12ht tekee painetta nestejärjestelmään. Ongelma

Nykyaikaiset TDI, HDI, CDI, SDI jne. suoraruiskumoottorit ja niihin liittyvä keskutelu.
caddyman
Viestit: 158
Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:19
Paikkakunta: somewhere out of civilization

12ht tekee painetta nestejärjestelmään. Ongelma

Viesti Kirjoittaja caddyman »

Eli kyseessä, Toyotan 12ht 11mm tapeilla ja boschin osilla, ahtimena Garrettin Gt35, vesicoolerit yms. (saa soppaa ja silleen...) Täydellinen koneremontti tehty alle 1 500km sitten. Ongelmana on nyt se että, hukkaportin kello on 1.5bar ja ajelin tuossa kuukauden katsastus syötöillä eli, ei ahtanu ku 1,3bar ja ei ongelmaa. Nyt eilen nappasin nostaa miedosti syöttöä ja kas kummaa, nyt ahtaa sen 1.5bar :roll: Yllätys. Mutta samalla tuli sellanen ongelma että, kun vedättä kunnolla esim. 0-120 kiihdytyksen tai ohittaa auton 80 vauhdissa, työntää nestettä aikapaljon paisariin ja yleensä paisarin korkin hyppyyttää pois. Ylävesiletku melko kovan olonen, eli painetta on. Lämmöt pysyy hyvin kurissa, ei nostele missään vaiheessa lämpöjä. Pyörittelin tämän jälkeen hukkiksen tangon 1.3bar ja samanlaiset testit ja ei tee ko. ongelmaa. Tässä vaiheessa luulin että, oli vaan liikaa nestettä järjestelmässä ja tyrkkäsi ne vaan pois mutta, tämän jälkeen kun nostin paineen taas 1.5bar niin, sama vika alkoi uudelleen. Että, voiko kannen pultit olla venyneet noilla sylinteri paineilla jo tai pahvi paskana, vai onko kenties normaalia? Ja lisänä vielä, cruiseri on vanhanliiton korkillisella syylärillä varustettu sitten...
Viimeksi muokannut caddyman, 23 Helmi 2021, 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miedoista juomista pirtu on paras.
toyota...
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 20:52
Paikkakunta: parkano

Re: 12ht tekee painetta nestejärjestelmään. Ongelma

Viesti Kirjoittaja toyota... »

Mulla nousi (tosin 2h moottori) yhden kannenpultin kierteet lohkosta ylös 1,8bar ahdoilla. Ja työnti vesiä paisarista kovassa rasituksessa. Ajelin vuoden sen jälkeen 0,5ahdoilla ennenkuin remppasin, eikä ollut mitään ongelmia.
caddyman
Viestit: 158
Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:19
Paikkakunta: somewhere out of civilization

Re: 12ht tekee painetta nestejärjestelmään. Ongelma

Viesti Kirjoittaja caddyman »

Tämä johtu ihan tiedonsiirto ongelmista. Ei ollu mulle asti tullu tietoon että, ei oo jälki-kiristetty kantta, tai ylipäätään pitää kiristää. Mulla on vuodelta -88 cruiserin huolto ja korjausopas (Missä myös räjäytyskuvat) eikä siinäkään ole mitään mainintaa jälki-kirrauksesta. Kun taas kaikki vanhankansan sepät sano mulle että, valurauta kansi pitää aina jälki-kiristää. Nyt on kestänyt uudella pahvilla hyvin ku, oon jälki-kiristäny.
Miedoista juomista pirtu on paras.
Vastaa Viestiin