M51 BMW moottorin viritystä

Perinteiset esikammioilla varustetut TD -moottorit ja niihin liittyvä keskustelu.
Sivuluisu
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Marras 2018, 11:23

M51 BMW moottorin viritystä

Viesti Kirjoittaja Sivuluisu »

Morjesta pöytään, eli pöytään morjes!

M51 hengettömyyteen kaipaisin kanssakulkijoilta vähän informaatiota/rakentelujuttua ja muitakin kokemuksia ja specsejä.

Aikaisemmin ollut tasan yksi e34 farkku "wnb superi" tuolla koneella, tosin silloin ainoat viritykset olivat 11mm nestepää, evry, ja 1,6 kiloa ahtopainetta kolmeviitosella hollolalla sekä bilteman viimesenpäälke virtaava cooleri ja 4" hormi.

Tuli taas tehtyä "virhe" ja pitkään jatkuneen m57 ja e39 kopan virittelyn sekä laittelun jälkeen päätin ostaa e34 korisen porrasperäisen ja siistikorisen vaarin vanhan silmäterän.

No ulkoisia muutoksia piti tehdä ja ne nyt painottuu lähinnä "alusta ja vanteet" osastolle mutta se tärkein eli kulkupuoli on aika.. noh, kyllähän sillä kerkeää kun ajoissa lähtee.

Tosiaan auto on e39 moottorilla jossa on kuulopuheiden mukaan erilainen kansi sekä erilainen ahdin kuin e34 omassa.. Pumppu oli sähköinen ja e39 oma mutta mihin se johtosarja tulee on e34.

Kysymyksistä suurimmat ovat että jatketaanko sähköpumpulla ja miten näitä saa ohjelmoitua? Jos jollain on palikoita tämmöiseen niin saa laittaa yv!

Eli nyt, hyviä ohjeita kaivataan!
"Dieselsot får flickorna våta."
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: M51 BMW moottorin viritystä

Viesti Kirjoittaja diffas »

pari postausta alempana olis jo vähän ollut
viewtopic.php?f=7&t=803
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Vastaa Viestiin