jottei tuo ajonesto topicci täyty niin uutta kehiin
eli 1z kone käy ilman erikoista sivuääntä. käynnistyessä nousee 1000rpm ja hetken päästää alkaa ryntäämään kierrokset +2000rpm johon yleensä jää. kaasupoljinta kun painaa niin ottaa kierroksia laiskasti lisää ja myös laskee hitaasti kun vapauttaa kaasupolkimen.
testattu
-toisella kaasupolkimen potentiometrillä
-irroitettu kaasupolkimen liitin
-johdot kaasupolkimelta eculle
-eculta pumpulle
myöskään ilmamassamittarin irroittaminen ei vaikuta kuten ei maf:nkaan
vikadiagnostiikka ei onnistu kun kaks johtoa liittimessä on irtaallaan ja sähköt on kohtuu sekavat.
1z ja käyntiongelma
Re: 1z ja käyntiongelma
Oisko tässä kenties syy? Laitat nyt vaan sen Vag-com:n kiinni ja tutkit mitä kone kertoo, ei niiden johtojen tarvitse liittimessä kiinni ollakaan että ne irtojohdot saisi siihen vag-com -piuhaan kiinni.sähköt on kohtuu sekavat
Re: 1z ja käyntiongelma
auton sisäpuolella on liittimiä irti mutta konehuoneessa valojen johtoja lukuunottamatta kaikki omilla paikoillaan. eniten ihmetytti piipatessa yleisvirtamittarilla johtoja niin yhtä johtoa lukuunottamatta kaikki piippas normaalisti mutta tuossa yhdessä mittari reagoi kyllä mutta ei piipannut. johto oli ecun ja pumpun välillä oleva ruskea-sininen eli luultavasti maa? muutaman kerran nosti kyllä nopeusmittarin viisari vaikka vaihde oli vapaalla ja vetarit ei pyöriny. viittaa maa-vikaa?
sitten tuohon diagnostiikka piuhaan niin onko tuo vain jompattu vai onko tuolla liittimellä joka muu merkitys sulaketaulussa?
http://i232.photobucket.com/albums/ee20 ... C02113.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; valkoinen liitin
sitten tuohon diagnostiikka piuhaan niin onko tuo vain jompattu vai onko tuolla liittimellä joka muu merkitys sulaketaulussa?
http://i232.photobucket.com/albums/ee20 ... C02113.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; valkoinen liitin
Re: 1z ja käyntiongelma
Näyttäisi olevan liitin ihan omalla paikallaan.
Re: 1z ja käyntiongelma
tarkoitin että onko tuo liitin pelkkä jomppi vai onko tuossa jotain elektroniikkaa tms välissä?
Re: 1z ja käyntiongelma
2-napaisten liitinpaikkojen "ylärivi" on yhteydessä tuonne 1-napaisten puolelle jokaiseen pinniin. Sekä 2-napaisten liittimien "alarivin" kaikki pinnit toisiinsa, eli kyseessä eräänlainen johtosarjan yhtymäkohta(eli jomppi?). Tässä tapauksessa siis valko-harmaat karvat yhdistyy toisiinsa, keltanen ei mihinkään. Mitään sen kummempaa elektroniikkaa ei kyseisessä "palikassa" ole.
Jomppi oli uusi sana mulle, siksi meni hiuksia hipoen ohi.
Jomppi oli uusi sana mulle, siksi meni hiuksia hipoen ohi.
Re: 1z ja käyntiongelma
Noniin, tarkennetaas hieman tuon potilaan taustoja: Tekniikka peräisin Golf GL -94 1Z , joka ängetty 10v vanhemman kakkoskoppaisen keulaan. Sähköistä poistettu kaikki "turha" kuten absien, ilmastoinnin, airbagien ym. elektroniikka mitä ei vanhassa kopassa tarvi.
Samalla on menny hukkaan tuo sulaketaulun yläpuolinen liitinpaneeli mikä jarskin linkkaamassa kuvassa on, joten siksi hieman päänvaivaa aiheutti nuo irtoliittimet ilman osoitetta. On sielä toki irtaallaan vielä jotain muitakin satunnaisia, mutta kun kone kerran jo käy niin kaikki kriittiset luulis olevan paikoillaan.
Tätä on tullu käytettyä apuna nuita johdotuksia tutkiessa kun tosiaanki maavikaan viittais, mittaristo kun sekosi yhteen väliin aika täysin muutaman piuhan ravistelulla. Tuolla ekakuvan valkosella ympyröityä maapiuhaa en ainakaan ole vielä löytäny, niin pitänee ihan suosiolla perkata koko johtosarja sen löytämiseksi.
Touhuun aiheuttaa pientä lisähaastetta se, että auto tuli hankittua jokseenkin tuossa jamassa noiden sähköjen osalta, eikä näin ollen auta muuta ku jatkaa siitä mihin edellinen on jääny. Vikakoodit luetaan heti kun saa lukuvehkeet saman katon alle auton kanssa.
Samalla on menny hukkaan tuo sulaketaulun yläpuolinen liitinpaneeli mikä jarskin linkkaamassa kuvassa on, joten siksi hieman päänvaivaa aiheutti nuo irtoliittimet ilman osoitetta. On sielä toki irtaallaan vielä jotain muitakin satunnaisia, mutta kun kone kerran jo käy niin kaikki kriittiset luulis olevan paikoillaan.
Tätä on tullu käytettyä apuna nuita johdotuksia tutkiessa kun tosiaanki maavikaan viittais, mittaristo kun sekosi yhteen väliin aika täysin muutaman piuhan ravistelulla. Tuolla ekakuvan valkosella ympyröityä maapiuhaa en ainakaan ole vielä löytäny, niin pitänee ihan suosiolla perkata koko johtosarja sen löytämiseksi.
Touhuun aiheuttaa pientä lisähaastetta se, että auto tuli hankittua jokseenkin tuossa jamassa noiden sähköjen osalta, eikä näin ollen auta muuta ku jatkaa siitä mihin edellinen on jääny. Vikakoodit luetaan heti kun saa lukuvehkeet saman katon alle auton kanssa.