BMM koneen upgrade

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
Bassat
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Tammi 2014, 00:27
Paikkakunta: Äänekoski

BMM koneen upgrade

Viesti Kirjoittaja Bassat »

Hei! Kaipaisin hyviä apuja 07 jetan viritykseen, kone on kyllä perus tuttu korjaamolla töissä olessa, mutta viritykseen kaipaisin vinkkejä, jotta välttyisi ajatukselta "olisimpa säästäny pirusti aikaa ja rahaa".. Kone siis on BMM eli 2.0tdi eli 8v kannella ja kyseessä juurikin tuo hiukkasuodatin peli. Koneelle on tällä hetkellä tehty:
Egr delete
Dpf delete
Finturbon hybridi ahdin billet siivellä
ARL suuttimet
3" putkisto (dpf tyhjennettynä paikallaan)

Moottoriin iski pieni nestevuoto ja samalla nokka on ihan loppu kun ahdot ajottain alkoi humppaamaan 0,2bar edestakaisin. Nokka-akselin kunnon totesin toki purkamalla.

Ahdin ja suuttimet ovat nyt myyty, mitäs seuraavaksi kannattaisi alkaa sijoittamaan?

Oli aluksi tavoitteena repästä 300 rikki, mutta kohtuuttomaksi kävisi kustannukset ja myös kestävyys.

Suunnittelin 2260vk ahdinta, 160 firadeja ATD:n suuttimen runkoihin(tulee nykyisiin vaihdossa) sitten darksideltä tilata ahtoputki setti ja kokoalu jäähy, race nokka-akseli setti. Arl kansipultit. 8v kannen hengittävyys kehno ja sen saisi paranemaan isompinostoisella nokalla missä myös asteita. Dp vaihtuisi myös kokonaan 3" putkeksi. Onko ideoita?

Sitten vain katsastamaan jollekkin hölmömmälle katsastusinssille.

Miettisen Hannu on viimeksi softan tehnyt kun jossain paikassa ei osata custom dieseleitä ohjelmoida ja hienosti on pelannut. Sinne jatkossakin siis. Kaikki apu tarpeen että säästyy aikaa ja sitä rahaa mahdollisesti.

-Lehtonen
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: BMM koneen upgrade

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Jos ei ihan 300 (tai 400) ole tavoitteena niin 160 Firadit on kyllä ihan överit. Mie laittaisin kyllä 80 tai 120 kokoiset. Näitä voi löytyä jopa käytettynä!!

Tuo turbon sijainti on tuossa mielenkiintoinen, voisi jopa harkita ahtimen muuttamista sinne alas, jolloin valu pakosarjojen vaihtoehdot lisääntyy. 2260VK on kyllä tosi hyvä perus ahdin tuollaiseen.

NPS:ltä nokka, koneelle en välttämättä tekisi mitään muuta jos ei muuten ole kansirempalle tarvetta. Toki ne ARL:n pultit jos tiivisteen vaihtaa.

Cooleri on toki hyvä päivittää kanssa.

Näillä irtoaa kyllä siihen 250-300 väliin ne tehot ja varmaan tulee ihan mukava peli ajella.

edit. Ja nää katsastetaan kyllä sitten kaikista fiksuimmilla katsastusinsseillä ;)
Vastaa Viestiin