A4 B5 2.5TDi V6

Täällä voit esitellä Diesel -projektisi ja kommentoida muiden projekteja.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Noo minäpä huutelen vertaisverkossa sitten aiheesta lisempää. Samallaha vois posti kuljetella painekytkintäkin.... :)
p0wer kirjoitti:Mulla on Martin noita suuttimia sitten jonkinmoinen kasa jos tarttet. Kokoja en muista ulkoa, mutta saahan niitä pienempiä sitten porailtuakin...
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Nojuu löytyi sitten syyllinenkin miksi ei ahin heränny/herää. Pakosarjan ja ylösputkien laipasta oli pari pulttia löysällä ja myöskin paljastui että kuskinpuoleisessa ylösputkessa on putki revenny "rutun" kohdalta. höö höö, no vian kun tietää niin ollaan puolessa välissä ehjää jo. Tuntuu meinaan tollainen 500--600kierroksen heräämisviive aika dramaattiselta lagilta.

No täs viron reissulla sit täytin pullon ja sain samalla hommattua parit suuttimet, kokoluokkaa 0.024" ja 0.026", eli jotain 0.61mm ja 0.66mm kokoa. Koekäyttössä nyt ollut tuo isompi, eli 0.66mm reiällä oleva.
Siinävaiheessa kun paineet nousee tasolle mis solendoidi aukea, tapahtuu kyllä jänniä muutoksia koneessa. Veto on raikasta ja savusta ehkä jäljellä se 1/3. Eli joku snadisti isompi voisi olla kokeilun arvoinen...ehkä 0.75-0.8mm.

Jospa sais ehjättyä ennen lappeen Rannan ajoja.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Todiste A : Kuva

:) Jännä ettei vehkeet herää ihan täysii kun melkein halki putki ...
Toi vedettiin pienesti vinoon jännitykseen sillo asentaessa, ku oli pikkaisen hoppu saada läjään. Olis voinu toki
olla fiksu ja korjata heti silloin suoraks. No jospa tuo nyt sit taas kestäis. :)
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Pientä päivitystä välillä tähäänki. Hirveestihän ei ole tapahtunut asioissa ja lähinnä onkin ajeltu ja huollettu vehkeitä. Toki kerran kun on kärpänen purrut, niin eihä sitä malta olla miettimättä, että mitäköhän sitä sitten seuraavaksi. Ajatus oli toki päivittää suuttimet bosion tekeleiksi, mutta yllättäen ei ole ollut saatavilla, joten mennään nykyisellä setupilla toistaiseksi. Ahdin tuli tilattua, söpö ja kompakti, tollainen kkk/bw K26/27 sekasikiö. Toki voi jonkun korvaan kuulostaa oudolta päivittää tosta gtx:sta tohon, mutta kovasti on kehuttu noita turbiineja ja ehkä semmoinen jaksaa isompaa kompuraa paremmin pyöritellä sitten kuitenkin. Pitää nyt kuitenkin tämäkin kortti katsoa, varsinkin kun pitäs suht pienellä laitolla mennä tohon nykyisen tilalle.
Pakkasten tultua tuntuis et auto vetäis paremmin ja jotenkin mystisesti myös toi SRE on alkanut luistamaan kun isommalla pykälällä heräilee vehkeet. Toki onhan tolla ajettukin jo joku 130tkm kevyttä pintakaasuttelu-ajoa. Nyt syötön mukaan pitäs arviolta olla joku 720-730nm, mut eipä osaa sanoa. Nyt on liian liukasta. :)
Nossit varmaan jätän edelleen optiolle, tuntuis et moisesta voisi aika hyvin rakentaa jonkun anti-lagin.

Viimeisin penkkilappuhan tällä oli tämmöinen:
Kuva
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
pasuunav6
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 08:28
Paikkakunta: Punkaharju

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja pasuunav6 »

Elikkäs autona vm:03 2,5tdiv6 passatti. Mitkä suihkut kandes laittaa? Nytten ne jotkut ivecon kasireikäset.. Löytyykö parempia vaihtoehtoja ja mistä saa? Ahtimena vakio modattuna maksimikokoon finturbon toimesta...
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Eipä tuossa mahdottomasti vaihtoehtoja ole tarjolla. Snadisti isommat olisi boschin kärjet, about sen 5-10pinnaa. Suoraan noihin uusiin runkoihin käypäisiä sitten lienee nuo CPC kärjet, joissa ollut kyl vähän ja toisilla vähän enempiki sanomista. Itellä on toiminu ihan kohtuullisesti, ehkä snadisti savuaa enempi kuin
laadukkaampi kärki. Oli mielessä vaihtaa bosion race683 kärkiin, mutta niiden saatavuus ollut 0 viimeisen 4kk aikana, joten jäi hankkimatta. Jos semmoiset haluaa hommata, niin pitää myös hommata AFB koneesta rungot, eivät installoidu uudempien runkoihin.
pasuunav6 kirjoitti:Elikkäs autona vm:03 2,5tdiv6 passatti. Mitkä suihkut kandes laittaa? Nytten ne jotkut ivecon kasireikäset.. Löytyykö parempia vaihtoehtoja ja mistä saa? Ahtimena vakio modattuna maksimikokoon finturbon toimesta...
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
pasuunav6
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 08:28
Paikkakunta: Punkaharju

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja pasuunav6 »

Ok,kiitos tiedosta. Eli mennään sitten noilla toistaiseks.Käytän vain testipenkissä ja takaisin kiinni. Saa nähdä miten uudella ahtimella pelittää..
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Itse en ollut ihan niin tyytyväinen toho isoimman siiven hybridii. Must heräs turhan verkkaisesti, oikeastaan yhtä hyvin kuin nykyinen hukkisahin. Ehdottomasti paras on tuo perus 44.5/45 siivillä oleva. Herää kuin vakio ja tarjoo kivasti voimaa
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
pasuunav6
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 08:28
Paikkakunta: Punkaharju

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja pasuunav6 »

No kuulostaa hyvältä sitten. Onko muuten mitä huomioitavaa kun käytän suihkut testissä.. Avautumispaineissa tai muussa...?
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Noniin, jotain vastoinkäymistä täälläkin.

Vielä ei osaa sanoa kuinka isosta viasta ja kuinka paljon vaatii effortia korjailla. Tilanne on nyt semmoinen, että jo tossa tammikuussa tämä oireili ekan kerran. Luulin toki yksittaistapaukseksi, koska ei sen jälkeen ilmennyt. Toki syynä oli talven tuleminen, eikä sitäkautta oikein päässyt autoa samalla tavalla kuormittamaan.

Oireilee seuraavanlaisesti; Rupee puskemaan valkoista kun ahdot nousee 5 ja 6 vaihteella yli 2.5barin, kierrosten ollessa silloin jotain 2700->. Pienillä vaihteilla ei moista ilmene, koska ei ahdot ei nouse yli 2.5barin. Oikeastaan pienillä vaihteilla ei oireile millään tavalla, vaikka kenkis 5600kierroksille saakka ja nestekin pysyy pytyssä. Itse veikkaisin kansipahvia, koska jäähdytin-nestettä hävinnyt. Toisaalta, yksi kiihdytys ja litra hävinnyt nestettä, ei se ainakaan männän päälle voi mennä? Voiko sylinteripaine olla niin paljon kovempi 2.6barilla @ 3000 kuin 2.4barilla @ 5500 täydellä syötöllä? Voiko ahtimesta fuskata pakopuolelle tai jotain muuta ?

Hämmentävää...
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Ääni kannentiivisteelle.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Nyt tiputettu ahdot siihen 2.4-2.5 nurkille, niin taas kaikki ok. Ehkä tosiaan pahvi(t) olis syynä. Näyttäis toistaiseksi siltä, ettei autoon ole tapahtumassa muutoksia ja toimii ok. Toki ehkä sen verran et hieroo softan
järkeväksi vielä ja asentaa uuden turbon, mut muuten ei. Ei varmaan tuu siis ajettua pitkää vetoakaan tänä vuonna. Motivaatio ollut hukassa muutenki täs jo pidemmän aikaa kaiken suhteen ja ei oikein ole paikkakaan mis pajoittaa kunnolla.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Nesteen häviäminen loppunut kyllä tyystin, mut jotain muuta sitten ...

Mnoniin. Toisaalla mediassa onki vähä paistateltu toissaviikonlopun tuhosta jo.
Vesivehmaan varttimailikisoissa, päätti vehkeet porsia ilmastoinnin kompuran rihman siten, että yksi pätkä onnistui löytämään tiensä jakopäähän. Onneksi auto oli tyhjäkäynnillä kun kuului rutina ja sammuminen. Semmoinen 10sentin pätkä remmia oli kivasti jumissa nokkapyörän ja pumpun pyörän välissä. Kuskin puoleisesta kannesta kuului semmoinen mekaaninen ääni, että jotain tuhoa oli odotettavissa. Tilaukseen meni suoriltaan yläkerran kamat, eli nokkasetti hiluineen. Jakopäästäkin paljastui sitten hieman vahinkoa, pari rullaa oli snadisti mutkallaan, eli jakopääki uusiks hiluineen.

Mnoh, eipä siinä. Nyt puretaan hilut irti kansista ja viedään kansityöhön arvioitavaksi kunnon suhteen. Varaosa kansi toimitettu NPS:lle, mittauksia varten. Ajatuksena tiukemmat venttiilijouset. Näissä uusissa koneissa on ilmeisesti hyvin hyvin miedot jouset "tyyppivikana", ollaan jopa 15kg seetipaineella. Vena ei välttämättä aina sulkeudu toivonlaisesti. Varsinkin 30/35d bemareissa ollut paljon iloa kireemmista jousista.
Ainakin mitän tuikun topikkia katellut. Eikä siitä haittaakaan ole, nyt kun toi oma pyörii sen sen 5800-5900. Nokat menee vielä toistaiseksi vakiona, ellei nyt sit innostu hiottamaan vähä lisempää nostoa imupuolelle.

Ahinhan on ollut jo jonkun aikaa kiinni. Ei toiminut ihan toivotunlailla. Herää ihan ok, 2bar@3200 nelosella, about 200rpm huonommin kuin garrett. Ongelmana ahtojen nosto, jonka takia tuo tuli ensin hankittua. :]
2.1bar on oikeastaan järkevin ahto mitä tolla siipisuhteella nyt onnistuu pitämään. Pitänee laittaa tähänkin isompi pakoropeli, kyl se vaan ahtimet tuntuis toimivan paremmin niin päin. 70/59 pakosiipi tuohon varmaan istuis, pitännee vielä Kuopion suunnalta udella.


Ei mul kai muuta. :D
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Löyty sitten kauan metsästetyt semisti istuvat venajousetkin.

NPS varikolla jokusen auton jousia testaten löyty ratkaisu volvon D5 koneesta, jossa jousimitta tismalleen oikea. Toki varman päälle pelatakseen pitää snadisti hioa lyhyemmäksi jousia pakopuolelle, koska nostoa "kovasti". (Tarkemmilla mittalaitteilla pakopuoli nosti 8.9mm ja imu 7.8mm). Olisko jousivoima ollut 15kg vs. 22kg asennuskorkeudessa ja 36kg vs. 54kg täydellä nostolla. Toivotaan että jousivoima auttaa yläkerrosten voimantuottoon... noh eipä ne huonomminkaan voi toimia, kun kuitenkin pyörii snadisti enemmän ja isommilla paineilla. Tässähän alkaa kohta olemaan nurkat täys kaikkea pientä osaa mitä parilla touhuyksiköllä saa aikaiseksi. :D Pikkuhiljaa siis kasamaan...
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Eipä ole muistunut mieleen tänne päivitellä tapahtumia.

Ei mennyt ihan niin helposti toi jousien löytäminen, vaikkakin oli niin yleisestä koneesta. Ei vaan tahtonut löytyä mistään neljää kappaletta. Orkkis osana noita ei ole enään saatavina, näemmä. Ensin tilattiin yksittäisiä jousia 4 kpl, joita sai vain uudempaan D5een, mutta ne olikin 5mm pidemmät ja kapoisemmalla langalla. Vanhempaan D5:een myytiin vaan koko jousisarja, eli 20kpl paketti. No tilasinpa sellaisenkin sitten, kun ajattelin et jospa siellä olisi sitten eri vieterit. Saattoi vähä otsassa jomotta, kun huomasin niiden olevan täysin samoja kuin mitä meni uudempiin koneisiin. Ilmeisesti vanhaan koneseen pitää ostaa sen takia koko vieterisarja, kun ei noita alkuperäisiä ei enään saa.
Mun luonto ei vaan antanut periksi asentaa eri jäykkyydellä olevia jousia koneseen, joten käännyin paikallisen jousivalmistamon puoleen ja sieltä sitten speksien mukaista jousta tulemaan. Hinta toki vähä eri. Niin ja toki nyt taas projektille tuli sitten lisää viivettä 3+viikkoa. No tulipa tilattua isompi satsi samaan rahaa, niin voi kaupitella pari sarjaa jollekulle vielä. :P

Auto saatiin jo muuten kasaan muutama viikko sitten, mutta ahin oli "hukassa" ja ei saatu autoa ajoon ajoissa. Toki kesäloma oli päällä ja reissuun piti lähteä, niin hieman jo pahoitin mieltänikin. Autoon tuli nyt muutoksena edelliseen myös ulkoinen öljyjäähy, termostaattilaipalla. Tietty eihän se ilman osien koneistamista taaskaan istunut, kuten ei mikään muukaan osa. Onneksi Sysmästä taas kerran löytyi apua. Myös Silver projektin moottorituet tuli laitettua, mallia tiukat. Harmittavasti nuo tuet oli jonkun 12-15mm korkeammat kuin edelliset ameerikan poikien osat. Eipä muuten mitään, mutta ahin ei mahtunut enään paikalleen. Konepellista sitten vähä siivua pois, kun ei nyt hotsittanut alkaa uutta kollektoria vääntää. :P

Ahtimeenhan tuli toki nyt muuoksena isompi pakosiipi, eli nyt ovat siis tuo efr kompura 52.2/70 ja turbiini 70/59. Vähänhan tuo nyt huonommin herää kuin edellinen, mut näyttäis et oon jo melkolailla täs tottunut moiseen. Vetää kyllä kohtuu väkevästi tuosta 3000 jälkeen sitten kun herää. Selkein ero onkin juuri pikkuvaihteilla, tuntuis et just 4000+ jengalla vetää ihan erilailla kuin ennen. Isommilla vaihteilla en eroa osaa niin selkiästi erotella. Näkeehän sen ehkä dynossa? Noin perstuntumalta savutus olis selvästi snadimpaa, mut ei toki vielä ihan täysin savutonkaan. Pakopaineet käyttäytyy edelleen kovin hassusti, oikeastaan ihan tismalleen samalla lailla kuin edellisellaki siivellä. Eli pikkuvaihteella kovasti pakosta ja isommalla vaihteella vähemmän. Kutakuinkin menee about sillain et kakkosella 2.2-2.4 ahtoa ja 3.8 pakosta, kolmosella 2.4 ahtoa / 3.1-3.2 pakosta, nelosella 2.4/2.8 jne. Kone ilmeisesti herää sen verran herkemmin kuin ahdin kerkee pyörähtää kakkosella, että siiven hitausmomentti ehkä kerää pakosta. Tiedä sitten. Vähä kuin vnt. :P Herääminen toki on vähä nihkeä, kuitenkin about 2700-2800 saadaan 5 ja 6:lla täydet ahdot 2.4bar. Noh jos ihan älyttömästi rupee ahistaa, niin hommasin tollaisen k04 setin tohon hyllyn nurkille. Ties vaikka hulluttelis joskus? :)

No mutta viihdoin kun se tossa kasaan saatiin ja ajoon päästiin, jopa melkein 100km kun Sysmään mentäessä lakkasi kytkin toimimasta. Saattoi olla että hieman pahoitin taas mieltäni, eihä se nyt paha ole kun kolmen kk jälkeen saa auton ajoon ja sit pääsee melkein 70km päähän Lahdesta. No onneksi juomaa oli viikonloppuna tarpeeksi tarjolla, niin ei voinut kun nauraa ja soittaa sunnuntain hinuri taas ja auto pajalle.
Työ- ja pääsylkkä vaihtoon ja taas rokkasi. \o/

Nyt on auto toiminut ja ihanhan tuo on kivalta tuntuu. Hirveesti aivopierua tuli kirjoiteltua väsyneenä, joten muutama kuva myös. Hirveesti ei tullut dokumenttia tehtyä, täytyy viel kattoa jos johku on joku kuva jäännyt. Pistin uuden videon kans mis kävin vähä kiusimassa takapihalla :P


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


JA video:
https://youtu.be/C6n2zwy0qIw" onclick="window.open(this.href);return false;
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Vierähtänyt taas tovi. Täytyy kyllä sanoa, että on kevyestiä paikotellen vastustanut. :D

Ahdinhan mulla hajosi. Se purettiin irti ja meni Finturbolle toviksi tutkittavaksi/korjattavaksi. Toki kevyt kiirus oli myöskin, koska piti auto saada katsastettua + muutoskatsastettua. Suoranaista syytä ei nyt löytynyt laakerivauriolle, epäily että öljykalvo pettänyt. Tiedä sitten. Kasaanhan tuo taas eriosilla meni, tietty. :P Tuli sitten k27 59mm leikattu akseli ja s200 51.8mm kompura. Ihan jopa 0.3mm pienempi kuin EFR:n. Kompurakotelo ja taustalevykin jouduttiin uusimaan, eli onhan siinä taas ollut. Alle parit kuvat:

Kuva

Kuva

Samalla vähän väriä lisää konehuoneeseen. :P
Kuva

Autohan saatiin kivasti kasaan ennen katsastusta, jopa viikon marginaalilla. Harmittavasti samalla sitten tuli huomattua, että työsylkälle menevä putki fuskaa vähä nestettä liittimen juuresta. Eipä auta ku vaihtaa tuokin ja kamat tilaukseen. Välillä kun lisää nestettä, niin on voinu ihan hyvin liikennöidä. Harmittaa toki silti.

Katsastus ja muutoskatsastus meni oikeastaan aika kivuttomasti. Papereihin tuli nyt kohtuulliset 165kw/435nm (170kw oli rajana) ja 1.4bar max. ahtopaineet. Verrokki-autona oli mulla 2.8v6. Toki jos olis vielä isommat jarrut, niin olis voinut vertailla vaikka s4:een. Remonttitarve lisääntyi taas viikonloppuna, kun joku paikallinen jesi oli päättänyt keskelle Sysmäntietä jättää hiekkakasan, jota ei ihan täysin kerinnyt väistää, lopputulemana absi valot palaa komiasti taulussa. pfft. Ei ole vielä motivaatio riittänyt, että
ois kattonut mikä anturi tai vastaava siellä nyt oireilee.

Ainiin. Suuttimetkin pitäisi kyllä saada vaihdettua, katkuaa niin helvetisti tyhjäkäynnillä ja samalla myös vedossa. Sais jo jostain pikkuhiljaa ilmestyä suutinta tarjolle. Prkle.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Diudi
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Syys 2013, 15:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Diudi »

Mistäs noin söpön väristä pinnotetta oot saanu pakopesään :D ?
zamppa
Viestit: 154
Liittynyt: 08 Marras 2012, 04:05
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Pakopesään?! :mrgreen:
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Pakopesän pinnoitehan on vuosien saatossa pinttynyttä rautaoksidia, jota ruosteeksikin kutsutaan, mikä on hiekkapuhallettu pois. :P Kompurakotelon värikoodi pitää kysyä finturbon erikoisturbo valmistamosta. :P
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Diudi
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Syys 2013, 15:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Diudi »

Kompurakotelohan mun piti sanoa :D Luulin että olit itse maalaillut.
Eikös noita pinnoitteita ole aika paljon mitkä kestää reiluakin lämpöä?
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Hehe tietty nyt kun kauden ekaan kisaan olisi pari päivää, niin auto alkaa oireilemaan.
Taitaa olla syöttöpumppu tälläkertaa jo mikä vähä oireilee. Kakkosella kun vedättää ihan täysia ja vaihtaa kolmselle niin menee vikatilaan ja erroroi ennakoista. Taitaa käydä niin että ei pysy pumppu perässä kun niin jyrkkä syöttö ja nopea kierrosten nousu. Pitää huomenna koittaa laittaa hp4601 kiinni et sais lauantai aamulla yhdeksältä oltua kentällä jo.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
JukkaA
Viestit: 859
Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:29
Paikkakunta: Savonlinna

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

diffas kirjoitti:Pitää huomenna koittaa laittaa hp4601 kiinni et sais lauantai aamulla yhdeksältä oltua kentällä jo.

Ihan 01 eli se korkeemman paineen versio. Kärsiikö tuota V6 TDI:n syöttöpumppua esipaineistaa ton vertaa, ettei mene ennakot sekaisin?
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Yli barin pitää kuulemma olla
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
diffas
Viestit: 572
Liittynyt: 28 Elo 2012, 05:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja diffas »

Ei ollut vika siirtopaineessa, vaan hukkaportin kello takerteli. Kakkosella pakopaine työns kelloa niin pitkälle extraa että ei palautunut enään takasin. Vähän ropattu sitä, niin taas toimii. Mutta ei tuo pumppu kyllä huono ollut. Ehkä persdyno valehtelee, mut ihan kyl kuin yläkierroksilla laulais ihan eritavalla kuin aiemmin ja savuaakin vähemmän. Vetoja ehkä vähä liikaakin kun ei meinaa oikein pitoa olla. Varttimailia kävin eilen kokeilee, niin edelleen sama 14.1/171 ja 2.4x oli paras 60jalkanen. Sutii sutii. Joo tiedän väärä vetotapa ja ajopaino 1700kiloa, mut silti. Ihan hyvä kyllä hellekelien vedoksi.
2½ vinkkeli sähkömaamoottori.
Laatokka
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Tammi 2013, 20:14
Paikkakunta: Savitaipale

Re: A4 B5 2.5TDi V6

Viesti Kirjoittaja Laatokka »

Sitten pitäisi varmaan keskittyä seuraavaksi vetopidon parantamiseen. Oliko tuolle jo mitä kaikkea alustalle ja moottorikannakkeille tehty?
Vastaa Viestiin