2.0HDi viritys/kestävyys
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Touko 2013, 13:48
- Paikkakunta: Kouvola
2.0HDi viritys/kestävyys
Kokemuksia PSA:n suoraruskukoneesta? Millaisia tehoja näistä on otettu? Ja miten kestäviä on olleet viritettynä?
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Ei ole mulla kokemuksia rimmattuna,mutta vakiona ainakin lujan oloisia koneita kun aika koviakin kilsoja ovat noilla päässeet ja kukaan ainakaan tuttavapiirissä ei ole haukkunut noita.
Onko noissa jotain ihan perustavaalaatua olevaa vaivaa olemassa?
Onko noissa jotain ihan perustavaalaatua olevaa vaivaa olemassa?
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
luotettavia koneita tosiaan ollut joten pitäis kestää virittämistäkin. Sanoisin että paremmin kuin VAG-tuotteet.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Eli esimerkiksi väännön tuplaaminen ei aiheuta ongelmia alakerralle?
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Sen tietää sitten kun kokeilee. Onhan se alakerran hajoaminen vähän säädöistäkin kiinni, esim. kankien vääntymistä olen ihmetellyt koska ne ei ihan helposti pitäis tehoista vääntyä, liiallinen ennakko sen taas tekee helposti koska kangen ollessa suoraan alaspäin jonkun täytyy antaa periksi.JukkaA kirjoitti:Eli esimerkiksi väännön tuplaaminen ei aiheuta ongelmia alakerralle?
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Tiedän ainakin yhden joka on alle 200hp sylkeny kanget pihalle. Syytä en lähde spekuloimaan. Kai noi on vakiona perusvarmoja hyvin huollettuna.Tuttavapiirissä 2kpl yhteensä n. 800tkm ajettua ja eipä noissa vikoja ole ollut kampiakselin hihnapyörää lukunottamatta, jonka voi lukea ominaisuudeksi.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
yks tuttu aikoinaan piristeli tuommosta 407 2.0hdi:tä ja jos en väärin muista niin olisko tehoja ollu 170hp eikä ainaskaan sillä ollu mitään ongelmaa.
onko VAG-tuotteissa jotain erikoisen heikkoa virityksen kannalta?Sanoisin että paremmin kuin VAG-tuotteet.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
En tiedä muutakuin mitä olen täältä ja aikoinaan HSD:ltä lukenut, lohkot, kanget ja kannet tuntuu olevan aika heikkoja, eli ne kaikkein tärkeimmät. Tuntuis että on aika vaikeeta tehdä huonompia. Vääntömomentin tuplaus ei tunnu hirveen ihmeelliseltä kun kuorma-autoissa se usein triplataan vakiopalikoilla, kierroksiakin nostetaan 50% tai enemmän.jarskii- kirjoitti: onko VAG-tuotteissa jotain erikoisen heikkoa virityksen kannalta?
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Aika paksua. Markon bora projekti on hyvä osoitus perus volkkarin dieselistä. Vakiolla 90hp / 210Nm puoli miljoonaa ajetulla alakerralla ulos turvalliset 250hp / 450Nm. 50 yksikköö kumpaankin lisää niin aletaan olemaan jo aika rajoilla.
Ei vielä oikein ihmetystä herätä joku 170hp 2.0hdi pösö...
Ei vielä oikein ihmetystä herätä joku 170hp 2.0hdi pösö...
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Njoo, itsellä ei tule mieleeni yhtäkään VAG suoraruiskua josta olisi vain liiasta tehosta tai virittämisen takia (pl. väärät säädöt, väärä käyttö tai tai muut "normaalit" ongelmat) mennet kanget mutkalle, lohko rikki tai kansi halki. Aika hyvin tuntuvat kestävän tehon ja väännön tuplaamisen tai triplaamisen ilman osien vaihtamista.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Mnii ei äkkiä muista nähneeni yhtään hodaria mis olis 100kw/l vakiohiluilla vielä arkikäytössä. Aika vahvaksi itseki luokittelisin noi volkkarin padat. Vaik ei nyt omassa vielä olla lähellekään 100kw/l tehoja, siihen nyt on ihan muut syyt.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Noh psa konsernin laitteita nyt viritellään muutenkin vähemmän joten niiltä osin tietoakaan ole niin paljoa.
Itse noita olen softaillut jonkun verran ja ovat läjässä pysyneet, omassa on nyt 162kw (tosin tilavuuttakin 2,7l)
jos puhutaan ihan tuosta 90luvun lopun malmikasasta niin saa siitäkin jotain ulos tässä vähä ohjetyyppisesti juttua:
http://www.efterz.com/lars/turbo_guide/ ... _turbo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuon ohjeen hepulla on 205 kopassa tällänen setti:
http://www.205gtidrivers.com/cars.php?user=lybker" onclick="window.open(this.href);return false;
hdi110 koneesta nyt saa sen 100kw/140hv ihan jo bulkkisoftalla ulos, vaikka mulle viestiä pistämällä
Itse noita olen softaillut jonkun verran ja ovat läjässä pysyneet, omassa on nyt 162kw (tosin tilavuuttakin 2,7l)
jos puhutaan ihan tuosta 90luvun lopun malmikasasta niin saa siitäkin jotain ulos tässä vähä ohjetyyppisesti juttua:
http://www.efterz.com/lars/turbo_guide/ ... _turbo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tuon ohjeen hepulla on 205 kopassa tällänen setti:
http://www.205gtidrivers.com/cars.php?user=lybker" onclick="window.open(this.href);return false;
hdi110 koneesta nyt saa sen 100kw/140hv ihan jo bulkkisoftalla ulos, vaikka mulle viestiä pistämällä
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Kaverilta hajos pumpedüse Volkkari jo vakiotehoillakin, kannet halki ja kaikkea muuta ongelmaa. Siitä on mulle tullut mielikuva VAGgien laadusta. PSA koneissa ei muuta kuin tiiviste alkaa tihkumaan vanhuuttaan. Jos ne on yhtä vahvoja ja hyvin hengittäviä kuin bensakoneet niin luulisi olevan hyviä viritysaihioita.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Joo, Volkkari on paras.diffas kirjoitti: jepjep
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Adventures of teh weak troll of the week.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
diffas kirjoitti:Adventures of teh weak troll of the week.
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
Leiffi kirjoitti:Kaverilta hajos pumpedüse Volkkari jo vakiotehoillakin, kannet halki ja kaikkea muuta ongelmaa. Siitä on mulle tullut mielikuva VAGgien laadusta. PSA koneissa ei muuta kuin tiiviste alkaa tihkumaan vanhuuttaan. Jos ne on yhtä vahvoja ja hyvin hengittäviä kuin bensakoneet niin luulisi olevan hyviä viritysaihioita.
kannet? halki vielä? tainu jäädä suurimmat halkeilut 90-luvulle esikammio koneiden poisjäännin jälkeen
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
16v pumppareista on kansia haljennut jonkin verran.jarskii- kirjoitti:kannet? halki vielä? tainu jäädä suurimmat halkeilut 90-luvulle esikammio koneiden poisjäännin jälkeen
Re: 2.0HDi viritys/kestävyys
valetta volkkarit ei hajoa niihin vaihdetaan vain kuluvia osia (suuttimia, veivejä mäntiä, kansia)Markus L kirjoitti:16v pumppareista on kansia haljennut jonkin verran.jarskii- kirjoitti:kannet? halki vielä? tainu jäädä suurimmat halkeilut 90-luvulle esikammio koneiden poisjäännin jälkeen
Mistä lie kumpuaa tuo vag-uskovien illuusio oman konsernin moottoreiden "ylivertaisuuteen" vaikka samanlaisia malmikasoja noi on kaikki.
Pumpparikoneet nyt on vaan täyttä paskaa mutta ei se varsinaisesti oo vagin syy vaan fiatin kun cr: tekniikkaa lisensoidessa kielsi vagilta sen kymmeneksi vuodeksi