitenkään?
2. Sovittaa BV50 servo kokonaisuudessaan garretin ahtimeen.
3. Vaihtaa elektroniikka esim. mersun garretista jossa PWM ohjaus. Liekö yhtään parempi/helpompi vaihtoehto kuin 1? (PWM taajuus pitää mahdollisesti muuttaa?)
4. Saada GTD:n oma servo toimimaan... mutta miten?
Jos joku viitsisi jakaa ajatuksiaan/kokemuksia aiheesta olisin erittäin kiitollinen!
bv50 tilalle gtd2060vz?
Re: bv50 tilalle gtd2060vz?
Onko tuossa BV50:ssä kuoriltaan samanlainen Hellan servo kuin Garretissa?
Re: bv50 tilalle gtd2060vz?
BV50 on VDO:n servo, ihan eri mallinen kuoriltaan. Ainakin Volvo ja BMW käyttävät Hellan servoja pwm-ohjauksella, sellainen on varmasti helpoin sovitella tilalle. Vipu tosin voi olla eri asennossa ja ohjaus toimia väärään suuntaankin, mutta hellan servoissa pystyy usein vaihtamaan servon kannen, jolloin alkuperäinen vipu jää paikalleen. Omassa octaviassa audin 2260vk:ssa on bemarin servon kansi ja pelaa mainiosti. Ei tarvinnut mekaanisia muutoksia tehdä vipuihin eikä servon kiinnitykseen.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Re: bv50 tilalle gtd2060vz?
Kiitoksia tietämyksestä!
Tosiaan siis BV50 on varustettu VDO:n servolla ja Garrett Hellan servolla.
Onko tuo bemarin servokin viisi napaisella liittimellä? VDO:ssa neljä napainen jos en nyt aivan väärin ole katsonut. Hellan servoa käytettäessä siis yksi piuha jää kytkemättä? Mikä tuon funktio lienee?
Tosiaan siis BV50 on varustettu VDO:n servolla ja Garrett Hellan servolla.
Onko tuo bemarin servokin viisi napaisella liittimellä? VDO:ssa neljä napainen jos en nyt aivan väärin ole katsonut. Hellan servoa käytettäessä siis yksi piuha jää kytkemättä? Mikä tuon funktio lienee?
Re: bv50 tilalle gtd2060vz?
Toteutuiko tämä projekti koskaan? Pitäs vastaava toteuttaa, mutta isommalla ahtimella, eikä aina tarvisi pyörää uusiksi keksiä.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.