Land Rover Discovery 2.5 softaus

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja Razur »

Tuollainen '96 vuoden roveri harrastepelinä, jahtikäytössä ja satunnaisessa offailussa. Tässä on vikaa ainakin ilmamäärämittarissa, useampaa kokeiltu, mutta millään niistä ei toimi oikein kunnolla.
Onko tähän mahdollista tehdä ihan MAP ohjattu syöttö, saisi softattua tuon ilmamäärän kokonaan pois käytöstä. Nykykäytössä niin tehoton, ettei oikein perus kärryäkään jaksa vetää mäkiä ilman kickdownia (automaatti). Ecua sen verran raottelin, ettei siellä ainakaa piirin jalkoja vielä näkynyt, eli juotoshommilla pääsisi aloittaan.
Ecusta löyty tuollainen nro:
Bosch
0 281 001 352
TYPE 4099
AMR 6228
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Eikös tämä ole sillä bemarin tds koneella? Siinä on ainakin niin vanhan mallinen boksi ettei saa MAP ohjatuksi muutettua.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja Razur »

En osaa bemarin koneesta sanoa, mielestäni roverin oma. Tätä sukupolvea ecullisena ainoastaan nämä automaatit, manuaalit on mekaanisella pumpulla, niin pitkälti kuin itse tiedän. Epäilys on, että pumppu ja ecu olisi vastaavat kuin vag konsernin tuotteissa, eli msa11? vastaava. Milläs tuosta varmistuisi, kaivanko ecun auki asti ja katson mitkä piirit pitää sisällään?
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Eiköhän se samaa ikäpolvea ole kuin AEL ja muut. Msa11/12 eli juurikin tuo bemarin kone. Parhaan tuosta saa mekaanisella pumpulla...

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja Razur »

Ok, eli ensin alkuun siis kokeilla vaan diodia maffin tilalle ja evryä katkaisian taakse pahoja paikkoja varten. Eipä tällä nopeuskisoja ole tarkoitus ajella, kunhan jaksaisi kuormaa edes paremmin kiskoa :)
tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja tekki »

MAP-ohjaus on mahdollista tehdä MSA11/12. Ainakin Volvossa ja VAG AEL sekä ACV toimii.
Edit: volvossa olikin jo msa15..
Viimeksi muokannut tekki, 25 Huhti 2017, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Razur
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Joulu 2012, 15:22
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja Razur »

Kokeilin tuota diodi modia, mahtaa olla laitteessa sähköt jotenki sekasi. Kun auto ei käy, testeri näyttää ilmamäärän arvoksi 1270 ms/str (tai jotain tuohon suuntaan), mutta kun auton lyö käyntiin, tipahtaa arvo 300 ja laskee siitä vaikka diodin ei pitäisi arvoa kierrosten mukaan muutella? Välillä käy jopa nollassa, mutta ei silti anna vikokoodia. Mielenkiintoinen kapine.. Tuntuu kuitenki hyvin pienellä koeajolla toimivan paremmin tuolla diodilla. Huomenna heittää pidempi lenkki niin näkee totuuden.

Muistelen myös, että näihin msa11 ecuihin (aat, ael) olisi tehty mappi ohjelmia. En kylläkään enää muista kuka ne on tehny.

Edit: Saatta olla tuon autelin testerin ongelma tuo, ettei oikeen osaa näyttää arvoja oikeen. Pitää kokeilla toisella testerillä.
tekki
Viestit: 127
Liittynyt: 05 Marras 2012, 14:06
Paikkakunta: JKL

Re: Land Rover Discovery 2.5 softaus

Viesti Kirjoittaja tekki »

Se on ihan luonnollista että kun diodilla tuotetaan vakiojännite maffin karvaan niin ecun näkemä "ilmamäärälukema" elää kierrosten myötä.
Ajo brutaali pilaa turbojA
Vastaa Viestiin