Sivu 2/2

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 18:39
Kirjoittaja Grontti
No "logittamista" sitten :)

Mutta joo, tein tämän saman tarkkailun taas eilen ja tuo on kyllä jännä. Aikaisemmin kun katoin niin komeesti pysy ahdot kurissa ton kuopan jälkeen mutta eilen kun katselin niin onhan ne liian korkealla. Eli joo, vnt tanko hommiksi menee niinkun jo aikasemminkin todettu.

Olikos se nyt niin että yks kierros pidemmäksi? Tarviikos ton säätämiseksi irrottaa se alipainekello? Ja onnistuuko yläkautta?

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 08:36
Kirjoittaja Grontti
Noniin. Vnt tankoa pidennetty noin 1mm.

Huomiot: Ahdot hiukan piikkaa edelleen mutta reagointi yliahtoon on paaaaaaljon nopeampi, ahdot laskee kyllä pyyntiin täyskaasulla ja se notkahdus sinne 0.8bar katosi mutta 3000rpm kohdalla alkaa taas ahtojen nousu ja vnt duty cycle lähtee kiipeemään, 3000rpm kohdalla vnt duty cycle on 92%.

Mikäli ymmärsin oikein niin duty cyclen pitäis olla max 80% @ 4000rpm?
Kokeilen pidentää tankoa vielä hieman.

Ps. Ahtimen viheltäminen tyhjäkäynnillä väheni myös :roll:


Edit: Otin tankoa vielä hiukan pidemmäksi mutta 3000rpm sama virsi edelleen. Tarkottaako toi nyt sitä että siellä menee sitten jo liikaa soppaa yläkierroksilla?

Luulen että vähän saa kääntää takasin päin kun nyt tuntuis että ihan alin herääminen hävis.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 11:45
Kirjoittaja JukkaA
Vakiossa voi ollakin vnt dyty cycle 80% ja 4000rpm, mutta loppuunsa viritetyissä nää pikkuruiset ahtimet alkaa olemaan tuossa vaiheessa aika siivet selällään (yli 90%).

Ota vähän takaisin jos paras terävyys hävisi alakierroksilta.

Nyt varmaan alkaa olee mekaanisesti kohdallaan, voit alkaa hienosäätämään sitä softan päästä.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 11:53
Kirjoittaja Grontti
Joo tuli kyllä ajoltaan melko asiallinen jo nyt vaikka en takasin vielä kääntänytkään. Lähtee alhaalta paljon pehmeemmin kuin aikaisemmin ja veto on tasaista.

Mutta mistäs toi jatkuva yliahtaminen nyt sitten johtuu? Pyynti on 2250 ja todellinen on 2400-2500 noin 2500rpm ylöspäin? Samaa tahtia kierrosten kanssa nousee duty cycle kokoajan.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 13:43
Kirjoittaja JukkaA
Duty cycle kuuluisikin nousta kierrosten mukaan kun ahdin alkaa "ahdistamaan" ylhäällä ja siivikkoa voidaan koko ajan avata lisää.

Kuulostaisi siltä, että sulla ei pääse ahtojen säätö PID -kartoille ollenkaan ja N75 kartta on sen verran pielessä että sen perusteella ei siivikko aukea tarpeeksi. Itse en niin paljoa softista ymmärrä, että osaisin sanoa, että mihin suuntaan sitä karttaa tulisi muuttaa.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 13:54
Kirjoittaja Grontti
Joo siis ahtopaine pysyy kyllä suht tasassa kokoajan, mutta noin 0,3bar yli tavoitteen koko matkan 3000rpm asti. Vedätin vain tuohon 3000 asti ja sitten lopetin kun ei ottanut tasoittuakseen tuo ahtopaine.

Tajusin tuossa myöskin että mulla on tuo KKK valmistama ahdin autossa eikä sitä Garretin valmistamaa. Olikos noilla jotenkin eroa keskenään kestävyydessä tms?
JukkaA kirjoitti:
Kuulostaisi siltä, että sulla ei pääse ahtojen säätö PID -kartoille ollenkaan ja N75 kartta on sen verran pielessä että sen perusteella ei siivikko aukea tarpeeksi. Itse en niin paljoa softista ymmärrä, että osaisin sanoa, että mihin suuntaan sitä karttaa tulisi muuttaa.
Tämä taas menee multa yli hilseen kokonaan. N75 karttaa en ole juurikaan muokannut kun jostain ymmärsin että ei juurikaan vaikuta täyskaasulla.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 15:21
Kirjoittaja hatemi
Kkk on niin pikkunen että varmasti yliahtaa. Syöttöjä pois. Tai voihan se turbo olla jo saanut kipeetä.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 15:27
Kirjoittaja Grontti
hatemi kirjoitti:Kkk on niin pikkunen että varmasti yliahtaa. Syöttöjä pois. Tai voihan se turbo olla jo saanut kipeetä.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
Joopajoo... Eli on siis pienempi kuin tuo 1749v:kin? Tarkoittanee siis sitä että ahdin kaupoille lähdettävä seuraavaks...

Ehdotuksia edullisesta ahtimesta joka vois olla tuohon passeli? Käviskö esim tuo myynti ketjussa oleva gt2052v?

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 20:20
Kirjoittaja Laatokka
Eikös suurin "bolt-on" tuohon ole gt1749vb. Jos alkaa sovittamaan jotain irtopesäistä niin ehdottomasti gtb-sarjalainen tai uudempi, esim. gtb1752 tai -56

Golffista aikanaan penkitettiin 197hv gt1749vb:llä, tosin aivan äärirajoilla, siivet täysin auki ahtoi 1,4bar yläkierroksilla.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 07 Heinä 2017, 16:28
Kirjoittaja Grontti
Joo niinhän se on. Tosin nuo on vähän kiven alla. Tai saahan niitä mutta maksavat sitten kanssa. :roll:

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 19 Syys 2017, 07:53
Kirjoittaja Grontti
Mistäs tommosen VB ahtimen nyt sitten saa? Käytettynä vaan jostain koittaa metsästää?

Ebay korjatut kannattaa vissiin unohtaa heti alkuunsa? Facebookissa on sellanen firma kun X-Man Turbos, sattuuko olemaan kokemuksia? Vaikuttas ainakin kuvien perusteella hyvältä pajalta ja sieltä sais modattuja ahtimia "hyvään" hintaan.

Briteissä noita PD150 koneellisia on vähän väliä purussa ja niistä saisi edukkaasti ahtimia, uskaltaako ostaa?

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 19 Syys 2017, 19:41
Kirjoittaja Laatokka
Minulle itseasiassa saattaa moinen ahdin lähikuukausina tulla.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 20 Syys 2017, 09:19
Kirjoittaja Grontti
Laatokka kirjoitti:Minulle itseasiassa saattaa moinen ahdin lähikuukausina tulla.
Ilmoittele ihmeessä. Sanotaanko näin että verottaja maksaa lainojaan takaisin niin sitten voisi tuommoseen sijoittaa.

Re: Aloittelija virittämässä (ohjelma yms.)

Lähetetty: 20 Syys 2017, 11:33
Kirjoittaja Grontti
Toinen asia joka suuresti tässä ihmetyttää on nuo BIP kartat joista olen yrittänyt lukea ulkomaisilta foorumeilta. Oikeastaan missään ei osata tarkkaan sanoa että mitä karttoja nuo todellisuudessa ovat tai että mitä tietoa nuo sisältävät?

Tämä siis lähinnä tulevaa suuttimien vaihtoa silmällä pitäen.