kompurasiipi teoriaa ?

Turbot, Remmiahtimet, Tuplaturbot, Remmiturbot,Kemiallinen ahtaminen jne.
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

diffas kirjoitti:... vaikka eihä noi tietenkään niin hyvin kuulemma virtaa kuin bemarin huippuvehkeet. :)
Hauskaa, että olet jo näin äkkiä oppinut olennaisimman ... :lol:
Korostan nimenomaan 530d,n osuutta tässä.

Jos 76millinen siipi on suunnilleenkaan tuon mallinen.
Niin mihin kohtaan luulisit kartalla tulevan 400hv,n volkkarin.
Minä luulen että johonkin tuohon ylemmän ärrän kohdalle jääpi.
Hyvyydessä on mielestäni muitakin näkökohtia kun vaan teho, joka tieten sekin on tärkeä.

Kuva

2,1 bar sopivassa moottorissa meinaisi 550hv => tuollaisella ahtimella oikeasti.
Neljällä sadalla on vasta heräilemässä, eikä kunnolla sitäkään.
En tunne tapausta, mutta en pitäisi ihmeenä, että jos ahtoja nostaa tuosta 2,1,stä, rupeaa sakkaamaan.

Kyyylläkyllä, tätä siipeä on laitettu +400hv,n yyyperpuimuriinkin, 535d,hen. - Ei pääse alueelle - ei toimi ei, kovasti pakopainetta vaan - vaatimattomat tulokset. Siivessä on sata heppaa liikaa tenkua.
=> Markon pajalle olis asiaa .... kiireesti .... :mrgreen:
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Maralla oli ehken hiukan kieli poskessa tuossa kommentissa :-)
Kolmenlitran 24v moottorissa tuolla siivellä todellakin mennään melkolailla sakkausrajaa myöten auton merkistä riippumatta. Hyötysuhde on siinä tilanteessa melko huono. Tai no Holsetti luokkaa. Ei enää sitä mitä nykyaikaisilla ahtimilla sen kuuluisi olla.
Mutta juu. Tuolla kyseisellä ahtimella mahtaa niitä pakosiakin olla. Eräs eurooppalainen Audisti kertoi että egr tulppaaminen sai aikaan ahtojen karkailua. Oli toiminut jo hukkaporttina tuo venttiili...
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja diffas »

Noh sitähän ei tiedä kuinka lähelle tota garretin karttaa joku kiinasiipi on oikeasti. Sitä tossa itekin ihmetellyt että yllättävän hyvin on tyyppien vehkeet saatu toimimaan noinkin rajuilla siipisuhteilla. Toki erona esim. bemmiin on että tehohan tulee 1000kierrosta ylempänä ja huippu vääntö jää siihen 2500-3000 väliin. Toki jos ajatellaan, niin tohon reiluun 400hevosvoimaan vaadittu ilmamäärä on jotain ~45lbs/min, niin ei se nyt ihan huti ole tuolla kartalla. Heräämisvaiheessa kyllä mennään varmasti sakkausarjaa nuolien. Itsehän laittaisin 67 tai max 71 jättöisen kompuran.

Tuntuis 3.0tdissa tollai gt3067:kin piisaavan aika jees tohon ainaki 400heppaan, mikä tos 313heppases on vakiona isompana ahtimena.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minun mielestäni näissä kommonraileissa on pari hyvän toiminnan kannalta tärkeää juttua.

1. Moottori pelaa ja toimii juuri niin hyvin, kun mitä saat ahtimen pelaamaan.
Kannattaa polttaa ruutia jotta saa sen ahtimen parhaalla tavalla toimimaan.
Rajallinen vetoalue on haastava toiminnan/mitoituksen kannalta.

2. Ei kannata varulta laittaa liian suurta ahdinta, jossa on sitten "pelivaraa" tulevaisuuteen.
Et saa pelaamaan hyvin, katso edellinen pykälä.
Sopivan naftisti valitulla kombinaatiolla saa kuitenkin sen kaikki omituisuudet käyttöönsä.

Ahdin ei ole muusta kokoonpanosta irrallinen kapistus.
Mutta kun vastakkain on realismi ja toiveet ja voimakkaat mielipiteet, niin ei ihme, että valinta on vaikea.

Diffaksen ja hatemin kanssa samaa mieltä, että 71mm billetti kompura ehdottomasti tällä hetkellä käytössä olevalle/tunnetulle ruiskutusjärjestelmälle 3,0 L kommonrailissa ehdottomasti max koko, ehken jo tuokin oikeasti vaatisi Markon puuhastelua kannen parissa.
hatemi
Viestit: 485
Liittynyt: 03 Elo 2012, 20:30
Paikkakunta: JKL

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Jos jossain suhteessa edes järkevä olisi niin tuollainen vakion kuoriin askarreltu olisi paras vaihtoehto. Onneksi olen niin putkiaivo ettei järjevyydestä voida paljoa puhua ;-)
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

diffas kirjoitti:Jos siipiasialla jatketaan, niin mitä pakosiiven trimmillä on merkitystä? Tokihan periaattena on että isompi trimminen siipi virtaa paremmin, ehkä sitä kautta vähemmän pakopainettakin? Viittaan lähinnä tuohon aiempaan turbiininen vertailuun, jossa oli kaksi siipeä samalla otolla mutta jättöpäässä koossa on eroa. Onko semmoisessa iso trimmisessa siivessä mitään tolkkua käyttää diiselissa tai ylipäätänsä?
Suuri trimmi toimii paremmin pienillä painesuhteilla/pakopaineilla ja nopeasti liikkuvilla pakokaasuilla eli suurella dynaamisella paineella, pieni trimmi taas toimii suuremmilla paineilla ja hitaasti virtaavilla pakokaasuilla.

Eli jos joutuu tekemään pitkän suuritilavuuksisen pakosarjan jostain syystä niin pieni trimmi on parempi. Optimaalisella kompaktilla pakosarjalla käyttäisin suurempaa trimmiä.

Sitä voi ajatella päinvastaisena kompuran toimintaan. Kummassakin suurempi trimmi tarkoittaa pienempää painesuhdetta ja päinvastoin.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

En suosittele ylisuurta kompuraa mihinkään projektiin, pakosiiven parantaminen pitäisi olla aina ensimmäinen miettimisen aihe, valitettavasti vaihtoehtoja on vaan paljon vähemmän, kompurasiipiä on nykyään helppo teettää ihan harrastajabudjetillakin mutta pakosiivet on jo vähän turhan kallista.
mortti
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Touko 2013, 17:15
Paikkakunta: nokia

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja mortti »

Siitä sen näkee parhaiten muutoksessa menty oikeeseen sunntaan kun mittaa pyörimisnopeutta eri syöttömäärillä iso imun jättö kasvattaa viivettä jota voi kompensoida lisäsopalla vähän mutta pakosen rykii tukkoon helpommin ja vnt ohjaus vaatii taas kikkailuja. Oman kokemuksen mukaan hukkisahtimessa 10-15 prossaa suurempi imun jättö pakosen intruderiin niin vaste pysyy vielä järkevällä tasolla. Kulkineen vaihteistokin on yks ahtimen mitoitukseen vaikuttava asia. Manuaalitoosaiset voi olla suuremmilla imun jätöillä koska vaihtamiseen kuski vaikuttaa aika paljon mutta vetoalue jää kapeeksi jos hulluttelee tälläkin asialla. Automaateissa kierroksien putoaminen saa helposti ahtimen pois kartalta ja taas odotellaan savun säestämänä milloin sitä taas mennään. Vnt ahtimiin saa hyvin billetti kompuroita mutta siinä mennään taas siihen helposti että ahnehditaan maksimi ilmantuotto joka vaatii taas pakoselta voimaan rutkasti enemmän . helposti unohdetaan pakopuolen virtaus ja pyörintä nopeuden nousunopeus laskee. softalla saa kyllä kompensoitua hieman asiaa mutta ei se kumoa fysiikan lakeja. Itse pitäytyisin himpun pienemmässä kompurassa ja antaisin aksilalla vain jengaa kunnolla. :D
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

mortti kirjoitti: Itse pitäytyisin himpun pienemmässä kompurassa ja antaisin aksilalla vain jengaa kunnolla. :D
samaa mieltä, pienet ylikierrokset ei haittaa mitään, sakkaaminen on ahtimen keston kannalta pahempaa. Joidenkin mukaan kovempaa pyörivä turbiini virtaakin vähän paremmin.
mortti
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Touko 2013, 17:15
Paikkakunta: nokia

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja mortti »

Imusiiven liika isontaminen kaventaa ahtimen toiminta aluetta ja lisää päittäilaakeri rasitusta. Päittäistä voi hieman virittääkkin mutta sitten kartalta "tippummiset" lisää vaurioriskiä
AiM
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Marras 2014, 13:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja AiM »

tuikku kirjoitti:
diffas kirjoitti:... vaikka eihä noi tietenkään niin hyvin kuulemma virtaa kuin bemarin huippuvehkeet. :)
Hauskaa, että olet jo näin äkkiä oppinut olennaisimman ... :lol:
Korostan nimenomaan 530d,n osuutta tässä.

Jos 76millinen siipi on suunnilleenkaan tuon mallinen.
Niin mihin kohtaan luulisit kartalla tulevan 400hv,n volkkarin.
Minä luulen että johonkin tuohon ylemmän ärrän kohdalle jääpi.
Hyvyydessä on mielestäni muitakin näkökohtia kun vaan teho, joka tieten sekin on tärkeä.

Kuva

2,1 bar sopivassa moottorissa meinaisi 550hv => tuollaisella ahtimella oikeasti.
Neljällä sadalla on vasta heräilemässä, eikä kunnolla sitäkään.
En tunne tapausta, mutta en pitäisi ihmeenä, että jos ahtoja nostaa tuosta 2,1,stä, rupeaa sakkaamaan.

Kyyylläkyllä, tätä siipeä on laitettu +400hv,n yyyperpuimuriinkin, 535d,hen. - Ei pääse alueelle - ei toimi ei, kovasti pakopainetta vaan - vaatimattomat tulokset. Siivessä on sata heppaa liikaa tenkua.
=> Markon pajalle olis asiaa .... kiireesti .... :mrgreen:
Hyvää keskustelua aiheesta ollut ja laitetaan nyt vielä oma lusikka soppaan.

535D:n ahtimethan ovat vakiona tällaiset;
Pienempi ahdin KKK KP39
-turbiini 32/38,5 (lapojen määrää en muista...)
-kompressori 33,5/46 (4+4 siipinen)

Isompi ahdin KKK K26-2871
-turbiini 54,5/64,5 (13-lapanen)
-kompressori 50,3/71 (Kompressoripyörän "runko/takalevy" 72,5mm ja siipi 71mm eli juurikin päinvastoin mitä extended tip kompuroissa) (7+7 siipinen)

Isompaan ahtimeen oli tarkoituksena vaihtaa 54,5/76,8 11-siipinen billet kompura sekä KKK:n K26/K27 sarjassa käytetty isompi 58/70 turbiini. Tällä setupilla kompura/turbiini olisivat olleet jokseenkin balanssissa.

Turbiinille tilaa koneistettaessahan pakopesä puhkesi olemattomista materiaalivahvuuksista johtuen ja meni hitsaushommiksi jonka myötä DP:n laippa kiero jne. eli pakopesä entinen. Auto kuitenkin tulee ehkä joskus vielä palvelemaan päivittäisenä käyttöautona, joten luovutin pakopesän hitsailujen ym. kötöstysten kanssa ja ahdin kasataan vakioturbiinilla, mutta kompuran backplate olikin jo koneistettu isommalle kompuralle... Eli tuollaisella kötöstyksellä sitä joutuu nyt aloittamaan että saa auton edes ajoon, mutta jotakin fiksua tarttis joko turbiinille (isompi) tai kompuralle (pienempi) keksiä. :oops:

Kun noita KTS:n 11-siipisiä billet kompuroita verrataan Garretin kompurakarttoihin on hyvä muistaa että Garretin ilmoitukset kompuran exducerista ovat hieman konservatiivisia eli ovat todellisuudessa ilmeisesti extended tipin verran suurempia (nimellinen+pari milliä=kokonaishalkaisija siipien kärjestä).
http://blog.perrinperformance.com/garre ... o-comparo/

Oman mielenkiintoisuuden tuossa x35D kokonaisuudessa tuohon isomman ahtimen kompurakartan pohtimiseen tuo pikkuahdin joka on mukana keskirekisterissä kun ahtimet toimivat compundina eli eikös tuolloin iso ahdin toimi pikkuahtimen ollessa mukana pienemmällä painesuhteella? Ja miten lie tuo pikkuahdin auttaa tuollaista hieman turhan isolla kompuralla olevaa ahdinta heräilemään. :?

Tuollainen HX35 Superin kompura olisi mielestäni aikas passeli tuonne ~500hp tehoille -3,0PR 25-60lb/min. Tuohon kaveriksi joku reilu pakopesä ja 60/70 turbiini. Tällaisesta voi vaan haaveilla kun tarttis olla bolt-on... :roll:

Kuva
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vakio ahtimen mitoista samaa mieltä.
Mutta käytännössä kaikesta muusta eri mieltä.
Muun muassa toiminnasta ja kompuran koosta.
Noin iso kompura toimii vaan kovan kannen kairauksen jälkeen, vasta sitten saattaisi läpimenevän ilman määrät riittää, mutta ruiskutusjärjestelmän kyky ei riitä +500 juttuihin.
Sitten pikkuahtimen rooliakin voisit miettiä.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Jää kuulemma 535d:ssä hyvin nopeasti pieneksi sen pienemmän turbiinin ohittava kanava. Toimii HX35 super aika hyvin 1,9 TDI:ssäkin, niin luulisi saman kokoisen toimivan 3-litraisessakin. Tuossa HP:ssa on aivan onneton pakosiipi. Tuskin toimii kovin pitkälle pienellä pesällä, niin joutunee tiputtamaan pois pelistä jo melko matalilla kierroksilla.
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sellaista turbiini siipiasiaa on vähän "ilmassa", että kaikkiin näihin "suurimpiin" pikku vnt-ahtimiin yritetään mahduttaa vielä pari milliä suurempi siipi, eli luokkaa 53/51 milliä, amg,n profiililla.
Mitä itse katselin, niin sählöohjatuissa pitäisi onnistua oikeastaan helposti ja alipaineohjatuissa ehken pitää siivet auki asentoon jonkinlainen toppari rakentaa.
Siivet ei aivan "apposen" auki taida mahtua, muttei sillä nyt mitään käytännön merkitystä ole.
Pari milliä antaisi mukavasti virtausta lisää => lähelle 450 tasoa ?
Sitten oltaisiin jo varmaankin oikeasti suuttimien virtausrajoilla, enkä loppupelissä tiedä, missä autoissa pumputkaan riittää.

Kompurasiiveksi voisi vaihtaa seuraavan garrettin, eli gtx2867,n billettin, joita on kopioituna irrallaan saatavana.
Siinä on ~parissa kilossa 70% hyötysuhteen raja juurikin 450,n kohdilla.
Ja ottopää juuri sopiva, noin 50mm.
Sakkausrajan puolesta oikeastaan vielä parempi, kun pienemmällä 63mm siivellä.

Kuva

Jos vain on mitenkään mahdollista, niin minä teetätän tuommoisen itselleni, piste.
... Ensin pitää kokeilla edellinen kehitysverso tietenkin. :mrgreen:
Tähän virittelyyn alkaa tulla toisenlaista vipinää, kun aletaan päästä oikeasti +400 vnt-ahtimiin kiinni.
Markus L
Viestit: 442
Liittynyt: 26 Marras 2012, 22:08
Paikkakunta: Nokia

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Markus L »

Tuleeko se siipi vakion kuoriin eli ilman surge-porttia? Sillä on aika suuri vaikutus sakkausrajaan yli 2:n painesuhteilla. 3-litraisessa varmaan ihan toimiva kuitenkin, niistä kai olikin puhe. Taitaa mennä aika rajoille 51mm jätöllä olevalla siivellä noiden gtb22-turbinien siipeä ympäröivän "maljan" materiaalivahvuus.
jtm
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 16:31
Paikkakunta: kotka

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja jtm »

Mites noissa vanhemmissa riittää matskua ?

Eli vaikka gt2256 ahtimet ( itsellä Alfan 156 20v versio, jossa 50/43mm pakonen vakiona )

tai gt2260v ahtimissa ( alipaine toimiset ) Tai taitaa olla samoissa kuorissa tuo sähkö ohjattukkin vielä..
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Markus L kirjoitti:Tuleeko se siipi vakion kuoriin eli ilman surge-porttia? Sillä on aika suuri vaikutus sakkausrajaan yli 2:n painesuhteilla. 3-litraisessa varmaan ihan toimiva kuitenkin, niistä kai olikin puhe. Taitaa mennä aika rajoille 51mm jätöllä olevalla siivellä noiden gtb22-turbinien siipeä ympäröivän "maljan" materiaalivahvuus.
Joo, selkeästi kuusipyttyisiin/3 L vain.
Se jättöputken paksuus todellakin menee paperin ohueksi, mutta siinä on varaa lyhentyäkkin, kun siipi jättää yleensä ainakin 5mm varaa. Materiaalin vahvuus kun kasvaa "juureen" mentäessä.
Itseasiassa mersun ahtimissa pienin koneistamisvara.
Mutta vielä suurempi ongelma on, ettei sellaista siipeä ole (vielä) olemassakaan. Toivottavasti tässäkin ratkaisussa tärkein vaihe on ohitettu, kun puute ja ongelma on todettu ja tunnistettu.
Varmaan kuitenkin vielä piiitkään ajellaan näill amg,n pakosilla ... ja mikäpä tuossa, toimivat.
Leiffi
Viestit: 233
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:20
Paikkakunta: Chicago

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

tuikku kirjoitti:
Markus L kirjoitti:Tuleeko se siipi vakion kuoriin eli ilman surge-porttia? Sillä on aika suuri vaikutus sakkausrajaan yli 2:n painesuhteilla. 3-litraisessa varmaan ihan toimiva kuitenkin, niistä kai olikin puhe. Taitaa mennä aika rajoille 51mm jätöllä olevalla siivellä noiden gtb22-turbinien siipeä ympäröivän "maljan" materiaalivahvuus.
Joo, selkeästi kuusipyttyisiin/3 L vain.
Se jättöputken paksuus todellakin menee paperin ohueksi, mutta siinä on varaa lyhentyäkkin, kun siipi jättää yleensä ainakin 5mm varaa. Materiaalin vahvuus kun kasvaa "juureen" mentäessä.
Itseasiassa mersun ahtimissa pienin koneistamisvara.
Mutta vielä suurempi ongelma on, ettei sellaista siipeä ole (vielä) olemassakaan. Toivottavasti tässäkin ratkaisussa tärkein vaihe on ohitettu, kun puute ja ongelma on todettu ja tunnistettu.
Varmaan kuitenkin vielä piiitkään ajellaan näill amg,n pakosilla ... ja mikäpä tuossa, toimivat.
Mä sain billettisiipien valmistajalta yhteystiedot jollekin kiinalaiselle turbiinien valmistajalle, kuka haluaa kysyä minimi valmistusmäärää ? Jos löytyy valmiiksi sopivankokoinen siipi jostain ahtimesta niin sen voi helposti yhdistää toisen ahtimen akseliin, minimitilaus ei silloin välttämättä ole hirveen suuri.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja diffas »

Itsehän näkisin aika maukkaana kombinaationa tollaista gtb3576vklr tyyppistä ahdinta tossa bemmin kyljessä. :) Piisaa heti pitkälle ja herääki varmasti kohtuu herkästi.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä kyllä, kokeile sinä.
Minulle melkolailla nyt tämän tason säilyttäminen riittää, pitää vaan saada kierrosluvut kohdilleen.
Kyllä tällä on hyvä ajaa näinkin, mutta mutta, mielellään näkisin max tehon siellä neljän tonnin korvilla.
Markon se pitää nyt tehdä ihme. :lol:
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Tuohon GTB3576VKLR sopivuuteen vaikuttaa aika paljon myös kompuran trimmi. Sen 50trimmisen siiven sakkausraja ja paras hyötysuhdealue on ihan järkevien ilmamäärien kohdalla, sopii mun mielestä käyttis 3 litraseen tai viriviri 2 litraseen.

Tuikku: Mikä on tuollaisen AMG pakosiiven saatavuus ja hinta? Aattelin että pitäisikö kokeilla tuollaista hybridiä jossain tulevassa projektissa...
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hyvä, hevosvoima commista Herleviin.
Pikkuisen toistasataa.
Voi olla volkkarissa hiukan huononlainen heräämään, riippuu kovin kannen todellisesta virtaamasta.
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
http://www.befr.ebay.be/itm/Turbine-Sha ... 1532319668" onclick="window.open(this.href);return false;?
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Oho. Jäin vain kattelemaan ko. firman muuta tarjontaa. On tainnut joillakin mennä vähän överiksi noi GTB2260VK virityskäyttöön tarkoitetut kompurasiivet:

http://www.ebay.fr/itm/MFS-76mm-11Blade ... 27f11c23c4" onclick="window.open(this.href);return false;
tuikku
Viestit: 77
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 18:33
Paikkakunta: Kajaani

Re: kompurasiipi teoriaa ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, kyllähän tuollainen laittaa miettimään, että miten hurjia laitteita heillä oikein on ja että pelaakohan ne oikeastaan ollenkaan ja kuka ihme noita ostaa.
Tai ehkä tässä kuitenkin nyt on jotain, mitä täällä ei tajuta. :lol:

Laittakaapas kuukleen madness motorsport bmw 335d, niin eipä teekkään mieli enää rehvastella yhtään.
Vastaa Viestiin