ARPit vs. muut

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
skaude
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Syys 2018, 13:36

ARPit vs. muut

Viesti Kirjoittaja skaude »

Muuan hetki nelikkorinkiä ALH:lla kesäkuumalla asvaltilla ja keitti vedet ulos, jonka seurauksena kansipahvi palo ja nyt paineistaa järjestelmän. :D

Törmäsin aikaisemmin keskusteluun että ARP ei olisi sittenkään kestävin kannenpulttivaihtoehto? onko jollain heittää ehdotusta joillekkin muille kannenpulteille kuin arpeille, ennenkuin lyön niillä läjään.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: ARPit vs. muut

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Puristusvoimaa on turha enää kasvattaa, kun kansi antaa jo sen verran periksi, että tiiviste alkaa todennäköisesti vuotaa vielä herkemmin. Lohkokin saattaa haljeta.

12.9, jossa kierre koko pultin pituudella, voi mennä myötörajan yli vedettynä yhtä tiukkaan kuin ARP 170Nm:llä. Etuna olisi se, että puristusvoima pulttien kesken olisi varmemmin sama. Voihan ne ARP:tkin toki kiristää asteittain.
skaude
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Syys 2018, 13:36

Re: ARPit vs. muut

Viesti Kirjoittaja skaude »

Markus L kirjoitti: 16 Elo 2019, 21:24 Puristusvoimaa on turha enää kasvattaa, kun kansi antaa jo sen verran periksi, että tiiviste alkaa todennäköisesti vuotaa vielä herkemmin. Lohkokin saattaa haljeta.

12.9, jossa kierre koko pultin pituudella, voi mennä myötörajan yli vedettynä yhtä tiukkaan kuin ARP 170Nm:llä. Etuna olisi se, että puristusvoima pulttien kesken olisi varmemmin sama. Voihan ne ARP:tkin toki kiristää asteittain.
Mitenköhän noiden tavan 12.9 kanssa, kestääkö yhtälailla kylmä-kuuma-kylmä syklejä kuin esmes oem 12.9 kannenpultit? vai liekö niitä sen kummemmin suunniteltu
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: ARPit vs. muut

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Tavan 12.9 ei veny tasaisesti koko pultin pituudelta. Menee poikki herkemmin, eikä lohkonkaan kierteet tykkää.
Vastaa Viestiin