TDI suutimen kiristysarvo

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
jaketech
Viestit: 53
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 23:17
Paikkakunta: ii/haukipudas

TDI suutimen kiristysarvo

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mihin momentii kiristettään mutteri jolla suutinkärki tulee kiinni suuttimen runkoon?
moottori on volvon D5252T eli tämä VAG valmistama AEL
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: TDI suutimen kiristysarvo

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

55Nm on aika hyvä. 45Nm taitaa olla ohjearvo, mutta saattaa jäädä vuotamaan.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: TDI suutimen kiristysarvo

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Oho, mie oon laittanut 40Nm, ihan hyvin on pitänyt. Pitänee jatkossa kiristää 45Nm kireyteen.
jaketech
Viestit: 53
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 23:17
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: TDI suutimen kiristysarvo

Viesti Kirjoittaja jaketech »

alle 60nm jää vuotaa, 70nm alko pitämää mutta voi olla että mun momenttiavain ei ihan oikeen näytä.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: TDI suutimen kiristysarvo

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Onko osat varmasti puhtaita? Ei varmasti jää vuotamaan alle 50Nm kiristyksellä.
jaketech
Viestit: 53
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 23:17
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: TDI suutimen kiristysarvo

Viesti Kirjoittaja jaketech »

JukkaA kirjoitti:Onko osat varmasti puhtaita? Ei varmasti jää vuotamaan alle 50Nm kiristyksellä.
on. 50km kesti ajoa ja alkovat vuotaa
Vastaa Viestiin