2015
Re: 2015
Kyllä tilanne näytti jotakuinkin siltä, mitä Ford's on power kirjoitti, eli todella kova ja mielenkiintoinen kausi tulossa farmi 6000 sarjaan. Zetori ei ole koskaan toiminut noin hyvin ja tulee ehdottomasti olemaan yksi voittajakandidaateista. Kärkipaikkaa tavoittelee moni tasaväkinen kone, joten varmasti tulee edellistä reilusti tasaisempi kausi ja sijat vaihtelevat. Se on hienoa ja pianhan se alkaa selvitä, kun kausi tarttaa.
Re: 2015
Sillon kun kukaan ei mussuta, nii kaikki on vissiin hyvin. Sattuiko kukaan tarkkasilmäisistä lajin seuraajista panemaan merkille lavetin käyttäytymistä Kalajoella?
Sehän toimi niin hienosti, että milloin lie viimes? Tarkoitan tässä sitä kuuluisaa parin viimekauden äkkikuolemaa, levyn perän pudotessa.
Pyydettiin Vesalta sinne lisää aikaa putoamiselle, ja sitä saatiin. Ollakseen Sakemannien Red Shadowin kaltainen, sais sitä aikaa tulla tieten vieläkin vähän lisää, mutta jo tuollakin setupilla kaikki koneet pääsi hyvin työlle, eikä missään kohti ketään yllätetty housut kintuissa.
Pikkufarmithan pysähtyi juurikin siihen paikkaan missä levy putosi. Silti liike oli pehmeämpi, ja kuustonnisten kans joutuu oikeen tiiraamaan että sen putoamiskohdan erotti. Parhaiten sen huomas perinteisten koneiden savun äkillisestä tummenemisesta. Summa summaarum, => hyvään suuntaan mennään.
Sehän toimi niin hienosti, että milloin lie viimes? Tarkoitan tässä sitä kuuluisaa parin viimekauden äkkikuolemaa, levyn perän pudotessa.
Pyydettiin Vesalta sinne lisää aikaa putoamiselle, ja sitä saatiin. Ollakseen Sakemannien Red Shadowin kaltainen, sais sitä aikaa tulla tieten vieläkin vähän lisää, mutta jo tuollakin setupilla kaikki koneet pääsi hyvin työlle, eikä missään kohti ketään yllätetty housut kintuissa.
Pikkufarmithan pysähtyi juurikin siihen paikkaan missä levy putosi. Silti liike oli pehmeämpi, ja kuustonnisten kans joutuu oikeen tiiraamaan että sen putoamiskohdan erotti. Parhaiten sen huomas perinteisten koneiden savun äkillisestä tummenemisesta. Summa summaarum, => hyvään suuntaan mennään.
Minähän en mitään mistään ymmärrä, kunhan arvailen.
Re: 2015
Hymypojalta Lempäälässä kuultuna: Ei ollu Loimaan koneita edes käytetty siihen mennessä, sitten kun ajoivat Härmän reissulta alas lavetilta viimekauden päätöskisasta. Niin on kiirettä ettei kuulemma ole joutaneet, (tai eivätkä halukaan nykyistä enempään koneitaan kehittää), ennenkuin siellä tulee todellista vastarintaa muilta. Kalajoella oli hiukan sellaista ilmoilla että josko Isolla lärpäkkeellä ajaisi koko kauden isossa luokassa kaveri joka jo Nurmeksessa teki debyyttinsä. Sinikasta ei ole tietoa, Täti osallistunee, jos voimasiirto mahdollistaa sen. Witnin on taas kuultu ajavan testiä, jopa samalla setupilla kun pikkuluokkaa.
Tädissä painot saadaan taka-akselille suurimmaksi osaksi, Witnissä se mahdollisuus puuttuu. Siihen tarttis rakentaa takarenkaan etupuolelle, rungon alle salkkupainotelineet, tädin tavoin. Siinä saisi alkuperäinen tankki väistyä ja akkukotelolle pitäs löytää toinen paikka. Tonnin paino keulassa etuakselin etupuolella ei edistä takavetoisen vetopitoa, päinvastoin heikentää sitä. Se paino, tai suurin osa siitä tulis saada sijoitettua 2-3 metriä taaemmas. Nelivetoisessa täysin toinen juttu. Nyt kun tiimillä on kuulemma toinen kone työn alla, iso osa motivaatiosta kohdistunee paljolti myös sinne.
Koneen sopeuttaminen kahteen luokkaan on aina enemmän tai vähemmän kompromissi, ja jos toisessa luokassa on tiukkaa ja tasaväkistä niin silloin kannattanee harkita, kumpaan keskittyy. Ja antaako se sitten katsojillekaan enää parasta. Isossa luokassa nelivetoisuuden välttämättömyyteen vannoville olisi kiva hakata kiilaa käsityksiin . Toki jos luokka kärsii osallistuja -pulaa, silloin on kaikki vetäjät tervetulleita. Joka tapauksessa mielenkiintoiselta näyttää kaiken kaikkiaan tässä kohtaa kautta. Piikkö näyttänee suunnan. NAM!!
Tädissä painot saadaan taka-akselille suurimmaksi osaksi, Witnissä se mahdollisuus puuttuu. Siihen tarttis rakentaa takarenkaan etupuolelle, rungon alle salkkupainotelineet, tädin tavoin. Siinä saisi alkuperäinen tankki väistyä ja akkukotelolle pitäs löytää toinen paikka. Tonnin paino keulassa etuakselin etupuolella ei edistä takavetoisen vetopitoa, päinvastoin heikentää sitä. Se paino, tai suurin osa siitä tulis saada sijoitettua 2-3 metriä taaemmas. Nelivetoisessa täysin toinen juttu. Nyt kun tiimillä on kuulemma toinen kone työn alla, iso osa motivaatiosta kohdistunee paljolti myös sinne.
Koneen sopeuttaminen kahteen luokkaan on aina enemmän tai vähemmän kompromissi, ja jos toisessa luokassa on tiukkaa ja tasaväkistä niin silloin kannattanee harkita, kumpaan keskittyy. Ja antaako se sitten katsojillekaan enää parasta. Isossa luokassa nelivetoisuuden välttämättömyyteen vannoville olisi kiva hakata kiilaa käsityksiin . Toki jos luokka kärsii osallistuja -pulaa, silloin on kaikki vetäjät tervetulleita. Joka tapauksessa mielenkiintoiselta näyttää kaiken kaikkiaan tässä kohtaa kautta. Piikkö näyttänee suunnan. NAM!!
Minähän en mitään mistään ymmärrä, kunhan arvailen.
Re: 2015
Oli aika näyttävän näköistä touhua kyllä ja kivaa katsottavaa.. Mutta hyvin saivat kyllä kyseisen luokan tapettua.. Itse en ainakaan jaksa katsoa sarjaa missä on yksi mies kisaamassa kahdella autollaan niinkuin Piikkiössä oli..Leiffi kirjoitti:Kuorma-autoluokka näköjään kuoli tänä vuonna. No ei mikään ihme, ennustin jo monta vuotta sitten kun sääntöjä alettiin muuttelemaan.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 05 Touko 2015, 14:09
- Paikkakunta: Härmä
Re: 2015
Ei se ny ihan noin oo.. Kaks kilpuria on ulkomailla, yhdestä on kiertokanki ulkona
, seuraava pitää välivuotta muitten samantallin kilpurien mukana. Siis k-a luokasta on kyse!
, seuraava pitää välivuotta muitten samantallin kilpurien mukana. Siis k-a luokasta on kyse!
Re: 2015
Eilen olin Härmässä katsomassa ja kolme autoa oli mukana. Kaksi Herlevin volvoa ja Kivimäen scania. Scaniasta katkesi turbon akseli vedon lopussa ja öljyt pakoputkeen. Olipa mahtavan näköinen monta metriä korkea tulipatsas ylöspäin nokkapellin läpi tulevasta pakoputkesta.
Ei savua ilman kokeilua...